Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
tonic
Berichten: 327
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door tonic » wo 11 dec 2019, 19:20

Ck0165 schreef:
di 24 sep 2019, 22:10
Rdw zal zeker geen probleem worden zoals ik al zei heb het al eerder gedaan. Al is het niet verplicht bij mijn campertje omdat er ook niks kwa vermogen aantal cilinders of cilinderinhoud vermeld staat op mijn papieren :problem:
Je kunt het afdoen als gezeik maar er wordt alleen aangegeven dat je even langs de RDW moet voor een motorwijziging. je hebt meer dan 40% vermogens toename dus dat is verplicht. Of de gegevens op het kenteken gevuld zijn of niet. Er is een typegoedkeuring van toepassing bij dit bouwjaar.
en daarom heb je een probleem als er een ernstig ongeluk voordoet.
Dus dit geldt ook voor alle meelezers en ombouwers. Gewoon een tip! Hoort er gewoon bij! Kun je ook nooit in de problemen komen!

Mag het afdoen als gezeik! Dus voor de andere mensen die gaan ombouwen ff rekening mee houden!

tonic
Berichten: 327
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door tonic » wo 11 dec 2019, 19:34

Ik heb het even nagekeken. Je Peugeot camper is toegelaten op een basistypegoedkeuring PEUC-1021 en deze gaat dus vervallen.

In je beginpost geef je aan: Hiermee wil ik andere camperaars die het beu zijn om met moeite 110km halen te inspireren, en hier een handleiding te plaatsen. Dus daarom vullen we deze handleiding even met de juiste informatie!

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 30304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door Kroppie » wo 11 dec 2019, 19:51

EN als je niet tegen commentaar kunt, of dat niet wil horen, of het er niet mee eens bent, gewoon niet melden hoe goed je e.e.a. wel niet kan of durft , maar enkel doen en van genieten.! :-B :bang: :thumbdown: :thumbup:

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, verbruikt niets, word nooit gestolen en geeft nooit problemen.

too old to worry about anything

Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 2456
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door Bas vd laar » wo 11 dec 2019, 20:20

Het gaat erom dat deze man gewoon een mooi project deelt en de hele discussie dan verzandt in gezever over wetgeving en regeltjes, dat is gewoon jammer.Geniet gewoon van iemand die een mooi project begint in plaats alleen maar te zeuren over regelgeving.
Ik durf te wedden dat wanneer de auto af is en je naar de RDW gaat deze gewoon goedgekeurd wordt met deze motor en huidige remmen.
Niks aan de hand dus.

tonic
Berichten: 327
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door tonic » wo 11 dec 2019, 20:26

Het is ook zeker een mooi project! :bow:

Geef alleen de juiste info over de randvoorwaarden. Die worden alleen een beetje makkelijk weggewuifd als 'gezeik' en "spam".
Omdat het een mooi project is zullen veel camper bezitters dit met interesse volgen. En misschien zijn erbij die dezelfde stap willen gaan zetten.
Dus doe er je voordeel mee.

Ck0165
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door Ck0165 » wo 11 dec 2019, 20:52

Jongens maak je geen zorgen, als de ombouw gedaan is ga ik naar het rdw ermee en laat ik het netjes op kenteken zetten, hoop dat iedereen hiermee tevreden is. Geloof me de camper zal straks in 1 keer goedgekeurd worden. 8-)

Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 3803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door ducati 900 » do 12 dec 2019, 16:25

Ck0165 schreef:
wo 11 dec 2019, 0:32
AadenAnke schreef:
za 02 nov 2019, 8:29
@ Nico, deze keer ben ik het 100% met je eens! Zonde om een goed blok weg te gooien. Maar misschien is er hier wel iemand die denk dat klinkt goed een goed blok voor misschien niet te veel :shh:

Gr. Aad
Ik heb nooit gezegt dat ik dit blok ga weggooien. En al helemaal niet met gereviseerde versnellingsbak.
Het oude blok levert mij uiteindelijk mn ombouw nagenoeg gratis op. (Arbeid niet meegerekend het is hobby)
Heb ik ook gedaan, toen ik onze Hymer kocht, gelijk die 75 pk Slantfour van Vauxhall eruit en een E Rekord met 2.2 CIH motor met
zijschade en nog geen 100.0000 km op de teller opgehaald voor € 250.
De motor, kabelboom en dashboard gebruikt en de rest verkocht.
5 Bak Getrag € 250
Sperdiff € 250
Set geventileerde remmen voor € 250
Kachel € 50
Rest van de carosserie € 250, mijn vader zei, dat is toch oud ijzer? :-B :-B
Toen was de complete camper bijna betaald.

Na ombouw naar de RDW voor het kenteken en daar vonden ze het allemaal heel mooi maar
er werd niks geregistreerd van de ombouw, er werd zelfs niet eens naar de LPG instalatie gekeken
omdat die al op de Duitse Brief stond.

Ik wens je veel succes met je ombouw.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).

Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 1609
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door 309T16 » vr 13 dec 2019, 9:23

Ck0165 schreef:
wo 11 dec 2019, 9:59
Maak je niet druk, dat is mijn probleem en nu wil ik graag dat iedereen die comentaar heeft op mijn werk keuzes dit ook voorzl zich zelf houd, ik ga verder niet meer in op dit soort opmerkingen en zal het raporteren als spam.
Als jij mijn opening gelezen hebt, gaf ik het als een tip mee. Mede omdat ik al meer dan 25 jaar ervaring met conversies. Ik zal ook de laatste zijn die niet met plezier naar zo'n project kijkt.
Niet tegen positief bedoelde kritiek kunnen, dan krijg je het hier nog moeilijk :wink:

Succes ermee!
Uitloop: Tabbert FFB 570 - Peugeot J5 2.5TD: 360Ah semi-tractie,
335Wp solar, 40A Sterling acculader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK.

In ontwikkeling:Ducato 2.5 TDI - Frankia A611; 160Ah LiFeYPO4 - 100Ah AGM, 530Wp Solar, 30A Victron Li-lader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK, 600W Daewoo magnetron.

Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 755
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door bupozaanstad » vr 13 dec 2019, 10:37

En maar door zaniken over RDW stop daar eens mee want straks zijn er veel pagina's met geleuter en krijgen we geen project te zien omdat de TS het zat is om nog wat te plaatsen. Van mij mogen de mods er met een bezem doorheen om de boel wat op te schonen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991

Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 1609
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door 309T16 » vr 13 dec 2019, 11:32

Lezen is ook een vaardigheid blijkt alweer (zucht).

Ik heb nergens en dan ook nergens aangegeven dat TS naar de RDW moet gaan!

Zou ook hypocriet zijn. Mijn laatste project rijdt rond zonder dat de auto bij de RDW is geweest.

Veiligheid, daar draait het bij mij om !!!!!
Uitloop: Tabbert FFB 570 - Peugeot J5 2.5TD: 360Ah semi-tractie,
335Wp solar, 40A Sterling acculader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK.

In ontwikkeling:Ducato 2.5 TDI - Frankia A611; 160Ah LiFeYPO4 - 100Ah AGM, 530Wp Solar, 30A Victron Li-lader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK, 600W Daewoo magnetron.

Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 1609
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door 309T16 » vr 13 dec 2019, 11:35

309T16 schreef:
ma 04 nov 2019, 8:28
Helemaal mee eens.

Wel een kleine kanttekening.
Ik heb zelf ruime ervaring met zwaardere motoren in een auto. Blokken van 300~700 pk gepropt in 1300kg.
Als ik dan aan de J5 denk, die ik zelf ook heb, is een upgrade van een standaard onderstel incl. de remmen wel noodzakelijk bij 160pk.
Uitloop: Tabbert FFB 570 - Peugeot J5 2.5TD: 360Ah semi-tractie,
335Wp solar, 40A Sterling acculader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK.

In ontwikkeling:Ducato 2.5 TDI - Frankia A611; 160Ah LiFeYPO4 - 100Ah AGM, 530Wp Solar, 30A Victron Li-lader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK, 600W Daewoo magnetron.

Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door dethleffsi6810 » vr 13 dec 2019, 14:12

starter wil meer vermogen,ik neem aan dat hij niet harder wil rijden, maar meer vermogen wil hebben omdat dat prettiger rijdt.
Veiligheid veranderd dus niet,gewicht bij een camper is van groter belang bij de veiligheid en die veranderd niet.
Bij een personen auto ligt dit anders, indien hier het vermogen wordt verhoogd zal er ook vaker sportiever of harder mee gereden worden.

Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 1609
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door 309T16 » za 14 dec 2019, 9:17

:thumbup:

Laat nu de foto's maar komen!
Uitloop: Tabbert FFB 570 - Peugeot J5 2.5TD: 360Ah semi-tractie,
335Wp solar, 40A Sterling acculader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK.

In ontwikkeling:Ducato 2.5 TDI - Frankia A611; 160Ah LiFeYPO4 - 100Ah AGM, 530Wp Solar, 30A Victron Li-lader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK, 600W Daewoo magnetron.

Ck0165
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Bericht door Ck0165 » vr 10 jan 2020, 0:24

Vandaag is het oude 2.5D blok verkocht en nu is officeel deze ombouw begonnen.
Laatst gewijzigd door Ck0165 op vr 10 jan 2020, 0:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie