Zo denk ik er dus ook over.
Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Nergens voor nodig, de j5 remmen volstaan hiervoor, dit weet ik natuurlijk omdat ik al zo een swap heb gedaan en ermee naar turkije ben gereist, inclusief bergje op en bergje af.309T16 schreef: ↑ma 04 nov 2019, 8:28Helemaal mee eens.
Wel een kleine kanttekening.
Ik heb zelf ruime ervaring met zwaardere motoren in een auto. Blokken van 300~700 pk gepropt in 1300kg.
Als ik dan aan de J5 denk, die ik zelf ook heb, is een upgrade van een standaard onderstel incl. de remmen wel noodzakelijk bij 160pk.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
van 90 naar 160 pk op 3000kg met de standaard remmen. Gewoon compleet fout m.i!
Ongemerkt wordt er anders gereden, als er meer vermogen voorhanden is. Zelfs in een camper
Dit is trouwens ook een regel bij motorenconversies, die bij het RDW aangemeld worden. Uitlaatsysteem en remmen van de oorspronkelijk auto gebruiken. Opgave VIN van de auto, waar het blok uitkomt, heeft naast fraude ook veiligheid als reden.
Dit bijv. bij gebruik 405T16 motorblok in een 205.
Ongemerkt wordt er anders gereden, als er meer vermogen voorhanden is. Zelfs in een camper
Dit is trouwens ook een regel bij motorenconversies, die bij het RDW aangemeld worden. Uitlaatsysteem en remmen van de oorspronkelijk auto gebruiken. Opgave VIN van de auto, waar het blok uitkomt, heeft naast fraude ook veiligheid als reden.
Dit bijv. bij gebruik 405T16 motorblok in een 205.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
De uitlaat systeem word gebruikt, niet omdat het moet maar vanwegen de dikkere uitlaat diameter. Tevens heeft de donor geen roetfilter of katalysator dus het is niet verplicht.
Ook niet voor type goedkeuring want de emissie eisen worden nooit overgezet van de donor.
Wat betreft de remmen, de donor weegt 1800kg en mijn camper 2500kg geloof me de remmen van de j5 volstaan.
Klein voorbeeld als een opel corsa a origineel 1.2 met swap naar 3.0 v6 word goedgekeurd door de rdw met de originele remmen. Dan moet mijn camper met vlag en wimpel goed gekeurd worden.
Ook niet voor type goedkeuring want de emissie eisen worden nooit overgezet van de donor.
Wat betreft de remmen, de donor weegt 1800kg en mijn camper 2500kg geloof me de remmen van de j5 volstaan.
Klein voorbeeld als een opel corsa a origineel 1.2 met swap naar 3.0 v6 word goedgekeurd door de rdw met de originele remmen. Dan moet mijn camper met vlag en wimpel goed gekeurd worden.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 dec 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Uitlaat puur vanwege emissie en herrie.
Als je echt denkt, dat bij een verhoging van meer dan 70% van het vermogen geen remmen upgrade nodig is. Tja, dan laten we het hierbij.
Medelijden met diegene, die betrokken raakt bij een ongeluk met zo'n voertuig.
Als je echt denkt, dat bij een verhoging van meer dan 70% van het vermogen geen remmen upgrade nodig is. Tja, dan laten we het hierbij.
Medelijden met diegene, die betrokken raakt bij een ongeluk met zo'n voertuig.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Maak je niet druk, dat is mijn probleem en nu wil ik graag dat iedereen die comentaar heeft op mijn werk keuzes dit ook voorzl zich zelf houd, ik ga verder niet meer in op dit soort opmerkingen en zal het raporteren als spam.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 dec 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
- Bas vd laar
- Berichten: 6326
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Bij remmen is het vooral van belang dat ze een zware camper goed kunnen stoppen.
Lijkt mee geen probleem, sommige J5's mogen 3500 kg wegen met deze remmen erop, tevens zijn ze geconstrueerd voor een top van ongeveer 130 en dan wil een fabrikant ook nog een beetje veiliheidsmarge over houden.
Hij zal ook geen 200 km/u gaan rijden tot de max volgeladen, dus die remmen voldoen vast wel.
Grotere remmen is natuurlijk altijd veiliger maar in dit geval dus niet nodig, de snelheid of het gewicht gaan immers niet omhoog.
Lijkt mee geen probleem, sommige J5's mogen 3500 kg wegen met deze remmen erop, tevens zijn ze geconstrueerd voor een top van ongeveer 130 en dan wil een fabrikant ook nog een beetje veiliheidsmarge over houden.
Hij zal ook geen 200 km/u gaan rijden tot de max volgeladen, dus die remmen voldoen vast wel.
Grotere remmen is natuurlijk altijd veiliger maar in dit geval dus niet nodig, de snelheid of het gewicht gaan immers niet omhoog.
- knutselaartje
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
- Locatie: Ravenswoud
- Contacteer:
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Ik ben benieuwd of de nieuwe aandrijving ook een tikje zuiniger zal zijn. Onze Prius 2 was minder zuinig dan zijn opvolger type 3 en dat was een sprong van 1500 cc naar 1800 cc.
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Kijk met jou kan ik praten.Bas vd laar schreef: ↑wo 11 dec 2019, 10:01Bij remmen is het vooral van belang dat ze een zware camper goed kunnen stoppen.
Lijkt mee geen probleem, sommige J5's mogen 3500 kg wegen met deze remmen erop, tevens zijn ze geconstrueerd voor een top van ongeveer 130 en dan wil een fabrikant ook nog een beetje veiliheidsmarge over houden.
Hij zal ook geen 200 km/u gaan rijden tot de max volgeladen, dus die remmen voldoen vast wel.
Grotere remmen is natuurlijk altijd veiliger maar in dit geval dus niet nodig, de snelheid of het gewicht gaan immers niet omhoog.
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Als de doemdenkers over remmen en RDW nu hun commentaar eens voor zich houden en we met z'n allen naar dit project gaan kijken dan komt het helemaal goed. Hopen op veel foto's van een mooi project.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Hoi, super leuk project dat ik met heel veel belangstelling zal volgen. Wens je heel veel succes en laat ons alsjeblieft meegenieten van de vorderingen die je in januari gaat maken.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
Dankjewel, ik houd jullie op de hoogt.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 dec 2019, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi
[/quote]
Maak je niet druk, dat is mijn probleem en nu wil ik graag dat iedereen die comentaar heeft op mijn werk keuzes dit ook voorzl zich zelf houd, ik ga verder niet meer in op dit soort opmerkingen en zal het raporteren als spam.
[/quote]
Goed gezegd. Laat ze maar zeiken.
Ik ga je project met belangstelling volgen.
Maak je niet druk, dat is mijn probleem en nu wil ik graag dat iedereen die comentaar heeft op mijn werk keuzes dit ook voorzl zich zelf houd, ik ga verder niet meer in op dit soort opmerkingen en zal het raporteren als spam.
[/quote]
Goed gezegd. Laat ze maar zeiken.
Ik ga je project met belangstelling volgen.