Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

Kroppie schreef:
zo 03 nov 2019, 19:50
maar je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt ,dan van de dingen die je gelaten hebt.

jos
Zo denk ik er dus ook over.
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

309T16 schreef:
ma 04 nov 2019, 8:28
Helemaal mee eens.

Wel een kleine kanttekening.
Ik heb zelf ruime ervaring met zwaardere motoren in een auto. Blokken van 300~700 pk gepropt in 1300kg.
Als ik dan aan de J5 denk, die ik zelf ook heb, is een upgrade van een standaard onderstel incl. de remmen wel noodzakelijk bij 160pk.
Nergens voor nodig, de j5 remmen volstaan hiervoor, dit weet ik natuurlijk omdat ik al zo een swap heb gedaan en ermee naar turkije ben gereist, inclusief bergje op en bergje af.
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

Marcel1962 schreef:
ma 04 nov 2019, 9:33
Leuk project, dit ga ik volgen.

Succes met de ombouw! :thumbup:
Dankjewel Marcel
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door 309T16 »

van 90 naar 160 pk op 3000kg met de standaard remmen. Gewoon compleet fout m.i!
Ongemerkt wordt er anders gereden, als er meer vermogen voorhanden is. Zelfs in een camper

Dit is trouwens ook een regel bij motorenconversies, die bij het RDW aangemeld worden. Uitlaatsysteem en remmen van de oorspronkelijk auto gebruiken. Opgave VIN van de auto, waar het blok uitkomt, heeft naast fraude ook veiligheid als reden.

Dit bijv. bij gebruik 405T16 motorblok in een 205.
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

De uitlaat systeem word gebruikt, niet omdat het moet maar vanwegen de dikkere uitlaat diameter. Tevens heeft de donor geen roetfilter of katalysator dus het is niet verplicht.
Ook niet voor type goedkeuring want de emissie eisen worden nooit overgezet van de donor.

Wat betreft de remmen, de donor weegt 1800kg en mijn camper 2500kg geloof me de remmen van de j5 volstaan.

Klein voorbeeld als een opel corsa a origineel 1.2 met swap naar 3.0 v6 word goedgekeurd door de rdw met de originele remmen. Dan moet mijn camper met vlag en wimpel goed gekeurd worden.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 dec 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door 309T16 »

Uitlaat puur vanwege emissie en herrie.

Als je echt denkt, dat bij een verhoging van meer dan 70% van het vermogen geen remmen upgrade nodig is. Tja, dan laten we het hierbij.

Medelijden met diegene, die betrokken raakt bij een ongeluk met zo'n voertuig.
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

Maak je niet druk, dat is mijn probleem en nu wil ik graag dat iedereen die comentaar heeft op mijn werk keuzes dit ook voorzl zich zelf houd, ik ga verder niet meer in op dit soort opmerkingen en zal het raporteren als spam.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 dec 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6326
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Bas vd laar »

Bij remmen is het vooral van belang dat ze een zware camper goed kunnen stoppen.
Lijkt mee geen probleem, sommige J5's mogen 3500 kg wegen met deze remmen erop, tevens zijn ze geconstrueerd voor een top van ongeveer 130 en dan wil een fabrikant ook nog een beetje veiliheidsmarge over houden.
Hij zal ook geen 200 km/u gaan rijden tot de max volgeladen, dus die remmen voldoen vast wel.

Grotere remmen is natuurlijk altijd veiliger maar in dit geval dus niet nodig, de snelheid of het gewicht gaan immers niet omhoog.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door knutselaartje »

Ik ben benieuwd of de nieuwe aandrijving ook een tikje zuiniger zal zijn. Onze Prius 2 was minder zuinig dan zijn opvolger type 3 en dat was een sprong van 1500 cc naar 1800 cc.
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

Bas vd laar schreef:
wo 11 dec 2019, 10:01
Bij remmen is het vooral van belang dat ze een zware camper goed kunnen stoppen.
Lijkt mee geen probleem, sommige J5's mogen 3500 kg wegen met deze remmen erop, tevens zijn ze geconstrueerd voor een top van ongeveer 130 en dan wil een fabrikant ook nog een beetje veiliheidsmarge over houden.
Hij zal ook geen 200 km/u gaan rijden tot de max volgeladen, dus die remmen voldoen vast wel.

Grotere remmen is natuurlijk altijd veiliger maar in dit geval dus niet nodig, de snelheid of het gewicht gaan immers niet omhoog.
Kijk met jou kan ik praten. :cheers:
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door bupozaanstad »

Als de doemdenkers over remmen en RDW nu hun commentaar eens voor zich houden en we met z'n allen naar dit project gaan kijken dan komt het helemaal goed. Hopen op veel foto's van een mooi project.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Paul Willem »

Hoi, super leuk project dat ik met heel veel belangstelling zal volgen. Wens je heel veel succes en laat ons alsjeblieft meegenieten van de vorderingen die je in januari gaat maken. :hug:
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Ck0165
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 15:30

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Ck0165 »

Dankjewel, ik houd jullie op de hoogt. :D
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 dec 2019, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gorfel

Re: Peugeot J5 2.5D Pilote: ombouw naar 2.8HDi



Bericht door Gorfel »

[/quote]

Maak je niet druk, dat is mijn probleem en nu wil ik graag dat iedereen die comentaar heeft op mijn werk keuzes dit ook voorzl zich zelf houd, ik ga verder niet meer in op dit soort opmerkingen en zal het raporteren als spam.
[/quote]

Goed gezegd. Laat ze maar zeiken.
Ik ga je project met belangstelling volgen. :thumbup:
Plaats reactie