Waterpomp lekt

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Waterpomp lekt



Bericht door Bas vd laar »

Hallo allemaal,

Wij zijn onderweg naar Portugal en momenteel in Le Mans in Frankrijk.
Ik hoorde een rammelend geluid en dit blijkt de waterpomp te zijn, helaas lekt hij ook een klein beetje.

Het betreft een Ducato 280 2.5 TD

Het liefst rijden we door naar Portugal en laten hem daar maken, een kennis van me kent daar een goede garage.

Mijn vraag is eigenlijk, heeft er iemand ervaring met een lekkende waterpomp, is er iets zinnigs te zeggen over het verergeren van de lekkage? Gaat zoiets in de regel nog een tijdje goed of kan het ineens afgelopen zijn? Ik heb hier geen ervaring mee.

Ik pin er uiteraard niemand op vast, persoonlijk zou ik denken dat het langzaamaan erger wordt en niet ineens alle water eruit loopt. Nu druppelt het wat en bijvullen is nog niet nodig geweest.

Iemand enig idee hoe snel dit achteruit kan gaan?

Ik hoor het graag!

Een bezorgde groet uit Frankrijk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Waterpomp lekt



Bericht door gjvonk »

Ik wil je niet ongerust maken, maar ik heb ooit eens een lekkende waterpomp bij een Opel Kadett D gehad en nog geen 100 km verder gutste de koelvloeistof er bij de pomp uit...

Zsm vervangen is mijn advies.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Waterpomp lekt



Bericht door Meine »

Ja, absoluut niet mee doorrijden.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Waterpomp lekt



Bericht door leftlanebandit »