Ford 2.2

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13427
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford 2.2

Bericht door hathi »

Nou Precies zoals ik het schreef ....het was een vergelijk .een Camper om laten bouwen ,met een roetfilter koste in (D) toentertijd een hele duit,toch waren er meerdere die het hebben laten doen,en dat is nu alweer achterhaald,anno 2019 zou het alweer van Euro 5 naar minimaal 6 moeten ,mag men überhaupt in de stad rijden,het voordeel echter is dat de prijs nu niet meer zo hoog ligt,deze mensen hebben nog steeds dezelfde intussen veel duurdere Euro 5 Camper en moeten nu alweer veel geld uit geven om de Euro 6 norm te halen. Vergeten is moeilijk,aangezien je er steeds weer over uitwijt,we maken allemaal wel eens iets mee in het leven wat pijn doet,maar zolang het met geld te betalen is ,valt het nog mee,dus vergeet het,stap over je wrok heen,en probeer zeker niet anderen mee te trekken in je aversie tegen Ford,dat is niet fair,zeker niet in jouw geval,zoals ik heb kunnen lezen
Hans
isoplus
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford 2.2

Bericht door isoplus »

Ruud is een van de weinige bezitters van zo'n ongelukkige Ford die volledig opening van zaken gegeven heeft en zelf een traject in gang gezet heeft om de bewuste motor wat betrouwbaarder te maken.
Dat hij nog steeds met zijn Hymer met Ford rond toert bewijst dat je wel zo'n Ford kunt kopen maar dat je moet beseffen dat je op enig moment in de prijzen kunt vallen en een motorrevisie noodzakelijk kan zijn.
Sommigen beweren dat dit niet kostbaar hoeft te zijn, paar nieuwe zuigers en veren, kop vlakken en hij huppelt weer.
Ik zou daar niet van uit gaan, het kan ook zo maar eens een zeer kostbare operatie worden.
Dus koop je zo'n camper voor ergens rond de 30.000 euro dan moet je nog 5000 euro achter de hand hebben voor ongein, bovendien moet je dat ding niet kopen als je maar een paar weken per jaar vakantie hebt, die is met zo'n geintje wel verpest.

Dus ben je pensionado met veel geld, veel tijd, veel technische kennis en stalen zenuwen dan kan je zo'n probleem Ford rustig kopen als je een flinke korting kunt bedingen. Dat geld zet je dan op de rekening voor de eventuele revisie.

Lees de berichten van Ruud aandachtig door dan weet je precies wat je kunt verwachten, dat is een verdienste van Ruud :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

hathi schreef:
vr 20 sep 2019, 19:34
een Camper om laten bouwen ,met een roetfilter
Ah, dan begreep ik het verkeerd... ik dacht dat je bedoelde dat euro 4 motoren vervangen werden door euro 5 motoren!

De vergelijking ontgaat me trouwens wel compleet, maar vooruit :roll:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Ford 2.2

Bericht door c.dekker »

Ruud 572 , ga mij maar eens uitleggen wat je allemaal gedaan heeft om het hebben te voorkomen dat je met pech heeft gestaan , ik ga zelf eens kijken op de NKC forum wat je daar allemaal nog is te vinden ( lezen )over de 2,2 , je hoort nog van mij .
Laatst gewijzigd door c.dekker op vr 20 sep 2019, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

hathi schreef:
vr 20 sep 2019, 19:34
Vergeten is moeilijk,aangezien je er steeds weer over uitwijt
Dat is niet helemaal waar, ik ben de discussie in dit draadje niet gestart. Maar als iemand advies vraagt, en/of daar m.i. niet juist op gereageerd word, reageer ik wél. Dát mag je me wél kwalijk nemen, als dat oplucht... :wink:
Laatst gewijzigd door Ruud-572 op vr 20 sep 2019, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

c.dekker schreef:
vr 20 sep 2019, 20:02
Ruud ga maar een uitleggen wat je allemaal gedaan heeft om het hebben te voorkomen dat je met pech heeft gestaan , ik ga zelf eens kijken op de NKC forum wat je daar allemaal nog is te vinden ( lezen )over de 2,2 , je hoort nog van mij .
U kunt alles teruglezen op dit forum, ik ga mezelf in deze niét herhalen. Maar ga hier geen onzin over mij vertellen, daar ben ik niet van gediend! :evil:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13427
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford 2.2

Bericht door hathi »

Wie ben ik om je iets kwalijk te nemen,gelukkig ben ik iets toleranter in zulke zaken,en zet het zo vlug mogelijk van me af :hug:
Hans
isoplus
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford 2.2

Bericht door isoplus »

Ruud geeft als ervaringsdeskundige een beheerst en correct antwoord op de vraag van TS hij doet nog even een goed woordje voor Ford ten nadele van Fiat.
Een paar Fordlovers vliegen hem gelijk in de nek onbegrijpelijk en op de man spelen is al helemaal nergens voor nodig, jammer weer :( .
TS heeft ook verder niets aan het vervolg van deze op zijn minst onvriendelijk wordende discussie.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Ford 2.2

Bericht door Rolling Rodie »

Zullen we ons weer richten op de vraag van TS?
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

hathi schreef:
vr 20 sep 2019, 20:11
Wie ben ik om je iets kwalijk te nemen,gelukkig ben ik iets toleranter in zulke zaken,en zet het zo vlug mogelijk van me af :hug:
Maar daar gaat het nu niet om. Jij verwijt mij iets, en ik weerleg dat (onderbouwd). In plaats van je woorden terug te nemen, begin je weer over iets anders :think:

Maar de serieuze mensen hier weten echt wel hoe de vork echt in de steel zit :thumbup:

On topic!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

Sorry, nog één ding
c.dekker schreef:
vr 20 sep 2019, 20:02
Ruud 572 , ga mij maar eens uitleggen wat je allemaal gedaan heeft om het hebben te voorkomen dat je met pech heeft gestaan , ik ga zelf eens kijken op de NKC forum wat je daar allemaal nog is te vinden ( lezen )over de 2,2 , je hoort nog van mij .
Oh, jij bent diegene die mij destijds aanbood om de oplossing van het probleem prijs te geven, op het NKC forum!

Ik citeer:
Ruud , ben je bereid on de oude zuigers 94x ) te bekijken hoe de schade er uit ziet , zo ja dan geef ik je een aanwijzing waar je naar moet kijken en ook de zuigers die nog heel zijn .
Waarop ik zei dat ik niet geïnteresseerd ben, tenzij je daar op het forum je kennis openbaar maakt. Wat je tot op heden nog steeds niet gedaan hebt. Tja, als je dat aanvoert als bewijs dat ik er niet alles aan gedaan heb... :crazy:

Met alle respect, maar zowel inhoudelijk als de schrijftaal van al je reacties daar (en ook hier) op het forum, schrikt mij direct al af.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Ford 2.2

Bericht door c.dekker »

Ruud 572 , Ik heb op het NKC forum mij inzet gegeven om naar voren te krijgen wat de schade aan de zuigers werkelijk is , en daar heb je niet aan mee gewerkt , maar dat is jou keuze , maar dit schrijven van mij , wat je nu publiceert is mosterd na de maaltijd want de motor was toen al stuk .

Ik na het zien van de zuiger op het NKC forum het NKC een brief gestuurd wat de oorzaak kan zijn van die gescheurde zuiger en tevens verteld dat je de e.v.t zuigers kan verbeteren met een technische aanpassing .zonder te versterken .

Ik heb ook op het NKC forum de mensen geadviseerd ga naar de dealer en overleg om de motor te modificeren , en daar werd negatief gereageerd
, wat ja wie gaat dit betalen . Mijn stelling is dan gewoon doorrijden , tot je strand en dat is nooit in je woonplaats .

Tevens heb ik wel degelijk ( ik herinner ) op dit forum medegedeeld wat de oorzaak kan zijn , maar niemand is daar serieus op ingegaan . Jij hebt niet gestrand hoeven te staan ( dat is wat mij stoort na je opmerkingen ) als je in gegaan was op mijn advies en daar uit zelf de juiste stappen kunnen ondernemen , en dat heb je op de verkeerde manier gedaan .

Ruud , als je de dokter belt over een probleem en je gaat niet naar hen toe kan hij je ook niet de juiste medicijnen geven , maar ik was berijd om met je samen na de kapotte motor de echte oorzaak vast met jouw hulp , en nu schilder je mij af over het taal gebruik , Ruud dit is geen schoonheid prijs , en ik bedank je voor een reactie , en in wens je veel goede km met je camper . Gr C.D
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

Ik ga inderdaad naar een dokter, maar zeker niet naar een eerste de beste zelfbenoemde arts...!

Wijs mij aan waar je uitgelegd heb wat er exact aan de hand is, en wat de oplossing zou zijn. Ik kan mij niet herinneren dat ik zoiets ooit hier gelezen heb. Op het NKC forum heb je in ieder geval onomwonden aangegeven dat je jouw kennis openlijk niet wilde delen!

NKC zag het blijkbaar ook niet in je zitten, aangezien ze er niets mee gedaan hebben.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Ford 2.2

Bericht door dieseltje+ »

Ben zelf niet in het bezit van de bewuste Ford, destijds wel het topic van Ruud 572 gevolgd en alles gelezen. Kwam op mij over dat Ruud zich serieus inzette voor het probleem en niet alleen voor hem zelf. Herinner me nog dat Ruud zelfs een soort van actie wilde opzetten, kreeg (helaas) te weinig bij val.
Lees naar aanleiding van dat topic met verbazing een aantal reactie's hier van een paar forum leden.

Vervolgens krijgt Ruud modder over zich heen en komt er zelfs mosterd aan te pas. :crazy: Terwijl de ander het aan slingert (en dat is niet Ruud)

Beste stuurlui staan aan wal syndroom?!
Tja als de NKC negatief op je advies reageert en vervolgens op het camperforum niet serieus word genomen....dat zal dan zijn redenen hebben?!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gesloten