Ford 2.2

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

de Jonckheer schreef:
wo 18 sep 2019, 7:36
Aan de andere kant is er ook wel een behoorlijke kans dat de camper die je nu koopt de verbeterde zuigers heeft of dat het een probleemloos exemplaar betreft.
Dit is niet helemaal waar... Althans, Ford laat zich niet uit over de details bij revisie. Op zich weer erg bedenkelijk van Ford, om de gedupeerde verder in het ongewisse te laten. Maar tot op heden heb ik nog nergens vernomen hóe men de motoren reviseert. Wil je daar als potentiële koper op gokken?
de Jonckheer schreef:
wo 18 sep 2019, 7:36
Gereviseerde motoren zullen er zijn dus tref je er zo een is het ook goed
Dat is maar zeer de vraag... sowieso wanneer onduidelijkheid is omtrent de revisie. Maar ook omdat het ontwerp van deze specifieke motor zwak blijft. Er zijn diverse deskundigen die openlijk twijfelen aan het thermische ontwerp. Het probleem zou dus zomaar een combinatie kunnen zijn van meerdere factoren. Voor zover ik weet is er nog onvoldoende ervaring m.b.t. met versterkte zuigers gereviseerde motoren in continue zwaarbelaste campers.
de Jonckheer schreef:
wo 18 sep 2019, 7:36
en al helemaal niet door mensen die er zelf geen ervaringen mee hebben.
Vooral dat ja... of het terecht is laat ik in het midden, maar ik stoor mij wel aan adviezen van niet-ervaringsdeskundigen die de problemen steeds maar weer bagataliseren. Kom maar eens in zo'n situatie, waarbij je dus keihard geraakt wordt in je portemonnee! Om nog maar niet te spreken van alle ellende die je in je vakantie treft.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Ford 2.2

Bericht door jurgenc »

Kwijtraken een probleem? Gewoon ergens parkeren met de sleutels er nog op en de deuren niet op slot. :mrgreen:
H20
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Ford 2.2

Bericht door c.dekker »

Ruud 572 , waar ik mij aan stoor is dat je zelf hebt onder vonden dat de motor het onder weg begeven heeft , terwijl het advies die je gegeven
was in de wind heb geslagen , want je wist van de problemen . Dat je toen extra geraakt werd in je portemonnee , en de ellende die je kreeg op je vakantie , heb je aan je zelf te danken . en dan roepen nooit geen Ford meer vind ik kort door de bocht , want gaat het bij Fiat , Mercedes , en Iveco altijd zo geweldig met het levens duur en garantie afwerkingen nee dus .

Momenteel is er bij Fiat veel uitval met de koppeling ( +/- 2017 ) van de robot versnellingsbakken ( automaat ) , zelf al bij 20.000 km na c.a ruim twee jaar en dit wordt in het eerste geval niet onder garantie ge repareert , terwijl het een zwak punt is ( zie / lees het forum NKC ) .

Maar hou er ook rekening mee dat het onderhoud en nazorg van de campers bij sommige personen onvoldoende is , en zelfs de garages zijn daar ook debet aan . dat kan je lezen op de keuringen in het NKC blad ,

Als ik morgen een andere camper zou moeten kopen en ik zie er een die geheel naar mij zin is , en er zit een Ford onderstel onder van het verkeerde jaartal , haal ik de motor open en vervang ik de zuiger en wat er bijkomt en kan ik probleem loos en jaren mee op reis , en als hij ooit in de verkoop weer gaat zie ik het wel .
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford 2.2

Bericht door hathi »

CDekker👍...een juiste reactie,op dit oude probleem,wat ook nog graag erger gemaakt werd,door de begrijpelijke pech en emotie van de betrokkenen,meestal om maar vooral van Ford ,(nu of in de toekomst) ..nog iets vergoed te krijgen,terwijl de Camper ergens als gebruikt,of zelf geïmporteerd gekocht werd,en ik geloof niet dat de arm van Ford zo ver hoeft te reiken, daar is de verkoper verantwoordelijk voor!
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford 2.2

Bericht door de Jonckheer »

Dat is wat ik vaak aangeef, je koopt niets van een fabrikant maar altijd van een dealer, handelaar of particulier. Vreemd om dan van een fabrikant te verlangen dat die een 7 of zelfs 10 jaar oud voertuig gratis gaat repareren. En natuurlijk is het zo dat er lieden zijn die je wel willen helpen voor de hoofdprijs met een nieuwe motor terwijl alles wat nodig is een set nieuwe zuigers.
Ynid
Berichten: 34
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 8:14

Re: Ford 2.2

Bericht door Ynid »

Kijk eens naar bericht op het forum van NKC.
Anita heeft in2018 een camper met een Ford motor gekocht.
Was van 2014 met 51000 km. Bij 61000 km motor in de soep gelopen (motor sloeg op hol op Duitse autobahn)
Reageert nog iemand op die de camper wil verkopen, geen handelaar wil hem hebben.
Persoonlijk zou ik zo.n camper nooit willen kopen Stres!!!
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Ford 2.2

Bericht door c.dekker »

Ynid , natuurlijk is er stres als je dit overkomt en vooral als je er zelf niet goed in thuis bent met zon probleem . Maar deze is van 2014 en zou goed moeten zijn , en dan moet er onderzocht worden waar door deze motor het begeven heeft , want hier wil niet zeggen dat het een probleem motor is . Want hoe is de vorige eigenaar er mee omgegaan is de vraag hier ? .

Jonckheer , ik heb zelf ervaring met garantie van auto,s , maar als er een probleem voor kwam zelf na het termijn , overlegde ik altijd met de importeur hoe werken wij dit af . wij hadden een probleem met de kleppen die spontaan konden breken en de fabriek wist niet in welke motoren ze zaten , en betaalde bij problemen . ik heb toen zelfs een campagne op gestart om de kwetsbare motoren te voorzien van nieuwe kleppen tegen een coulance regeling , en de klanten gingen hier mee akkoord , daar na geen uitval meer gehad .
Laatst gewijzigd door c.dekker op vr 20 sep 2019, 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Ford 2.2

Bericht door Huub56 »

Een motor die op hol slaat is iets anders dan de probleem ford van rond 2010 iets met appels en peren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford 2.2

Bericht door de Jonckheer »

In principe kan elke diesel op hol slaan, met name als er iets fout gaat met de carterontluchting en er daardoor olie uit het carter in de verbrandingsruimte komt. Als dat rijdende gebeurt is stomste wat je kunt doen de koppeling intrappen. Op de rem gaan staan en hem afwurgen, dan blijft ie heel. Trap je de koppeling in vliegt het toerental omhoog tot ie ploft.
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Ford 2.2

Bericht door c.dekker »

Jonckheer , dat is natuurlijk wel zo maar niet iedereen heeft dat in de vingers , want waar wordt je dat geleerd , nergens , dat weet u wel , maar het is wel de juiste handeling .

Maar vergeet ook de turbo niet als deze aan de compressor zijde ( inlaat gedeelte ) de kering hevig gaat lekken heb ook een groot probleem .

Misschien is het ook beter dat er op dit forum voor de campernaars die niet uit de techniek komen , een site is hoe ga je met een camper om als er problemen zich voor doen en dan geen lul en hanen gedrag verhalen maar een gemiddeld ( basis ) advies . Het eerste wat ik vind hoe onder hou je een camper die constant rijd of aantal maanden stil staat .
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

c.dekker schreef:
vr 20 sep 2019, 11:21
Ruud 572 , waar ik mij aan stoor is dat je zelf hebt onder vonden dat de motor het onder weg begeven heeft , terwijl het advies die je gegeven
was in de wind heb geslagen , want je wist van de problemen . Dat je toen extra geraakt werd in je portemonnee , en de ellende die je kreeg op je vakantie , heb je aan je zelf te danken .
Hoe kom jij bij deze onzin??? Als je mijn verhaal hebt gevolgd, wéét je dat ik er juist ALLES aan heb gedaan om problemen te voorkomen! Wat een brutaliteit om dit te stellen, en daarmee bovendien ook andere lezers op een verkeerd been zet.

Sluit wel precies aan bij mijn laatste stelling.... :oops:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford 2.2

Bericht door hathi »

Vergeten is moeilijk voor Ruud,...maar troost je,er zijn ook mensen (D) die hun Camper toentertijd van Euro 4 ,voor veel geld aan hebben laten passen naar Euro 5,en die waren evenveel geld kwijt,.en dat is nu ook alweer lang. achterhaald !...U heeft tenminste nog wat gekregen voor dat geld n.m. Een euro 5 revisie motor!
Hans
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

hathi schreef:
vr 20 sep 2019, 18:53
zijn ook mensen (D) die hun Camper toentertijd van Euro 4 ,voor veel geld aan hebben laten passen naar Euro 5,en die waren evenveel geld kwijt,.
Dat vraagt om een toelichting, vertel... dit is voor mij (en voor dit forum?) nieuwe informatie!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford 2.2

Bericht door Ruud-572 »

hathi schreef:
vr 20 sep 2019, 18:53
Vergeten is moeilijk voor Ruud,...
Dat is waar, maar vraagt in deze context ook om een toelichting :crazy:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gesloten