Afvoer vuilwatertank

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
WimAnnette
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 13 sep 2019, 15:02

Afvoer vuilwatertank



Bericht door WimAnnette »

Ik wilde de vuilwatertank van onze camper leeg maken. Na de laatste druppel bleef de meter nog op 20 % staan. Een emmer water met afwasmiddel om evt vetresten te verwijderen hielp niet, ook niet na ermee rond gereden te hebben. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

Ik zie geen mogelijkheid om in de vuilwatertank te kijken. Betreft Knaus Van TI 600. Iemand een suggestie?

Het legen van de vuilwatertank wilde ik doen met het oog op het winterklaarmaken van de camper. Het lijkt me dat dan al het water uit de tank verwijderd moet zijn om bevriezing te voorkomen.
Graag advies.
Laatst gewijzigd door WimAnnette op ma 16 sep 2019, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Afvoer vuilwatertank



Bericht door Slag+J16 »

zie ik onze camper ook wel eens, maar de volgende dag staat hij echt op nul---dus even wachten en dan weer kijken.
Jan
fendtje620
Berichten: 40
Lid geworden op: za 03 feb 2018, 1:57

Re: Afvoer vuilwatertank



Bericht door fendtje620 »

Bij ons staat die altijd op kwart vol. Vol of leeg. Het zei zo, je weet echt wel wanneer je moet lozen. De ene keer wat meer, de andere minder. :D
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Afvoer vuilwatertank



Bericht door travelscout »

Principe van zulke meting is:

Dat de lucht die we inademen tussen de contacten die de aanduiding 25-50-75-100% geeft isoleert (géén elektrische verbinding).
Net zoals puur water (H2O).
Gewoon helder water (= met een heel klein beetje vervuiling), geleidt echter de stroom: dus wel een verbinding.
Vervuild, grijs of afval water geleidt de stroom nog veel beter.

Als er op de een of andere manier nog wat van dit water op de binnenkant van de tank zit, is er ook een verbinding.
Als een vrijwel lege tank bewogen wordt, klots er altijd water tegen de tankwand aan.
En kan er daarmee voldoende water op de wand blijven zitten waardoor er een verbinding blijft bestaan (met name onder in de tank, dus in relatie tot die 25%).

Schoonmaken van je vuilwatertank, heeft daarmee ook weinig zin.
Paul.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Afvoer vuilwatertank



Bericht door Camperic »

Mogelijk hangt er vuil tussen twee contacten waardoor er verbinding ontstaat en wordt aangegeven dat de tank niet leeg is.
Even in de tank kijken naar / voelen aan de contactpennen en deze reinigen :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie