Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)



Bericht door durisotti »

Het schijnt dat er grote problemen zijn met de schuifdeuren van de peugeot expert en de aanverwante types van Citroen, Opel en Toyota, vanaf bouwjaar 2016.
Zijn er hier op het forum mensen met ervaring op dit gebied, hoe is de garantie van de importeur en zijn de problemen wel te verhelpen ?
Het probleem is dat de deuren te zwak zijn geconstrueerd en dat de naden te krap zijn bemeten, de deuren gaan uithangen en dan raakt de deur de carrosserie.
Heb al meerdere bussen geparkeerd zien staan die er uit zagen als schadevoertuigen.
Soms zit de bovenkant van de schuifdeur wel 1 cm lager als de bestuurdersdeur en staat de schuifdeur al helemaal naar buiten.
De deur naden verlopen dan in de breedte.
Ook al auto's gezien waar de gaten in het blik zaten en waar de lak af was.
Op de Caravan Salon in Dusseldorf gesproken met een peugeot vertegenwoordiger, toen ik begon over de deuren werd het verdacht stil..
Ook bij de spiksplinternieuwe bus hing de schuifdeur al 5 mm uit het lood.
Verder valt op dat het kit werk ook erg slordig is en dat de naden waar de spatschermen aansluiten op de voorruitstijl ook niet erg strak zijn.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen schuifdeuren peugeot expert 2016+



Bericht door hathi »

Dat noemt men ,gefabriceerd,met de Franse slag,maar wat wil je als het goedkoop moet zijn ?
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Problemen schuifdeuren peugeot expert 2016+



Bericht door de Jonckheer »

Goedkoop is absoluut geen excuus. Dan maak je het maar minder goedkoop en wel goed. Tja, en dan verkoop je er misschien wat minder, dat is beter dan troep afleveren.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)



Bericht door annoh »

Op het Duitse forum betreffende deze auto's ben ik nog niets tegen gekomen, maar misschien lees ik er over heen.

Ik heb vernomen, maar ik kan dat niet controleren, dat de kwaliteitscontrole per merk verschillend is ondanks het feit dat Experts, Jumpy's, Proaces en Vivaro's van dezelfde band komen.

Gewapend met meetapparatuur en bril heb ik de 3 Toyota's, variërend van 0 tot bijna 3 jaar oud, die we hier hebben gecontroleerd bij de schuifdeur. Alle 3 hangen netjes.

Maar het mag niet mogen!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)



Bericht door durisotti »

Ook op het Duitse forum, naan.de kom ik diverse berichten tegen over slechte deuren.
Bijlagen
Jumpy 3.jpg
Jumpy 3.jpg (54.92 KiB) 1223 keer bekeken
Jumpy 2.jpg
Jumpy 2.jpg (117.42 KiB) 1223 keer bekeken
Jumpy 1.jpg
Jumpy 1.jpg (88.03 KiB) 1223 keer bekeken
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)



Bericht door durisotti »

Ook op het Duitse forum, naan.de kom ik diverse berichten tegen over slechte deuren.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)



Bericht door durisotti »

Jumpy 6.jpg
Jumpy 6.jpg (97.71 KiB) 1221 keer bekeken
Jumpy 5.jpg
Jumpy 5.jpg (99.74 KiB) 1221 keer bekeken
Jumpy 4.jpg
Jumpy 4.jpg (69.38 KiB) 1221 keer bekeken
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Problemen schuifdeuren Peugeot Expert (2016+)



Bericht door durisotti »

Foto,s zijn van een geparkeerde Jumpy, auto zag er verder netjes uit, geen bouwvakkers bus of zo.
Je ziet de slechte afwerking van de kit naden, een uitgezakte deur, een deur die naar buiten staat en in breeedte verlopende naden van de schuifdeur en de aansluiting van het spatscherm met de A stijl.
Plaats reactie