Olieverversen en service interval reset
Re: Olieverversen en service interval reset
Vanmiddag was ik verbonden met de motor ecu, ik kan morgen nog een keer kijken hoe en waar ik kan verbinden
Oh en zo ziet de instelling er bij mij uit :
Oh en zo ziet de instelling er bij mij uit :
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Olieverversen en service interval reset
Even in je eerste post gekeken, daar is je laptop duidelijk verbonden met een euro 4 motor. Probeer dat eerst maar weer. Multiecuscan verbind NIET met een verkeerde ecu.
Welke interface heb je precies?
Volgens de site heb je zowel voor de euro 4 als de 5 geen tussen kabels nodig!
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Welke interface heb je precies?
Volgens de site heb je zowel voor de euro 4 als de 5 geen tussen kabels nodig!
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Olieverversen en service interval reset
Olie laten verversen bij de garage en de melding laten resetten.josé moncayo schreef:Tja bij mij verschijnt op het display
" laat olie verversen "
Hoe krijg ik dat weg??
Fiat 2015 met 150 pk
Groet José
Of Multiecuscan kopen met een goede interface dan kan je het zelf met de laptop.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Olieverversen en service interval reset
Leuk dat je heb gezien dat het een Euro 4 klasse is, ik ben benieuwd waar je dat kan zien want zoals ik al schreef is dat bij het RDW niet geregistreerd en het oude kenteken gaf klasse R aanHet-Licht schreef: ↑zo 06 okt 2019, 22:59Even in je eerste post gekeken, daar is je laptop duidelijk verbonden met een euro 4 motor. Probeer dat eerst maar weer. Multiecuscan verbind NIET met een verkeerde ecu.
Welke interface heb je precies?
Volgens de site heb je zowel voor de euro 4 als de 5 geen tussen kabels nodig!
Hoe dan ook ik kan gewoon verbinden met de motor ecu. Ik deed dat altijd met model Ducato (type 250) maar omdat ik via het Multiecuscan te horen kreeg dat ik een Facelift heb doe ik het via model Ducato (type 250) Facelift en ook dan kan ik met de motor ecu verbinden.
Dit zou volgens jou dus niet kunnen want de oude heeft een Bosch ecu en de Facelift een Marelli !
Ik heb de USB interface ELM 327 v1.5a
Zowel zonder als met kan ik geen verbinding maken met een tussenkabel en volgens de lijst van Multiecuscan heb ik voor de Facelift de gele tussenkabel nodig, die heb ik dan ook besteld
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Olieverversen en service interval reset
Staat onderaan in het groen. Mijn ervaring net multiecuscan is dat als je de verkeerde ecu selecteerd dat je een melding krijgt dat er wat niet klopt...
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Olieverversen en service interval reset
Wat ik al schreef voorheen dus ook toen ik de eerste foto plaatste maakte ik verbinding met het oude model maar nu ik weet dat het de Facelift is verbind ik met de Facelift model en dan staat er onderin CF5/CF5+
En met beiden kan ik verbinden met de motor ecu, zonder tussenkabels.
En met beiden kan ik verbinden met de motor ecu, zonder tussenkabels.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Olieverversen en service interval reset
Staat duidelijk Bosch ecd16 dus je moet zeker niet de facelift versie hebben.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Olieverversen en service interval reset
Das vaag! Al contact gehad met Multiecuscan? (ik neem even aan dat je een officiële versie gekocht hebt van hun site)gsm schreef:Wat ik al schreef voorheen dus ook toen ik de eerste foto plaatste maakte ik verbinding met het oude model maar nu ik weet dat het de Facelift is verbind ik met de Facelift model en dan staat er onderin CF5/CF5+
En met beiden kan ik verbinden met de motor ecu, zonder tussenkabels.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Olieverversen en service interval reset
Ik ging toch twijfelen omdat je schreef dat je een melding kreeg als ik de verkeerde ecu aangaf dus toch even naar de bus gelopen en je heb gelijk, ik kan geen verbinding maken met facelift. Sorrie maar ik moet het verkeerd hebben gezien en facelift vergeet ik vanaf nu.
Blijft staan dat ik geen verbinding kan maken met service, net weer geprobeerd en ook met de gele tussenkabel.
Blijft staan dat ik geen verbinding kan maken met service, net weer geprobeerd en ook met de gele tussenkabel.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Olieverversen en service interval reset
Waarschijnlijk is het probleem van de service reset het zelfde als wat hier beschreven staat : http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
Als dat zo is dan prefereer ik een goed werkende ELM327 te kopen maar waar is die te koop ?
Mag ook met pb
Als dat zo is dan prefereer ik een goed werkende ELM327 te kopen maar waar is die te koop ?
Mag ook met pb
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Olieverversen en service interval reset
Ik heb mijn EML327 en KKL hier vandaan, doen het perfect.
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... PageSize=5
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
https://electronic-fuchs.de/epages/e87b ... PageSize=5
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Olieverversen en service interval reset
Multiecuscan heeft een aangepaste elm 327 nodig staat het nodige geschreven op internet.
Je kan hem zelf ook aanpassen moet een weerstand veranderd worden voor toepassing gebruik Fiat.
Je kan hem zelf ook aanpassen moet een weerstand veranderd worden voor toepassing gebruik Fiat.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
Re: Olieverversen en service interval reset
@Het-Licht, bedankt ik ga ze benaderen.
@Ben19, klopt daar kwam ik gisteren ook achter zie mijn link in de post hierboven
Dan zoals beloofd even een overzicht wat ik vanmorgent getest heb :
Ik heb 3 interfaces, de ELM327 en een VAG/KKL en nog een VAG/KKL maar dan met een schakelaartje er op
Met alle 3 kan ik in de motor ecu komen maar verder niets
Als ik het goed begrepen heb moet er in de ELM wat aangepast worden maar ik lees niets over de VAG/KKL en ook daarmee kan ik alleen in de motor ecu komen.
@Ben19, klopt daar kwam ik gisteren ook achter zie mijn link in de post hierboven
Dan zoals beloofd even een overzicht wat ik vanmorgent getest heb :
Ik heb 3 interfaces, de ELM327 en een VAG/KKL en nog een VAG/KKL maar dan met een schakelaartje er op
Met alle 3 kan ik in de motor ecu komen maar verder niets
Als ik het goed begrepen heb moet er in de ELM wat aangepast worden maar ik lees niets over de VAG/KKL en ook daarmee kan ik alleen in de motor ecu komen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Olieverversen en service interval reset
Vag KKL is een ander protocol en daar kan je inderdaad vaak alleen mee in de ecu en de airbag komen.
Elm327 kan met de CAN communiceren maar voor de Alfa's moet je daar wel de goede of een aangepaste interface hebben.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Elm327 kan met de CAN communiceren maar voor de Alfa's moet je daar wel de goede of een aangepaste interface hebben.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk