afwatering onder voorruit Fiat (nieuwere)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

afwatering onder voorruit Fiat (nieuwere)



Bericht door isoplus »

Mijn Ducato 2018 heeft dus de nieuwe afvoer van regenwater onder de voorruit, namelijk een afvoer in het midden en een aan bakboord en een aan stuurboord.
Hoewel die afvoergaten een tamelijk grote diameter hebben lenzen ze slecht als er zich bladeren en zaden onder de voorruit kunnen verzamelen.
Sta je onder de bomen dan verzamelt alles zich in die rand en verstopt de afvoergaten.
Het is dus zaak om die gaten schoon te houden en met een gieter water af en toe eens te kijken of de slangen wel naar onderen open zijn.
Dit is gemakkelijk te controleren, de gaten lenzen op de voorwielen.

Niet onbelangrijk omdat inlopend regenwater bovenop de motor schade kan veroorzaken, bij de vorige lichting Fiats gingen de verstuivers er bijvoorbeeld moeilijker of helemaal niet meer uit.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: afwatering onder voorruit Fiat (nieuwere)



Bericht door Kroppie »

dat hoort toch bij het regelmatige onderhoud zoals, ramen wassen, olie peilen, ruitensproeier bijvullen , bandenspanning controleren , maar wat ik hier in de garage soms zie als de kap open gaat, soms een heel zwembad, omdat de afvoer verstopt zit, meneer ik hoor zo,n raar geluid als ik een bocht neem, ja gek he, met +-5 liter water in de luchtbak.

en bij de wat oudere types als de 280 en 290 van peugeot fiat en citroen , kijken of de afwateringslang niet loost direkt op het koppelingshuis of de bak, veel voorkomende oorzaak van vastroesten van de koppeling, slang ff verleggen..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie