Certificaat LPG onderbouw

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door isoplus »

Ik ben het geheel met Kampo eens en ik ben niet benieuwd naar de rekening omdat dat een kwestie is die ik helemaal niet kan beoordelen zonder kennis te hebben van de opdracht en de voorwaarden waarop die verstrekt is en de omstandigheden waaronder de spullen ingebouwd moesten worden. Bovendien is dat een zaak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarbij opdrachtgever altijd bezwaar kan maken tegen de hoogte van het te betalen bedrag.
In ieder geval heeft opdrachtnemer voldoende vertrouwen in de opdrachtgever
En wat betreft dat leren, ook de opdrachtgever moet mijns inziens toch iets geleerd hebben hier en wellicht heeft de opdrachtgever zelfs leergeld betaald! De opdrachtnemer heeft de camper uithanden gegeven zonder betaling vooraf te vragen hetgeen bij zulke opdrachten heel normaal zou zijn.
Je mag dus aannemen dat beide partijen er zelf nu verder wel uitkomen.
Mooi dat het opgelost is, dat gaat soms wel eens heel anders.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door myway »

Blazing Amber schreef:
myway schreef:
vr 13 sep 2019, 23:26
Ik zie op Facebook alleen een afbeelding van een gebruikte monocontrol cs helaas.
Ben wel benieuwd wat ze er nou in terug hebben gezet.
Deze, de horizontale mono CS is er nieuw in gegaan. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
en deze kwam uit de gaskast: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Is volgens mij dezelfde type en soort. Beetje erg jammer 127 euro ex btw teveel onderdelen kopen als echt nodig.

Ook ik ben benieuwd naar de rekening, die wordt nog opgestuurd.
Tja beetje jammer dit.
Hij heeft er ook nog een flut filter ingezet, had hij beter het originele filter kunnen gebruiken die je had.
Verder zit er denk ik geen beveiliging op die de tank afsluit als er een leiding kapot gaat.

Heb je nog een afbeelding hoe de tank nu zit.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door myway »

Ah die kon ik zien in de andere link, helaas met de kast dicht.
Ik denk ook dat de appendagekast iets te laag zit.
Er zit een kruisje op de tank en die moet precies halverwege zitten.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door travelscout »

"De opdrachtnemer heeft de camper uithanden gegeven zonder betaling vooraf te vragen hetgeen bij zulke opdrachten heel normaal zou zijn."

Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt.
Vooraf (aan-)betalen is iets dat ik zelf niet snel zal doen.

In ieder geval lijken beiden elkaar (terecht?) goed te vertrouwen.
Immers, Katja (opdrachtgever) verwacht het faktuur nog.

Wel merkwaardig dat gasdamptankonderbouw nog altijd zo makkelijk kan in ons Koninkrijk der Nederlanden.
Terwijl we toch heel vaak de grens oversteken naar landen waar de regels toch weer anders zijn.
Paul.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door isoplus »

Paul, ik bedoel niets anders dan dat de opdrachtnemer het in dit geval toch wel aardig doet. Hier bij ons moet je contant afrekenen als je je voertuig, na reparatie ophaalt, en dat is niets bijzonders.
Er worden maar weinig zaken afgeleverd aan particulieren zonder dat er vooraf door de leverancier de betaling zeker gesteld is.
Dit bedrijf laat na wat problemen de klant toch rustig het voertuig ophalen en zegt de rekening wel te zullen sturen dat is een blijk van goed vertrouwen en hierdoor heeft de klant nog een mogelijkheid te reclameren.
Nou je er is gas dus wij hoeven er niet van wakker te liggen, ik vind technische problemen wel leuk vooral als ze opgelost kunnen worden.
Hoe klanten en leveranciers verder met elkaar omgaan boeit mij niet zo.
Slechts als je het verhaal van twee kanten kan/mag horen is daar immers een mening over te vormen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door ducati 900 »

myway schreef:
za 14 sep 2019, 19:45
Ah die kon ik zien in de andere link, helaas met de kast dicht.
Ik denk ook dat de appendagekast iets te laag zit.
Er zit een kruisje op de tank en die moet precies halverwege zitten.
Deze appendagekast moet onder 105 graden komen.

Verder vind ik het niet slim van de installateur dat hij een nieuwe tank meteen vol heeft getankt.
Je gooit er voor contrôle eerst 5 a 10 liter in, mocht een appendage lekken dan hoeft niet alles er weer uit.
Of ze hebben 2 x getankt.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door Blazing Amber »

De factuur is binnen,
de eerst afgesproken offerte bedrag zonder de extra Crash sensor die ik nu dubbel heb en met inhoud gasfles die ze vol hebben geleverd .
Prima opgelost denk ik.
Dank jullie voor jullie hulp en advies. Nu laat ik de camper nog keuren, de NKC heeft geloof ik een speciale actie, even vragen of het ook voor de onderbouw gasfles telt.
Groeten,
Tom en Katja
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door isoplus »

Nou je mag niet mopperen, beetje stress gehad maar tenslotte komt het goed en wat belangrijker is, een bedrijf dat je klachten oplost :thumbup:

Camper keuren, hoe bedoel je dat? APK of gewoon als camper omdat je de staat wilt weten waarin de camper verkeert?
Bij de APK maakt niemand zich druk om vochtplekken en het interieur.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Certificaat LPG onderbouw



Bericht door myway »

Ik zou het gasfilter wat er nu inzit vervangen door een Truma filter.
Het filter wat er nu inzit heeft geen zin.
Pak dan het nieuwe filter, dan hoeft er geen nieuw binnenfilter meer in.
https://www.dewitschijndel.nl/truma-gasfilter-2019/
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door Blazing Amber »

isoplus schreef:
di 17 sep 2019, 10:04
Nou je mag niet mopperen, beetje stress gehad maar tenslotte komt het goed en wat belangrijker is, een bedrijf dat je klachten oplost :thumbup:

Camper keuren, hoe bedoel je dat? APK of gewoon als camper omdat je de staat wilt weten waarin de camper verkeert?
Bij de APK maakt niemand zich druk om vochtplekken en het interieur.
Een second opinion, iemand die hands on gaat kijken naar de gasonderbouw. Ik ga morgen naar een auto LPG inbouwer, hij kijkt voor mij even de boel na en daarna naar de NKC aktie voor het woon spull, evt lekkages etc en veiligheid check.
p.s. mag toch echt hopen dat mijn camper met 1 jaar geen vochtplekken ect heeft ;-) ;-)
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door Blazing Amber »

myway schreef:
di 17 sep 2019, 10:28
Ik zou het gasfilter wat er nu inzit vervangen door een Truma filter.
Het filter wat er nu inzit heeft geen zin.
Pak dan het nieuwe filter, dan hoeft er geen nieuw binnenfilter meer in.
https://www.dewitschijndel.nl/truma-gasfilter-2019/
Kan ik ook mijn "oude" gasfilter daar voor gebruiken? is groter en langer dan de huidige die er in zit. is ook een Truma van 50 euro.
Groeten,
Tom en Katja
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door myway »

Als er voldoende plaats is kan dat.
Echter moet bij dat filter het filterelement af en toe vervangen worden en die zijn niet goedkoop.
Het nieuwe filter gaat veel makkelijker los en als het padje vuil is een nieuwe, die kosten tien voor 17.95
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door Blazing Amber »

myway schreef:
di 17 sep 2019, 10:28
Ik zou het gasfilter wat er nu inzit vervangen door een Truma filter.
Het filter wat er nu inzit heeft geen zin.
Pak dan het nieuwe filter, dan hoeft er geen nieuw binnenfilter meer in.
https://www.dewitschijndel.nl/truma-gasfilter-2019/
Ik heb bij de caravan winkel nagevraagd, voordat ik die filter ging kopen, hun monteur heeft in de camper gekeken en vond niet dat ik daar de nieuwe truma filter tussen kon zetten? iets met de leiding?
Soms snap ik er niet veel meer van :-(
In ieder geval gaat hij in oktober ook naar de NKC gas en aardlek check aktie voor het binnenwerk.
Groeten,
Tom en Katja
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Certificaat LPG onderbouw



Bericht door myway »

Ik denk dat hij er ook niets van snapt hij haalt een goed systeem eruit die met een kleine aanpassing perfect te gebruiken is.
Daarvoor in de plaats krijgt hij het voor elkaar om een monocontrol gastank 90° los van de tank te monteren, daar moet je ff over denken omdat zo te doen.
Dan een filter gebruiken wat geen zin heeft.
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar.
Plaats reactie