Amplo levelsysteem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Amplo level systeem



Bericht door Cee Pee »

Ik heb dan wel geen hydraulisch level systeem want dat paste er niet onder bij E&P maar met een paar keggen staat hij ook snel recht en dan alle vier de poten uit en hij staat als een huis.
Ik ben misschien een beetje pietlut maar hij moet waterpas en geen gewiebel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Amplo level systeem



Bericht door juanv »

Zolang je geen ernstige problemen hebt met rugwervels en /of heupgewrichten, begrijp je niet waarom het voor anderen zo belangrijk is om level te staan ! :bang:
Eens je die problemen wel hebt, hoeft er geen uitleg meer gegeven te worden :idea:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Amplo level systeem



Bericht door gsm »

Ik heb er weinig tot geen last van als die iets scheef staat maar mijn vrouw merkt het wel met slapen.
Zelf vind ik het handig en daarom zou ik het wel willen maar niet voor de prijzen die ik zo lees, €5000 of nog meer.
Er is een topic geweest waarin iemand het zelf ging maken maar ik weet niet meer waar dat staat, het lijkt me dat het niet zoveel moet kosten.
De regelunit zal het moeilijkst zijn maar de poten en pomp hoeven niet zo duur te zijn lijkt mij.
Deze https://www.hydrauliek24.nl/hydraulisch ... inders-12v kost €3000 maar ik heb van hydrauliek geen verstand.
Is bv de poten wel sterk genoeg i.c.m. het maximaal draagvermogen van 4ton of is dit een lokkertje en moet je zwaardere poten/cilinders nemen zodat het hefvermogen ook omhoog gaat ?

Deze kwam ik ook tegen voor nog minder https://www.halvewerk.nl/levelset?gclid ... AnEALw_wcB
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Amplo level systeem



Bericht door Hoofdnoorman »

de Jonckheer schreef:
za 24 aug 2019, 12:40
Daar ben ik het mee eens. Wij staan lang niet altijd recht, so what? :wtf: Meestal moet ik met pannenkoeken bakken de pan zelf recht houden anders krijg je aan één kant hele dikke en aan de andere kant hele dunne . Ik begrijp niet waarom mensen persé waterpas moeten staan, ik ga pas met blokken aan de gang als het te gek wordt. :lol: :lol:
Zal ik jou eens een tip geven, Nico?

Het gascomfoor voorzien van een nivelleringssysteem.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Amplo level systeem



Bericht door Don Esteban »

Ik ben misschien een beetje pietlut maar hij moet waterpas en geen gewiebel.
Cor: :cheers: Daar hoef je geen pietleut voor te zijn. Als het evenwichtsorgaan protesteert is dat ronduit niet prettig. Eenmaal aangekomen op de overnachtingsplek wordt er bij ons eerst geleveld en draai ik de 4 poten uit. Daarna pas de 'Bavaria'. :cheers:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Amplo level systeem



Bericht door Huub56 »



Deze kwam ik ook tegen voor nog minder https://www.halvewerk.nl/levelset?gclid ... AnEALw_wcB[/quote]

Die had ik een paar posten hierboven ook al gegeven waarop jij reageerde maar je moet wel iets verstand van hydroliek hebbenAfbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Amplo level systeem



Bericht door gsm »

En dat heb ik niet maar inbouwen kan ik wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Amplo level systeem



Bericht door willemzon »

Misschien off topic, zo'n level systeem lijkt mij wel ideaal, aan de andere kant zie ik dergelijke campers wel eens giga hoog staan met de wielen een heel eind van de grond. Gevoelsmatig lijkt mij dat ook niet echt safe. Wat vinden jullie daar van.

Wij proberen nu dmv keggen wel zo veel mogelijk recht te staan, dat gaat op zich wel goed. Maar ik ben er wel eens een keer overheen gereden, had ik de boel wel beschadigd.

Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Amplo level systeem



Bericht door kampo »

Het is niet mijn specialiteit maar gewoon en paar bedenkingen…

Die prijs voor een hydraulische set van Halvewerk.nl is laag.
Of is dat materiaal toch gewoon vergelijkbaar met de andere aanbieders die dan een 3000 € voor het installatiewerk en het montagetoebehoren berekenen?

Op het eerste gezicht lijken dubbele telescopische zuigers mij de betere oplossing vanwege hun langere slag.
Wat is de bestendigheid tegen vocht en tegen zout van die zuigers? Valt de Italiaanse elektronica en elektrische waterdichtheid te vertrouwen of is het weer een potje wenen?

En de belangrijkste vraag: Waar krijg ik die tenslotte zeer hoge zuigers onder het voertuig gemonteerd, zonder dat de bodemvrijheid er tijdens het rijden op achteruitgaat. Ik ben niet bang van een paar platen in inox bij te maken maar de plaats moet wel beschikbaar zijn. In een bus chassis wil ik helemaal niet boren. NOOIT.

Bovendien zijn er verschillen tussen luchtdruk en hydrauliek. Voor en nadelen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Amplo level systeem



Bericht door Cee Pee »

Je gaat de camper toch niet met pneumatische cilinders rechtzetten.
Staat niet stevig en gaat ongecontroleerd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Amplo level systeem



Bericht door kampo »

Luchtvering misschien ?
Bij mij achteraan als ik me niet vergis +11 en -9 cm.
Dat is niet zoveel minder als die hydraulische zuigers ...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Amplo level systeem



Bericht door Cee Pee »

Je zegt het al zelf "vering" dat is nu juist ontworpen om niet star en stevig te zijn.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Amplo level systeem



Bericht door Pienmajer »

E&P is zeer duur. Ik weet niet of ik zoveel er voor over zou hebben. Maar dit level systeem zat onder de camper toen ik hem kocht. Ik ben er blij mee, want het werkt goed en makkelijk. Geen oprij blokken gedoe, de camper staat vast, dus beweegt niet meer bij beweging in de camper en staat altijd recht, handig bij koken en douchen.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Amplo level systeem



Bericht door kampo »

Cee Pee schreef:
zo 25 aug 2019, 20:59
Je zegt het al zelf "vering" dat is nu juist ontworpen om niet star en stevig te zijn.
Vergis je niet, met 4 luchtbalgen op de achteras beweegt het bij mij niets tot 5 beaufort.
De links rechts regeling heb ik er zelf nooit opgezet maar dat kan eventueel

Hoe dat bij een Ducato zou wiebelen weet ik niet.
Maar gezien het hoge budget van hydraulische steunpoten moet je je de vraag stellen of
aangepaste luchtvering een alternatief is waarmee je dan misschien ook 2 vliegen in 1 klap vangt.
Groeten Kampo
Plaats reactie