Knaus C liner slot badkamerdeur

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Boekie63
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 11:10

Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Boekie63 »

Hallo,
Ons slot van de badkamerdeur (Knaus C Liner 2007) is zo gaar als wat. Door speling op het hele mechanisme gaat het haakslot niet voldoende omhoog, waardoor je jezelf dus opsluit in de badkamer. We hebben geprobeerd een nieuw slot te bestellen, maar alleen de verbindingspin tussen schuifgedeelte en haakslot is nog leverbaar a 60 euro. Het is echter het geheel wat niet meer goed functioneert. Is er ergens nog een sloperij die een dergelijk slot voor de schuifdeur heeft liggen, of zijn er alternatieven. Heb nog gedacht aan een magneet, maar het liefst blijf ik alles zo origineel mogelijk houden. Van 20 jaar oude auto's liggen de meeste onderdelen nog op het schap. Met campers schijnt dat een heel ander verhaal te zijn, kennelijk. Suggesties zijn welkom. gr Peter

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekie63 op wo 21 aug 2019, 19:38, 6 keer totaal gewijzigd.
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door marcel-m »

Veel spullen in een camper zijn vrij algemeen dus een foto zou veel helpen.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Boekie63
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 11:10

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Boekie63 »

Tja, hoe zat dat ook alweer.... foto plaatsen? Ik heb een foto op mijn bureaublad, maar kennelijk moet ik vanaf een website uploaden
Gebruikersavatar
Patrick1307
Berichten: 118
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:29

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Patrick1307 »

Slot op de badkamerdeur ???
Wie kan er binnenkomen ????



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boekie63
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 11:10

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Boekie63 »

Nou het is gelukt. Gaat niet om wie er gaat binnenkomen, maar dat ik bij het optrekken of afremmen niet de hele tijd de deur heen en weer heb schuiven. Snappie??? Bovendien houd ik van origineel, dus voordat ik de boel ga ombouwen is het misschien een optie om een zelfde slot terug te plaatsen.
Gebruikersavatar
Patrick1307
Berichten: 118
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:29

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Patrick1307 »

Dus het ging om de sluiting en niet om het slot.
Fijn dat het gelukt is !



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boekie63
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 11:10

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Boekie63 »

Nee, niet het haakslot zelf wat voorin zit. Het kunststof deel wat met alle bewegende delen dit haakslotje in beweging moet zetten is versleten. Je trekt het handvat naar achteren waardoor de haak omhoog zou moeten gaan. Te veel speling op alle asjes etc. Het pennetje hieronder was het enige deel dat nog leverbaar was, maar lost het probleem niet op. Kost 60 euro. Tamelijk ruig vind ik zelf van Knaus.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Knaus C liner slot badkamerdeur



Bericht door Hoofdnoorman »

Lijkt mij een mooie uitdaging.

Kom het hele spulletje maar brengen. Ik woon in Deventer. Dit soort klusjes vind ik leuk om te doen.
Maar niet te lang mee wachten, ik moet ook mijn tijd een beetje kunnen blijven indelen.
Als het mij niet lukt, denk ik dat je echt pech hebt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie