Chiptuning

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Chiptuning



Bericht door Toxiq »

de Jonckheer schreef:
ma 19 aug 2019, 8:29
Het maakt me niet kwaad, ik vind het gewoon nergens op slaan. Dit is een Nederlands forum waarbij de voertaal Nederlands is. Dit is in korte tijd al het 2e topic in het Engels, hopelijk gaat dat geen trend worden! En hoewel mijn Engels uitstekend is (al zeg ik het zelf) ga ik niet in het Egels reageren.
Welke taal spreek je als je in buitenland bent, spreek je dan ook de taal die daar heerst
Of moet men je dan ook negeren als je met problemen staat en je de monteur alleen in het engels kan uitleggen wat er mis is
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chiptuning



Bericht door de Jonckheer »

Ga jij maar eens in een Duits of Engels forum in het Nederlands een topic beginnen, zal best lukken, toch? Wat zul je een hulp krijgen . . :lol: :lol: :lol:

Ik geef je de verzekering dat als ze in GB doorkrijgen hoeveel camper kennis hier aanwezig is en het ook allemaal in het Engels kan het hier overwegend Engels gaat worden. Daar pas ik voor als Nederlander zijnde.
Je kunt in Amsterdam al bijna geen terras meer vinden waar de bediening Nederlands spreekt, totaal van de pot gerukt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chiptuning



Bericht door Kroppie »

when you don,t speak or understand english, there is no obligation to reply.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chiptuning



Bericht door de Jonckheer »

Als buitenlanders hier komen doen ze geen enkele moeite ons in onze taal, hoe gebrekkig ook, tegemoet te treden. Wij doen die moeite altijd wel en dat hoort ook zo. Maar in mijn eigen land wil ik mijn eigen taal spreken en schrijven al schijnt dat raar te zijn tegenwoordig.
Toen wij op een terras wat wilden bestellen werden we door de bediening niet begrepen. Ik moet een vreemde taal spreken in mijn eigen land? Kom nou!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chiptuning



Bericht door gsm »

Ik begrijp je best maar ik weet uit ervaring dat als ik Zweeds moest schrijven dan kreeg ik de vraag of ik het in het Engels wilde doen want dan begrepen ze mij en toen ik dat deed kreeg ik gelijk reactie. :-B :thumbup:
Teken dat mijn Zweeds zo slecht was dat ze het totaal niet begrepen wat mijn vraag was :lol3:
Ik heb er geen problemen mee :cheers:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Chiptuning



Bericht door Bob Diesel »

Goog translate er over voor dat je plaatst :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Chiptuning



Bericht door FJM »

Alhoewel Google Translate het veel beter doet dan enkele jaren geleden, maakt die er soms bij vertalen zo’n “chocola” van dat de lezer er niets van snapt. Zelfs van NL naar ENG!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chiptuning



Bericht door gsm »

Google Translate is leuk voor woordjes vertalen maar voor enige conversatie niet bestemd :wink:
Grammatica klopt dan niet en veel worden worden of niet of slecht vertaald :thumbdown:
Ik krijg wel eens een berichtje uit Zweden en als ik dat vertaald dan snap ik het niet of ik krijg de slappe lach :-B
En hoe je het went of keert Engels is toch de voertaal geworden, op de computer en telefoons en onze kleinkinderen praten meer Engels onderling dan Nederlands.
Ben ik daar gelukkig mee ? Nee maar het is de tijd die dat doet.
Net als spelen, vroeger ging je buiten spelen maar nu zitten ze op de bank met de telefoon of Ipad.
Ik zeg daar vaak wat van maar ach zeg maar niets meer en bestel straks op de verjaardag wel wat te drinken via de telefoon. :thumbdown: :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Chiptuning



Bericht door EasyBee »

de Jonckheer schreef:
ma 19 aug 2019, 8:29
Het maakt me niet kwaad, ik vind het gewoon nergens op slaan. Dit is een Nederlands forum waarbij de voertaal Nederlands is. Dit is in korte tijd al het 2e topic in het Engels, hopelijk gaat dat geen trend worden! En hoewel mijn Engels uitstekend is (al zeg ik het zelf) ga ik niet in het Egels reageren.
Het was de zelfde topicstarter die het aandurfde (brutaaltje) een tweede vraag te stellen. Een Zweed die in Nederland is en onze taal niet machtig genoeg is om een duidelijke vraag te stellen. Daarom wijkt hij uit naar het Engels in de hoop een antwoord te vinden. Gelukkig maak je je niet kwaad, want dat zou zonde zijn. En je hoeft gelukkig niet in het Egels (zoals je zelf al aangeeft) te reageren, je kunt het gewoon in het Nederlands doen (want dat begrijpt hij). Je kunt ook niet reageren. :cheers:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Chiptuning



Bericht door Bob Diesel »

een Noor nooit een zweed noemen :wink: please :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Chiptuning



Bericht door Toxiq »

de Jonckheer schreef:
di 20 aug 2019, 11:32
Ga jij maar eens in een Duits of Engels forum in het Nederlands een topic beginnen, zal best lukken, toch? Wat zul je een hulp krijgen . . :lol: :lol: :lol:

Ik geef je de verzekering dat als ze in GB doorkrijgen hoeveel camper kennis hier aanwezig is en het ook allemaal in het Engels kan het hier overwegend Engels gaat worden. Daar pas ik voor als Nederlander zijnde.
Je kunt in Amsterdam al bijna geen terras meer vinden waar de bediening Nederlands spreekt, totaal van de pot gerukt.
Het lachen zal je vergaan, precies dat heb ik gedaan omdat ik namelijk geen duits spreek en weet je wat het resultaat was, ik werd een stuk vriendelijker te woord gestaan dan bovenstaande reactie

De ts spreek ook niet zijn eigen taal, hij doet een poging in een taal te communiceren die de meeste nederlanders wel machtig zijn, namelijk engels
Met een hamer past alles
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chiptuning



Bericht door gsm »

Bob Diesel schreef:
wo 21 aug 2019, 0:09
een Noor nooit een zweed noemen :wink: please :idea:
Ze verstaan elkaar wel :lol3: al is de verhouding als Nederlanders met de Belgen :lol3: :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Chiptuning



Bericht door hathi »

Ja van al die Nederlanders die zo nodig Engels moeten praten,of er Engelse woorden doorheen gooien,meestal op TV alleen om het wat interessanter te laten lijken,ben ik ook niet gediend,maar deze forumer is geen Nederlander,dus hij moet iets,...en mij maakt het niet uit,ik spreek en versta het toch wel,alleen niet bij de Chinees daar ken ik alleen Babi pang gang :cheers:
Hans
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Chiptuning



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie