Citroen C25: meerdere problemen...
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
Heb je de verstuivers ook los gehad? Daar zit een brandplaatje onder voor de afdichting.
De gloeibougie heeft een conisch stukje aan het uiteinde voor de afdichting. Dat moet wel schoon zijn.
Misschien beetje sop en met de hand even ronddraaien tot het sist en dan kijken?
De gloeibougie heeft een conisch stukje aan het uiteinde voor de afdichting. Dat moet wel schoon zijn.
Misschien beetje sop en met de hand even ronddraaien tot het sist en dan kijken?
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
dat brandplaatje dicht niet af dat doet de koperen ring welke verder om de nozzle hoort te zitten, brandplaatje is om de nozzle punt beetje tegen hitte te beschermen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
dus waarschijnlijk moet ik het in de verstuivers zoeken die zijn er idd uit geweest.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
als ze eruit geweest zijn dan ALTIJD met nieuwe plaatjes en ringen monteren, dubbeltjes kwestie,
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
Ah, inderdaad. De injectoren waar ik mee bezig ben geweest hadden alleen de koperen ringen (bmw e28 524td). Dat noemde ze wel branderplaatjes. Ik snapte die naam al niet.
Een c25 heeft blijkbaar wel losse plaatjes en afdichtingen. Weer wat geleerd
https://bartebben.nl/onderdelen/citroen ... uiver.html
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
Onder tussen nog geen ringen en plaatjes mogen ontvangen , omdat ik het niet kon laten toch de verstuivers er uitgehaald schoongemaakt nogmaals terug gezet met de oude ringen. Is het gesis toch een heel stuk minder heb echt het idee dat hij nog lekt bij 1 verstuiver. Kan er zeepsop op doen want als ik de nieuwe ringen moet plaatsen loop al het zeepsop naar binnen.
Ps horen er van origine geen slange klemmetjes op de slangetjes die op de vestuiver zitten.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Ps horen er van origine geen slange klemmetjes op de slangetjes die op de vestuiver zitten.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
stap voor stap kom je dus een stuk verder, succes !, oude ringen ook uitgegloeid? wil ook wel eens helpen
uitgloeien koperen ring: in een gasvlam donker/licht rood gloeiend verhitten en dan meteen als de ring rood gloeiend is in koud water gooien , dan is de ring weer boterzacht en kan weer afdichten, doe dat als je oude koperen ringen weer wilt gebruiken.
jos
uitgloeien koperen ring: in een gasvlam donker/licht rood gloeiend verhitten en dan meteen als de ring rood gloeiend is in koud water gooien , dan is de ring weer boterzacht en kan weer afdichten, doe dat als je oude koperen ringen weer wilt gebruiken.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
Op de retourslangen hoeven geen slangklemmen, is lage druk. Kijk wel even of ze niet verdroogd zijn anders gelijk effe vervangen.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
Kan het het zo zijn dat die verstuivers zo probleemmatisch afdichten als je het net verkeerd aandraaid of ligt het gewoon aan mij.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
de moeren aan beide zijden van de aandrukbeugel met de hand aandraaien en dan de moeren om en om steeds een stukje(1/6de [1 vlakje van het zeskant]slag) vaster tot vast, dan zit de verstuiver zo goed (recht) mogelijk, en zorgen dat het vlak voor de koperen ring goed schoon is, en voor goede koperen ringen zorgen, meer kun je eigenlijk niet doen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
nou val van de ene in de andere verbazing. Heb ik het idee dat hij niet meer lekt begint het te roken als ik probeer te starten. Zie foto van de plek waar het dan rookt. Ik wordt hier echt koek koek van.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
als er bij/tijdens het starten rook langs de verstuiver naar buiten komt betekent dat dat er verbrandingsgassen langs de afdichting komen, en dat dus de afdichting nog wat lekt, weliswaar is de afdichting veel beter dan toen je het hoorde sissen maar nog niet 100%.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
Oke dus niet iets dat ik me super zorgen over hoef te maken. Het gaat nog de goede kant op.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25: meerdere problemen...
nou de verstuiver even los gehad met een uitgegloeide ring weer vast gemaakt. ik heb het idee dat het dicht zit. Maar er gebeurdt nada niks nop. Geen rook meer. Wel een beetje soort van brand lucht.
Ben de hoop nu toch echt aan het opgeven.
Iemand nog ideeen wat ik kan checken.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Ben de hoop nu toch echt aan het opgeven.
Iemand nog ideeen wat ik kan checken.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk