Citroen C25: meerdere problemen...

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door Duco »

Verzekering bellen of ze de auto terug kunnen brengen naar nl aan het eind van de vakantie?
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door c.dekker »

Even een opmerking dat tussen filtertje lijk horizontaal geplaatst te zijn , dit is fout moet verticaal i.v.b achterblijvend lucht . Dit zal nu niet het probleem zijn , net als Jos opmerkt is dit filter niet verstopt ? .
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door selanty »

Nou we zijn inmiddels weer thuis. Vakantie zit er dus op. We hebben besloten er geen geld meer in te steken net voor we weg gingen de kop laten vervangen nu zullen we weer het zelfde riedeltje weer af moeten. Kan het niet zelf doen want heb ik heb geen ruimte waar ik het zou kunnen doen. Dus moet het laten doen door een garage. Dat gaat denk ik veel kosten. Schatting kan ik niet maken. misshien iemand een idee.

de camper wordt door een beringsbedrijf naar huis gebracht moeten we heelaas ook zelf betalen. dus al met al is het t niet meer waardt.

iedegeval bedankt voor de hulp en het mee denken.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door dieseltje+ »

Das lekker vervelend.
Wie heeft de andere (nieuwe) kop erop gezet?
Is dat wel correct gedaan en dus ook o.a. nieuwe riemen erop gezet?! Spanrol b.v. gecontroleerd? Overleg gehad met "de garage" die dat heeft gedaan destijds?!
Wil niet direct naar desbetreffende wijzen, misschien is er bij montage van de andere kop iets niet goed gedaan?
Misschien had je b.v. wel bepaalde zaken afgesproken over wat de garage wel en niet zou gaan doen aan vervanging van onderdelen.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door isoplus »

Karel heeft daar wel gelijk in, als de kop er net opgezet was zijn er een aantal zaken die verkeerd gegaan kunnen zijn.
Het ligt eraan welke opdracht je de garage gegeven hebt maar in ieder geval hoort bij zo'n reparatie tandriemvervanging door nieuw spul.
Als je daar geen opdracht voor gegeven hebt had de garage je tenminste daarop moeten attenderen.
Nou ja achteraf kijk je een koe onder haar staart dus daar heb je nu niets aan.
Ga eens met de garage in overleg en kijk of ze iets voor je willen doen.
De terughaalkosten heb je toch al en voor een redelijk bedrag een gebruikte motor kopen is ook nog een optie natuurlijk.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door Kroppie »

bij een c25 hoeft de distributie niet los om de kop te wisselen, omdat ie een onderliggende nokkenas heeft, die kop kan je wisselen zonder ook maar iets aan de distibutie te doen, dus dat is geen reden om te reclameren, dat men het even na had kunnen kijken oke, maar was geen opdracht waarschijnlijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door selanty »

klopt is geen opdracht geweest. En ja ze hadden misschien er na kunnen kijken maar goed het leed is geleden uithuilen en weer verder gaan. We gaan maar weer sparen uiteindelijk is het camperen ondanks de elende wel bevallen. Dus op naar een andere met een stuk meer wijsheid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door Gino608D »

Vervelend voor je. Mag ik je als tip geven om de volgende keer een verzekering te nemen waar pechhulp en repatriëring in zit? Vaak vallen de extra kosten wel mee en bij velen zit het er standaard gewoon bij. Als je camper stuk gaat is dat altijd als je op vakantie bent. Hiermee zou je probleem niet opgelost zijn, maar dan had je in ieder geval geen repatriëringskosten, niet voor jezelf en niet voor de camper. Meestal zit er ook nog een vervangende camper bij, zodat je je vakantie voort kunt zetten.

Ik heb dat ook en mijn camper is ook niet meer de jongste (bijna 25 jaar)
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door Kroppie »

nieuwe distributie riem er op , kop er weer af , kleppen richten/vernieuwen en inslijpen, stootstangen controleren/richten , kop weer monteren, brandstof systeem/leidingen/filters nazien, en gaan weer .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door selanty »

:) Dat klinkt makkelijk Jos als je alles zelf kan doen maar ik zal dat door een garage moeten laten doen dat gaat me veels te veel kosten en ik heb geen plek om zelf te sleutelen anders had ik het wel zelf geprobeerd.

oh en je gaf al aan op tijd zetten heb speciaal gereedschap voor nodig heb ik ook niet :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 18 mei 2020, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door Kroppie »

kan je van mij wel lenen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door 309T16 »

Repatriëring van onze J5 uit Milau in 2008 kostte al meer dan 2000 euro. Gelukkig vergoed gekregen.
Waar woon je?

Ik heb de reparatie van de kop vastgelegd aan de hand van veel foto's. Kan een handig hulpmiddel zijn.
Reparatie met wat hulp van het forum gebeurt vaker en is altijd goedkoper dan volledig uitbesteden of zo
verkopen en later weer een vergelijkbare aan te schaffen.

Grt. Willart
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door selanty »

Hallo,

Ik woon zelf in nieuwegein. De kosten voor het terug halen zijn 1477 voor ons.
Ik zit inderdaad er aan te denken de reparatie zelf proberen te doen Jos heeft ook al zijn hulp aangeboden dus ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het moet gaan lukken.

Ik zou zeer zeker geintreseerd zijn in je foto's als je dat geen bezwaar vind.

groet Marcel
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie



Bericht door isoplus »

Begin met de kop eraf te trekken, dan kun je de schade vaststellen aan de kleppen en stoterstangen.
Bekijk ook de zuigers even heel nauwkeurig op eventuele schade, je hebt een paar keer een startpoging gedaan bij de eerste poging is de schade onstaan omdat de gebroken riem niet meer je nokkenas aandreef.
Kromme stoterstangen heb je ongetwijfeld en er kan ook wel iets aan de tuimelaar mankeren, soms valt het mee.
Je kunt altijd de kop laten reviseren en de rest zelf doen toch?
Probleem is waarschijnlijk het ding ergens stallen.
Plaats reactie