Citroen C25: meerdere problemen...
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Verzekering bellen of ze de auto terug kunnen brengen naar nl aan het eind van de vakantie?
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Even een opmerking dat tussen filtertje lijk horizontaal geplaatst te zijn , dit is fout moet verticaal i.v.b achterblijvend lucht . Dit zal nu niet het probleem zijn , net als Jos opmerkt is dit filter niet verstopt ? .
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Nou we zijn inmiddels weer thuis. Vakantie zit er dus op. We hebben besloten er geen geld meer in te steken net voor we weg gingen de kop laten vervangen nu zullen we weer het zelfde riedeltje weer af moeten. Kan het niet zelf doen want heb ik heb geen ruimte waar ik het zou kunnen doen. Dus moet het laten doen door een garage. Dat gaat denk ik veel kosten. Schatting kan ik niet maken. misshien iemand een idee.
de camper wordt door een beringsbedrijf naar huis gebracht moeten we heelaas ook zelf betalen. dus al met al is het t niet meer waardt.
iedegeval bedankt voor de hulp en het mee denken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
de camper wordt door een beringsbedrijf naar huis gebracht moeten we heelaas ook zelf betalen. dus al met al is het t niet meer waardt.
iedegeval bedankt voor de hulp en het mee denken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Das lekker vervelend.
Wie heeft de andere (nieuwe) kop erop gezet?
Is dat wel correct gedaan en dus ook o.a. nieuwe riemen erop gezet?! Spanrol b.v. gecontroleerd? Overleg gehad met "de garage" die dat heeft gedaan destijds?!
Wil niet direct naar desbetreffende wijzen, misschien is er bij montage van de andere kop iets niet goed gedaan?
Misschien had je b.v. wel bepaalde zaken afgesproken over wat de garage wel en niet zou gaan doen aan vervanging van onderdelen.
Wie heeft de andere (nieuwe) kop erop gezet?
Is dat wel correct gedaan en dus ook o.a. nieuwe riemen erop gezet?! Spanrol b.v. gecontroleerd? Overleg gehad met "de garage" die dat heeft gedaan destijds?!
Wil niet direct naar desbetreffende wijzen, misschien is er bij montage van de andere kop iets niet goed gedaan?
Misschien had je b.v. wel bepaalde zaken afgesproken over wat de garage wel en niet zou gaan doen aan vervanging van onderdelen.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Karel heeft daar wel gelijk in, als de kop er net opgezet was zijn er een aantal zaken die verkeerd gegaan kunnen zijn.
Het ligt eraan welke opdracht je de garage gegeven hebt maar in ieder geval hoort bij zo'n reparatie tandriemvervanging door nieuw spul.
Als je daar geen opdracht voor gegeven hebt had de garage je tenminste daarop moeten attenderen.
Nou ja achteraf kijk je een koe onder haar staart dus daar heb je nu niets aan.
Ga eens met de garage in overleg en kijk of ze iets voor je willen doen.
De terughaalkosten heb je toch al en voor een redelijk bedrag een gebruikte motor kopen is ook nog een optie natuurlijk.
Het ligt eraan welke opdracht je de garage gegeven hebt maar in ieder geval hoort bij zo'n reparatie tandriemvervanging door nieuw spul.
Als je daar geen opdracht voor gegeven hebt had de garage je tenminste daarop moeten attenderen.
Nou ja achteraf kijk je een koe onder haar staart dus daar heb je nu niets aan.
Ga eens met de garage in overleg en kijk of ze iets voor je willen doen.
De terughaalkosten heb je toch al en voor een redelijk bedrag een gebruikte motor kopen is ook nog een optie natuurlijk.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
bij een c25 hoeft de distributie niet los om de kop te wisselen, omdat ie een onderliggende nokkenas heeft, die kop kan je wisselen zonder ook maar iets aan de distibutie te doen, dus dat is geen reden om te reclameren, dat men het even na had kunnen kijken oke, maar was geen opdracht waarschijnlijk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
klopt is geen opdracht geweest. En ja ze hadden misschien er na kunnen kijken maar goed het leed is geleden uithuilen en weer verder gaan. We gaan maar weer sparen uiteindelijk is het camperen ondanks de elende wel bevallen. Dus op naar een andere met een stuk meer wijsheid.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Vervelend voor je. Mag ik je als tip geven om de volgende keer een verzekering te nemen waar pechhulp en repatriëring in zit? Vaak vallen de extra kosten wel mee en bij velen zit het er standaard gewoon bij. Als je camper stuk gaat is dat altijd als je op vakantie bent. Hiermee zou je probleem niet opgelost zijn, maar dan had je in ieder geval geen repatriëringskosten, niet voor jezelf en niet voor de camper. Meestal zit er ook nog een vervangende camper bij, zodat je je vakantie voort kunt zetten.
Ik heb dat ook en mijn camper is ook niet meer de jongste (bijna 25 jaar)
Ik heb dat ook en mijn camper is ook niet meer de jongste (bijna 25 jaar)
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
nieuwe distributie riem er op , kop er weer af , kleppen richten/vernieuwen en inslijpen, stootstangen controleren/richten , kop weer monteren, brandstof systeem/leidingen/filters nazien, en gaan weer .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Dat klinkt makkelijk Jos als je alles zelf kan doen maar ik zal dat door een garage moeten laten doen dat gaat me veels te veel kosten en ik heb geen plek om zelf te sleutelen anders had ik het wel zelf geprobeerd.
oh en je gaf al aan op tijd zetten heb speciaal gereedschap voor nodig heb ik ook niet
Sent from my iPhone using Tapatalk
oh en je gaf al aan op tijd zetten heb speciaal gereedschap voor nodig heb ik ook niet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 18 mei 2020, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
kan je van mij wel lenen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Repatriëring van onze J5 uit Milau in 2008 kostte al meer dan 2000 euro. Gelukkig vergoed gekregen.
Waar woon je?
Ik heb de reparatie van de kop vastgelegd aan de hand van veel foto's. Kan een handig hulpmiddel zijn.
Reparatie met wat hulp van het forum gebeurt vaker en is altijd goedkoper dan volledig uitbesteden of zo
verkopen en later weer een vergelijkbare aan te schaffen.
Grt. Willart
Waar woon je?
Ik heb de reparatie van de kop vastgelegd aan de hand van veel foto's. Kan een handig hulpmiddel zijn.
Reparatie met wat hulp van het forum gebeurt vaker en is altijd goedkoper dan volledig uitbesteden of zo
verkopen en later weer een vergelijkbare aan te schaffen.
Grt. Willart
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Hallo,
Ik woon zelf in nieuwegein. De kosten voor het terug halen zijn 1477 voor ons.
Ik zit inderdaad er aan te denken de reparatie zelf proberen te doen Jos heeft ook al zijn hulp aangeboden dus ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het moet gaan lukken.
Ik zou zeer zeker geintreseerd zijn in je foto's als je dat geen bezwaar vind.
groet Marcel
Ik woon zelf in nieuwegein. De kosten voor het terug halen zijn 1477 voor ons.
Ik zit inderdaad er aan te denken de reparatie zelf proberen te doen Jos heeft ook al zijn hulp aangeboden dus ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het moet gaan lukken.
Ik zou zeer zeker geintreseerd zijn in je foto's als je dat geen bezwaar vind.
groet Marcel
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Begin met de kop eraf te trekken, dan kun je de schade vaststellen aan de kleppen en stoterstangen.
Bekijk ook de zuigers even heel nauwkeurig op eventuele schade, je hebt een paar keer een startpoging gedaan bij de eerste poging is de schade onstaan omdat de gebroken riem niet meer je nokkenas aandreef.
Kromme stoterstangen heb je ongetwijfeld en er kan ook wel iets aan de tuimelaar mankeren, soms valt het mee.
Je kunt altijd de kop laten reviseren en de rest zelf doen toch?
Probleem is waarschijnlijk het ding ergens stallen.
Bekijk ook de zuigers even heel nauwkeurig op eventuele schade, je hebt een paar keer een startpoging gedaan bij de eerste poging is de schade onstaan omdat de gebroken riem niet meer je nokkenas aandreef.
Kromme stoterstangen heb je ongetwijfeld en er kan ook wel iets aan de tuimelaar mankeren, soms valt het mee.
Je kunt altijd de kop laten reviseren en de rest zelf doen toch?
Probleem is waarschijnlijk het ding ergens stallen.