Citroen C25: meerdere problemen...
Citroen C25: meerdere problemen...
oke heb een probleem.
wij kwamen aan op de parkeer plaats in italie en wilde weer weg gaan auto start niet meer.
nu zag ik in het filter voor de dieselpomp een luchtbel, die hoort daar niet begreep ik. Nu heb ik met het handpompje aan de pomp geprobeerd de lucht weg te krijgen maar er blijft een kleine luchtbel zichtbaar.
wie oh wie heeft een tip of wat kan doen behalve een repair shop regelen
Sent from my iPhone using Tapatalk
wij kwamen aan op de parkeer plaats in italie en wilde weer weg gaan auto start niet meer.
nu zag ik in het filter voor de dieselpomp een luchtbel, die hoort daar niet begreep ik. Nu heb ik met het handpompje aan de pomp geprobeerd de lucht weg te krijgen maar er blijft een kleine luchtbel zichtbaar.
wie oh wie heeft een tip of wat kan doen behalve een repair shop regelen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
???,normaal gesproken zit ergeen doorzichtig filter in een citroen c25.
maar wat wel eens een luchtlek heeft is de voorverwarming van de diesel rechts op de cilinderkop net onder de motor steun, er gaan 2 leidingen heen, deze loskoppelen en doorverbinden, meestal past de harde plastic leiding in de andere.(rechts is gezien in rijrichting, bijrijderszijde dus )
ook de handpomp op het normale filter zelf geeft wel eens problemen, daar is niet zo 123 wat aan te doen behalve vervangen.
zeker weten dat de slangaansluitingen aan het doorzichtige filter(tje) goed dicht zijn, die plastic aansluitpijpjes gaan wel eens lek door het te strak aandraaien van slangklemmen.
en de slang naar de inspuitpomp is ook geheel goed dicht en vast
en het laatste beetje lucht krijg je niet zomaar weg,om het laatste beetje lucht uit de leiding te krijgen moet de diesel naar de pomp kunnen stromen ,en dat gaat alleen als het contact aan staat en de stopklep op de pomp dus open is.(voel of hoor je die klikken als je het contact aanzet?)
jos
maar wat wel eens een luchtlek heeft is de voorverwarming van de diesel rechts op de cilinderkop net onder de motor steun, er gaan 2 leidingen heen, deze loskoppelen en doorverbinden, meestal past de harde plastic leiding in de andere.(rechts is gezien in rijrichting, bijrijderszijde dus )
ook de handpomp op het normale filter zelf geeft wel eens problemen, daar is niet zo 123 wat aan te doen behalve vervangen.
zeker weten dat de slangaansluitingen aan het doorzichtige filter(tje) goed dicht zijn, die plastic aansluitpijpjes gaan wel eens lek door het te strak aandraaien van slangklemmen.
en de slang naar de inspuitpomp is ook geheel goed dicht en vast
en het laatste beetje lucht krijg je niet zomaar weg,om het laatste beetje lucht uit de leiding te krijgen moet de diesel naar de pomp kunnen stromen ,en dat gaat alleen als het contact aan staat en de stopklep op de pomp dus open is.(voel of hoor je die klikken als je het contact aanzet?)
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 17 aug 2019, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
maar het kan dus kloppen als ik in dat filter lucht zie hij niet start
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
moeilijk te zeggen,een klein luchtbelletje in een filtertje geeft normaal geen probleem, met starten, er zijn nog veel meer dingen waardoor ie niet kan starten.
na jouw reactie heb ik nog wat toegevoegd, nog even lezen.
jos
na jouw reactie heb ik nog wat toegevoegd, nog even lezen.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
het was een forse luchtbel ( dank voor deze hulp ) maar ben niet echt een autotechneut dus een blonde vraag er moet dus ook op een of andere manier spanning op die pomp staan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 18 mei 2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
vreemd die lucht in die forse luchtbel komt er ergens in .
als het contact aan staat moet er op de stopklep van de inspuitpomp spanning staan .
stopklep zit aan het gedeelte van de pomp waar de inspuitleidingen op zitten, midden boven, hoort een elektra draadje aan te zitten.
om te proberen of het aan het traject accu >startslot >stopklep ligt even met een draad van de plus van de accu naar het schroefje op de stopklep gaan,klikt ie dan hoor of voelbaar dan werkt ie, doet ie dat niet met contact aan/uit dan is er in dat traject iets mis.
klikt ie ook niet als je hem dus met een draadje op de plus van de accu aansluit dan is de klep stuk.
dan kan je voor nood de stopklep eruit schroeven, het naaldje/klepje met het rubber puntje uit de stopklep trekken, weer monteren, en weer ontluchten , dan stopt de motor wel niet met contact uit, maar die gaat wel uit, stationair laten draaien, met voet op de rem, in 2e versn en koppeling los, voor nood een paar keer kan dat geen kwaad.
succes
jos
als het contact aan staat moet er op de stopklep van de inspuitpomp spanning staan .
stopklep zit aan het gedeelte van de pomp waar de inspuitleidingen op zitten, midden boven, hoort een elektra draadje aan te zitten.
om te proberen of het aan het traject accu >startslot >stopklep ligt even met een draad van de plus van de accu naar het schroefje op de stopklep gaan,klikt ie dan hoor of voelbaar dan werkt ie, doet ie dat niet met contact aan/uit dan is er in dat traject iets mis.
klikt ie ook niet als je hem dus met een draadje op de plus van de accu aansluit dan is de klep stuk.
dan kan je voor nood de stopklep eruit schroeven, het naaldje/klepje met het rubber puntje uit de stopklep trekken, weer monteren, en weer ontluchten , dan stopt de motor wel niet met contact uit, maar die gaat wel uit, stationair laten draaien, met voet op de rem, in 2e versn en koppeling los, voor nood een paar keer kan dat geen kwaad.
succes
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 17 aug 2019, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
dank je Jos ik ga mogen is even kijken we staan goed op te slapen. dus eerst maar is pitten
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
zit niet echt mee kop laten vervangen en nu dit pfft
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
ik zie dat kleine plastic filtertje Voor het originele filter zitten, is dat ori filter ooit wel eens vervangen?
welterusten.!
jos
welterusten.!
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
Mwja zou idd dat kleine ding eens weghalen. Kijken wat ie doet als je hem rechtstreeks aansluit want normaal zit er niet zo'n filtertje bij
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
die filtertjes gaan vaak lek op de naad, of barsten op de overgang naar de slangtuut, bovendien heeft zo.n klein filtetje geen enkele zin, dat grote filter is veel beter maar moet wel af en toe eens vervangen worden natuurlijk, en wel door een ori filterelement, niet door er zo,n dingetje voor te zetten, en wil je iets doorzichtigs, om te controleren op luchtlekkage, dan zijn er betere dingen voor te kopen.
bij voorbeeld
https://www.ebay.com/itm/Custom-Chrome- ... SwQoxdNx4H
jos
bij voorbeeld
https://www.ebay.com/itm/Custom-Chrome- ... SwQoxdNx4H
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
geen flauw ideeKroppie schreef:ik zie dat kleine plastic filtertje Voor het originele filter zitten, is dat ori filter ooit wel eens vervangen?
welterusten.!
jos
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: citroen c25 start niet meer lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
goede morgen ik zal of nog niet wakker genoeg zijn of het niet snappen.
ik heb gekeken onder de motorsteun aan de bijrijders kan maar geen leiding te vinden.
dit is bij mijn weten toch de motorsteun
Sent from my iPhone using Tapatalk
ik heb gekeken onder de motorsteun aan de bijrijders kan maar geen leiding te vinden.
dit is bij mijn weten toch de motorsteun
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem en sta in italie
enige van harde leiding en zachte leiding zie ik hier
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk