Dakluik lekt

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Dakluik lekt



Bericht door PaulBng »

Dat kan ook. Maar ik moet eerst nog de 16 schroefgaten dichtmaken...
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Dakluik lekt



Bericht door PaulBng »

Zo.
Binnenkant zit er ook in.
Pinnetje verlengd met de pen uit het oude luik en een nauw passend aluminium busje.

Hij maakt teveel herrie om bij te slapen. Maar prima om warme lucht uit de camper te verdrijven.

Afbeelding
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Dakluik lekt



Bericht door Arie55 »

de herrie die je noemt, zijn dat contact geluiden of herrie van de ven zelf? Dat laatste kan je verhelpen door een lagere snelheid in te schakelen of 'dimbaar' te maken.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dakluik lekt



Bericht door Hoofdnoorman »

PaulBng schreef:
di 20 aug 2019, 20:38
Het dak blijkt 2cm te dik voor dit luik.
Voor de knop om het luik open/dicht te draaien, bestaat een "extention kit". Eerst even kijken of ik zelf iets kan verzinnen. Want €12,95 voor zo'n piefje... Met verzendkosten of diesel...

Het binnenluik heeft een ronde flens die in een dito flens in het buitenluik hoort te passen. Daar mis ik ook een anderhalve cm. En daar is geen ding voor. Dus dat wordt bricoleren. Is louter estetisch, daar de ventilator in het buitenluik zit.
Een strook dun plastic, zoals een lamel, zou volstaan. Maar die heb ik, denk ik, niet. Eens bedenken wat ik daarvoor kan misbruiken.

Ik heb dus wel een in redelijke staat verkerend dakluik met hor, zonder verduistering, in de aanbieding.
Ik heb een heel pak van die mooie witte (eiwit is het denk ik) lamellen. Helaas ben je net te ver weg, maar ik krijg morgen wel bezoek van een forumlid die uit Diemen moet komen. Is dat een optie?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dakluik lekt



Bericht door Hoofdnoorman »

Arie55 schreef:
wo 21 aug 2019, 21:35
de herrie die je noemt, zijn dat contact geluiden of herrie van de ven zelf? Dat laatste kan je verhelpen door een lagere snelheid in te schakelen of 'dimbaar' te maken.

Arie
Herrie van de fan, Arie.
Ik heb dezelfde en probeer er al jaren vanaf te komen. In de laagste stand gaat het nog, maar dan moet het wel heel erg heet zijn zodat het ongemak van de temperatuur het ongemak van het geluid overtreft.

@ Paul, ik zie dat hij al gemonteerd is. Ik had het hele topic nog niet uitgelezen voordat ik reageerde.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Dakluik lekt



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb dezelfde en probeer er al jaren vanaf te komen
Waarom niet een paar euro meer investeren?
Kan kan dag en nacht aan, zonder hinder, ben je overal vanaf.
Ik begrijp dat niet.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Dakluik lekt



Bericht door PaulBng »

Het schoepenblad lijkt niet helemaal goed gecentreerd.
Misschien is daar wat aan te doen...

Lamel niet nodig. Gat is te klein...
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dakluik lekt



Bericht door Hoofdnoorman »

Bas vd laar schreef:
wo 21 aug 2019, 23:34
Ik heb dezelfde en probeer er al jaren vanaf te komen
Waarom niet een paar euro meer investeren?
Kan kan dag en nacht aan, zonder hinder, ben je overal vanaf.
Ik begrijp dat niet.
Bas, ik heb dat ding destijds in een opwelling gekocht en gemonteerd. Ik heb hem al eens willen ruilen voor een normaal dakluik en wilde deze voorzien van goede PC ventilatoren ware het niet dat toen het forumlid kwam kijken, mijn dakventilator niet meer werkte door de slechte aansluitingen. De verkoop ging dus niet door. Nu zit hij er nog steeds in en ik gebruik hem 's morgens 10 minuten en 's avonds in de zomer een uurtje.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Dakluik lekt



Bericht door Bas vd laar »

Ok, als je hem verder niet vergeleken hebt met andere fans snap ik dat nog wel, maar Paul snap ik niet zo goed.

Natuurlijk verwijderd een fan overdag wel wat warme lucht ( ook niet superveel ) maar het gaat om s'nachts, juist dan wil je niet plakkerig slapen.
Je camper is nog warm van de dag, maar de lucht buiten is al flink afgekoeld en juist dan gebruik je een fan!
Als je er dan een gekocht hebt die je dan niet kan gebruiken vind ik het goedkoop duurkoop.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dakluik lekt



Bericht door Hoofdnoorman »

In dit geval ben ik het helemaal met je eens.
Maar ook komt, in veel gevallen, de ervaring na de aanschaf. Gewoon zaken waar je niet aan denkt en later tegenaan loopt.

Toen ik mijn Turbovent kocht, stond er in de advertentie. (Lekker koel slapen 's nachts) Klopt ook wel, maar dan ook oordopjes in.

Ik heb nog wat van mijn broertje geleerd. Hij doet in keukens. Hij probeerde altijd bij de nieuwe klant uit te vinden wat de werkvolgorde in de keuken was alvorens hij aan het ontwerpen ging.
Dus (koelen wassen koken) of andere variaties. In deze is het belang van plaatsing van apparatuur aanwezig alsmede de draairichting van deuren en kleppen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Dakluik lekt



Bericht door jurgenc »

Wij hebben ook zo’n dakluik met ventilator. Hangt in de keuken. Gebruiken het als dampkap (afzuigkap) tijdens het koken en ‘s avonds voor bedtijd. Als het op de laagste of bijna laagste stand staat, horen we het niet.
H20
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Dakluik lekt



Bericht door PaulBng »

Zelfde merk? Fiamma?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dakluik lekt



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik wil trouwens niet met mijn ervaringen het dakluik af gaan zitten kraken, dat is niet de bedoeling.

Aangezien hij op de markt is en veelvuldig wordt verkocht, zijn er gewoon liefhebbers voor. Hij doet zijn werk dan ook prima om 's avonds de hitte er uit te krijgen en een beetje verkoeling te zorgen. In mijn geval wil ik heb beslist niet 's nachts aan hebben. Daar heb ik mij op verkeken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Dakluik lekt



Bericht door PaulBng »

Precies.
Zo gaat het bij mij ook gebeuren.
Plaats reactie