daar zijn we ook nooit te oud voor, al kom je er dan meestal pas achter wat je jong al allemaal geleerd hebt.
jos
Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
Re: Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
https://www.ducatoschrauber.de/geblaesemotor/ zelfde oplossing volgens mij.
Re: Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
!!perfekt !
ik zou alleen nog het volgende doen, een paar druppels naaimachine olie op de lagerbusjes, niet te veel, maar een beetje kan geen kwaad, busje is van een poreus materiaal en zuigt de olie op, en vergeet de afdekking van de luchtinlaat niet.
goed gevonden!!
jos
ik zou alleen nog het volgende doen, een paar druppels naaimachine olie op de lagerbusjes, niet te veel, maar een beetje kan geen kwaad, busje is van een poreus materiaal en zuigt de olie op, en vergeet de afdekking van de luchtinlaat niet.
goed gevonden!!
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
Ik sta voor dezelfde operatie, krijg alleen de schakelaar voor de regelaar niet los ivm de kachelweerstand. Zitten 2 schroefjes in en knoppen van de kachelschuiven en regelknop allemaal verwijdert. Paneeltje komt wel iets los maar veert terug.
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
Ik denk dat je aan de andere kant moet zijn. De weerstand en de kraan zitten rechts, de ventilator links met 3 parkers.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Fiat 290 sluiting in aanjager: hoe vervangen?
Inmiddels de motor vervangen voor een febi bilstein 43765 deze immitatie is gemaakt voor de 230 en wordt geleverd compleet met de pasdeksel voor de 230. Montage door de oude motor uit de bevestigingshuls te halen en deze te modificeren voor de nieuwe motor door alle pasrandjes weg te veilen. Vervolgens de - en + omdraaien en weer inbouwen. (Het ventilatorhuis ook iets aan moeten passen) De weerstand van de oude motor bleek te hoog (droog gelopen lagers) waardoor deze alleen draaide in de hoogste stand. De nieuw gekochte weerstand blijft dus op reserve liggen. Aangezien de nieuwe motor maar 53,- koste heb ik deze vervangen. De oude is wellicht weer goed gangbaar te maken door deze te smeren maar hij is 27 jaar oud en heeft een behoorlijke tijd droog gelopen dat zal de lagers geen goed hebben gedaan.
Edit: weerstand hield er na een tijdje toch weer mee op, dus alsnog vervangen voor een Chinees exemplaar.
Edit: weerstand hield er na een tijdje toch weer mee op, dus alsnog vervangen voor een Chinees exemplaar.