Ruitenwisser probleem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

Tijdens een vreselijk hevige bui vandaag in omgeving Hooksiel vielen onze ruitenwissers uit.Na even de camper op de vluchtstrook te hebben gezet en sleutels uit contact, sleutel weer in contact gedaan en ruitenwisser weer geprobeerd.2 slagen en hij stopte weer net of het motortje geen spanning kreeg.
Wat ik nu heb gedaan is de stekker verbinding die op de ruitenwisser motor zit gereinigd en ingespoten met contactspray.... stekker een paar keer in en uit ,en op dit moment doet hij het.
Zou het nog een andere oorzaak kunnen hebben?Het betreft een Ducato 250.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door juanv »

Dit is blijkbaar een gevoelig punt bij Fiat, bij mijn vorige Mh heb ik dat ook tot vervelens toe gehad.
Uiteindelijk heb ik er een nieuwe stekker op gemonteerd, deze is trouwens in aftermarket als reparatie onderdeel afzonderlijk beschikbaar!! (dit gegeven bevestigd alleen maar dat er vraag naar is)
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

Zou dit de klacht definitief kunnen oplossen??
Bijlagen
SKR-06013-1.jpg
SKR-06013-1.jpg (29.54 KiB) 833 keer bekeken
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Abri079 »

Goede vraag!
Het antwoord is wat lastiger te geven en weet je pas als je dit monteert en langere tijd aanziet.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door juanv »

Zoals eerder vermeld, heb ik deze herstelling bij mijn vorige MH gedaan.
Ik heb er daarna nog een kleine twee jaar mee gereden, zonder verdere problemen.
ALs het nu drie jaar later ook nog zo is ????????????????
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

In elk geval mijn dank voor de reacties :cheers:
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

Zijn er meer mensen met deze klacht?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Kroppie »

gezien het gegeven dat een bedrijf die dingen speciaal daar voor levert, lijkt het mij zeer logisch dat het vaker voorkomt.
en zekerheid heb je pas na de montage, en lijkt mij geen duur onderdeel, dus kan hoogst waarschijnlijk wel uit.

en montage is zo te zien , oude afknippen en nieuwe aansolderen, en krimpkous krimpen, dus solderen moet je wel beheersen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

Heeft iemand ook enig idee waar het ruitenwisser relais bij een Ducato 250 zit??
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Kroppie »

nee, ik zou het niet weten, maar als je de stekker los gehad hebt en behandeld, en daarna werkt alles weer zou ik daar niet eens naar gaan zoeken.

maar als ik op google intik: ruitenwisser relais fiat ducato 250 waa?, krijg ik een heleboel plaatjes, miss daar effe kijken of er iets bij zit waar je wat aan hebt, want aan mijn reactie heb je verder niet veel denk ik

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

Dat is het juist de stekker ziet er als nieuw uit.
Behandeld.... zonder resultaat. Zou dus het relais nog kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Kroppie »

eerder schreef je dat ie het weer deed

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Kroppie »

Face schreef:
wo 31 jul 2019, 20:27
Kroppie schreef:
vr 09 aug 2019, 17:43
eerder schreef je dat ie het weer deed

jos
Wat ik nu heb gedaan is de stekker verbinding die op de ruitenwisser motor zit gereinigd en ingespoten met contactspray.... stekker een paar keer in en uit ,en op dit moment doet hij het.
Zou het nog een andere oorzaak kunnen hebben?Het betreft een Ducato 250.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ruitenwisser probleem



Bericht door Face »

Kroppie schreef:
vr 09 aug 2019, 17:43
eerder schreef je dat ie het weer deed

jos
klopt dacht he he hij doet het weer.... nu weer hetzelfde zal dan toch een andere oorzaak hebben dan de stekker.
Plaats reactie