Fiat Ducato 290: montage ashoes linksvoor?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Fiat Ducato 290: montage ashoes linksvoor?



Bericht door macfocus »

Hi,

Het blijkt dat het vervangen van de ashoes linksvoor door de garage niet 100% ok is gegaan.
De buitenste hoes is aan de wielkant los.
Geprobeerd hier in Zweden een garage te vinden.
De enige die het wilde proberen moest concluderen dat de hoes zo strak zat dat de hele boel los moest om goed te kunnen monteren.
Daar hadden ze helaas geen tijd voor. En 6 anderen ook niet.

Ik ben naar de camping gereden een km om 80 verder.
Kruip ik onder de auto, lijkt het redelijk te zitten.
De hoes zit los “in de naaf”. Hoe hoort dit vast te zitten?
Ik zag een losse ty-wrap, maar zie zo even geen gleuf waar dat dan bij hoort.

Kan iemand wat licht schijnen?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato 290 ashoes linksvoor montage



Bericht door Kroppie »

de ashoes bij dat type auto moet aan de wielkant met een speciale klemband vastgezet worden, daar de rand waar de klem opzit IN de fusee valt en daar is net te weinig ruimte voor de sluiting van de standaard bijgeleverde klembanden.

om dat te doen moet de moer van de as (dopsleutel 41mm) en de as een stuk uit het wiellager geschoven worden, dan de hoes er goed omdoen, en na het aanbrengen van de klemband de as weer terugschuiven en de moer weer vast (40kg/m), vaak moet om de as eruit te kunnen schuiven ook de 4 bouten (steeksleutel 17mm)van de de onderste fuseekogel los

e.e.a. moet gedaan worden met z.g ligarex band , welke een sluiting heeft die maar weinig dikker is dan de band zelf.

dat type klemband is het meest bekend bij citroen en peugeot garages, daar dat type band daar lang gebruikt is, en in de universele onderdelen groothandel is het minder bekend, de sluiting van de bij die hoezen bijgeleverde klemband is te dik, platslaan gaat niet want dan gaat de hoes stuk,
en dan gaat men met tiewraps zitten klootten en dat gaat dan dus ook mis.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Fiat Ducato 290: montage ashoes linksvoor?



Bericht door macfocus »

Dank je wel Jos voor je uitleg. Ik hoopte al dat je zou reageren.
Ik weet nu in ieder geval dat ik er hier zelf niets mee kan.
Ik haal wel even een tube vet, en duw er voldoende bij, want een Fiat en Peugeot garage hier vinden is uitdagng één, eentje met tijd, schier onmogelijk.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 290: montage ashoes linksvoor?



Bericht door Kroppie »

succes, en fijne reis verder.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Fiat Ducato 290: montage ashoes linksvoor?



Bericht door macfocus »

Dat komt helemaal goed.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie