Olielek

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Olie lek



Bericht door Kroppie »

nou een hoop auto,s van 10 jaar en jonger mogen jaloers zijn op zo,n droge onderkant bij een 30 jarige. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Olie lek



Bericht door jansloos »

Ja, das zeker Jos.
Je ziet al wel olie maar allang opgevangen in vuil dat voorbij komt.

Tis geen lekkend lek daar linksboven.
Lijkt iets van een pomphuis of zo.
Meer zweten. Anders zou het wel glimmen van de olie.
Ik zou een keer in de wasstraat met de hogedrukspuit alles reinigen, en dan in de gaten houden.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Olie lek



Bericht door macfocus »

Wat het “kan” zijn:
De las waarmee de olieaftapbout tap in de carterpan zelf zit.
Ik had afgelopen jaar precies hetzelfde.
Een paar druppels. De stalling weigerde de auto, ze hadden net een nieuwe hal.

Ik dacht eerst ook de aftapplug ring.
Die vervangen, niet dus.
Uiteindelijk bleek de bus die vast in de carterpan zit te lekken tussen de pan en de bus door.
Dat zou je vast wel kunnen lassen, maar ik heb een nieuwe pan +pakking besteld (duitsland dacht ik). En die zelf even onder geschroefd.
Kost ong 90,-.
De dealer rekent ruim 400,00 voor zo’n pan de ze overigens niet kunnen leveren.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Mohlman
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 07 jul 2019, 11:19
Contacteer:

Re: Olie lek



Bericht door Mohlman »

Ter info.

Olielek werd veroorzaakt dat er geen ring tussen zat .... inmiddels een ring tussen, olie-lek-probleem opgelost :P
#staypositive
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Olie lek



Bericht door Stieneke en Donald »

:thumbup: Je kan weer met een gerust hart toeren!
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Olielek



Bericht door Kroppie »

bedankt voor de melding. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Olielek



Bericht door Arie55 »

op de eerste foto is een 'zweet plek' te zien bij de startmotor-beugel. Maak dat schoon, als ook de oliedop omgeving en hou het komende tijd dit in de gaten.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Olielek



Bericht door Kroppie »

op de 1e foto, startmotor beugel??, de startmotor zit aan de ander kant hoor, niet gaan zoeken naar problemen hoor ,beessie is 30jaar oud, en een zweetplekkie hebben zelfs nieuwe auto,s wel, het is ook hard werken om een zware camper vooruit te bewegen!!, ook al eens onder de eigen auto gekeken?.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Olielek



Bericht door Arie55 »

hoe dat ding daar ook moge heten wat er zit. Ik heb geen f. dus geen idee wat er zit. Maakt ook niets uit. Elke (zweet) druppel is verdacht en dient aandacht besteed of gevolgd te worden. En daarbij maakt het niets! uit hoe oud het voertuig is. Deze verschijnselen zijn de eerste tekenen dat er iets aan de hand is of kan zijn. Maar steek jij maar lekker je kop in het zand met dit soort opmerkingen. Een motor hoort niet te lekken. Dat deed die ook niet toen die nieuw was, dus waarom nu wel. Zweetplekken bij nieuwe auto's is ook ook als de drommel terug naar de garage.

En ja, ik kijk met (on)regelmaat naar wat er onder de camper gaande is. Hou bij als er iets wat er niet hoort te zitten. Als ik het niet vertrouw, doe ik mijn huiswerk en/of laat de garagist er naar kijken. Mocht de garagist met aan/opmerkingen komen, doe ik daar onderzoek naar en kijk dieper in de materie. Zal wel beroepsdeformatie van me zijn.

Jij bent toch iemand die om de zoveel tijd zijn chassis conserveerde? Waarom dan dat wel en geen/weinig aandacht voor de motor?

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Olielek



Bericht door Kroppie »

is goed Arie, alleen niet overdrijven.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Olielek



Bericht door jansloos »

Engelse motoren lekte/zweette altijd.

Ik zou er graag een hebben :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Olie lek



Bericht door Meine »

Meine schreef:
di 30 jul 2019, 19:43
Beter nog, olie verversen bij een garage die wel het ringetje ook vervangt. Helaas komt dit zo op deze manier te vaak voor bij snelle bandenboeren.
Zoals reeds op 30 juli gemeld :bang:
Plaats reactie