Patrijspoort raam ervaringen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door isoplus »

En de lol van de schuifdeur is vind ik nu juist dat je bijna buiten staat te koken.
Fijn dat u zich even meldt en ook de nadelen benoemt, dat gebeurt niet vaak.
U heeft een mooie bus maar inderdaad is over sommige zaken aan of in campers slecht nagedacht.
Onze zeiler heeft nu in ieder geval stof tot nadenken :thumbup:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door veetee »

Met dat plaatje Trespa ervoor, en de raampjes dus vast dicht, kan die eindstop nu wel wat naar achteren zo dat de deur verder open kan... :cheers:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gwvmanen
Berichten: 54
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 23:08
Locatie: Almelo

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door gwvmanen »

Aan het voeteneinde, in mijn camper dan, hangen best wel grote kastjes. Als je daar met je hoofd gaat liggen dan stoot je gegarandeerd je kop iedere ochtend.
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Oplossing voor de verduistering is een half hoog plaat er tussen te maken(iets hoger als je kussen). Kan je ook nog de rammen open zetten).

Wij hebben een roadcruiser met grote ramen aan de.zijkant, deze hadden ze beter weg kunnen laten.

In de vorige hadden we geen ramen dat was beter. Ook dwarsslaper.

Jan-peter
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door isoplus »

Inderdaad is hoe je gaat liggen al vaak bepaald door de verdere indeling, elke morgen met een bult op je kop wakker worden is het ook niet.
In onze bus zitten in de achterdeuren ook ramen die open kunnen ook met die fragile verduisteringslamellen, daar heeft Clever de ramen zo hoog geplaatst dat we niets in elkaar drukken, als wellicht nadeel geldt dan dat het gas-hok zo laag is dat er slechts kleine flessen in passen.
Maar ja 4 kleine 6 kg flessen is bijna evenveel als 2 grote flessen dus dat was een eenmalige omruilactie en we waren weer klaar.
Het is dus wel belangrijk om voordat je een buscamper aanschaft eens even een uurtje in en om het ding van je keuze te kijken.
Dat is precies wat wij gedaan hebben, wij hebben aan Oortgiesse gevraagd of ze ons even een uurtje net rust wilden laten in de hal waar de door ons gewenste camper stond en dat kon.
Zonder een verkoper die om je heen loopt te draaien kon je zo tot een betere beslissing, het is een blijft een krappe boel in een buscamper het is dus wel belangrijk of het ding je aanspreekt wat betreft de indeling, alle franje en glimmende zaken bepalen immers je comfort niet.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ynid
Berichten: 34
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 8:14

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Ynid »

De linker kant zit de afvoer van koelkast
daarom zitten aan die kant geen patrijs poortjes
bij het slaap gedeelte.
Gebruikersavatar
gwvmanen
Berichten: 54
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 23:08
Locatie: Almelo

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door gwvmanen »

Een andere reden is natuurlijk het bed. In mijn camper liggen mijn voeten aan de linkerkant. Fragiele raamverduistering overleefd dat geen nacht.

Zelfs de verduistering van de ramen in de achterdeuren moet ik regelmatig herstellen. Toch weer tegenaan gelegen 's nachts.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Kroppie »

helemaal geen ramen!, overdag heb je de schuifdeur open, licht genoeg denk ik, en s,avonds ga je die ramen verduisteren, waarom dan ramen.?
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door henk en lila »

Het hoofdeinde is ook iets breder dan het voeteneinde. Dus het bed spiegelen heeft nog meer nadelen. Wel heb je nu vaker de oprijblokken nodig :wink: Nou ja, ik wilde toch al geen dwarsbed en gordijntjes kun je wassen en ze gaan langer mee dan al die frutsels.
Ramen worden sowieso overgewaardeerd. Hoeveel uur zit je binnen als het nog licht is?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door HJM »

Dank iedereen, fijn bezig met meedenken!
Dat de raampjes bij de koelkast zitten verklaar ik makkelijk, hoogop een waakvlammetje, aan de andere kant zit de boiler/verwarming, daar komen wel serieus verbrandinggassen uit, wellicht zelfs koolmonoxide bij een foute afstelling. Je zou je laatste camper gekocht hebben met wat pech....en dat wil de fabrikant natuurlijk niet🤗
Wel exact wat het moet gaan worden deze laatste plaatjes🎂🥂
Groeten en tot kijk hier of daar,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Ynid
Berichten: 34
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 8:14

Re: Patrijspoort raam ervaringen



Bericht door Ynid »

Van uit laatgassenvan koelkast bedoelde ik van boiler aan linker kant vanMalibu o.a.
Plaats reactie