Watermeter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Watermeter



Bericht door Zonneke »

De watermeter blijft een halfvolle of half-lege zoals je het maar wilt bekijken aangeven . Nu heb ik al gepoogd die staafjes droog te wrijven , de stekker bovenop de watertank losgemaakt maar geen positief resultaat.
Wanneer de stekker los is en het controlepaneel geeft nog steeds halfvol aan , kan het dan nog aan staafjes liggen in de watertank ?
Bijlagen
20190722_204634.jpg
20190722_204634.jpg (44.59 KiB) 1124 keer bekeken
20190722_204603.jpg
20190722_204603.jpg (50.26 KiB) 1124 keer bekeken
20190722_204355.jpg
20190722_204355.jpg (26.16 KiB) 1124 keer bekeken
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Watermeter



Bericht door saagstree »

Wij hebben ook altijd problemen met de watermeter in onze Burstner. Als ik hem vol tank gaat de meter piepen en geeft op scherm schoon watertank bijna leeg terwijl hij nok vol zit .
We hebben van alles geprobeerd maar gaat niet werken we hebben de stekker los gemaakt en moeten nu kijken hoeveel water nog in de tank zit door dubbel bodem luik te openen.
Er is door de vorige eigenaar al een systeem met 4 staven op gemaakt maar werkt ook niet de originele is in zijwand op verschillende hoogte censoren maar ook die werkt niet.
Ik ben er klaar mee
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Watermeter



Bericht door Zonneke »

Heb intussen al het controlepaneel eens zonder spanning gezet en in de 12 V verdeelbox de kabel van de sensor losgemaakt.
De enige vorm van verandering was dat bij losmaken kabel sensor deze de watertank op 1/4 zette wat ook niet juist is.
Het lijkt me een elektronisch euvel te zijn want de kabel van de sensor was sowieso onderbroken .
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Watermeter



Bericht door Kroppie »

bij mijn camper (1990 burstner a570) zit de watertank in de lange bank, het electrablok incl niveau meter had ik er ooit al eens uitgesloopt, gleuf in de wand van de bank gezaagd, en kan nu zonder probleem zien hoeveel er nog in zit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22851
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Watermeter



Bericht door PaulBng »

Het kan ook zonder een hele gleuf te zagen, nl net zoals vroeger bij stookolie tanks:
Onder in de watertank met een soort van doorvoer een doorzichtig slangetje maken, en dan ergens (maakt niet uit waar) het eind verticaal vastmaken.
Eén keer vullen met tien liter per keer en streepjes zetten....
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Watermeter



Bericht door Zonneke »

Watermeter is weer gemaakt. Moet mij weer overkomen dat we uit alle kabels net diegene gebruiken die hiermee verbonden is .
Blijkbaar mag je van die min-kabel dus niet aftakken om het ledlampje van een schakelaar te laten branden .
Had deze gebruikt om de omvormer aan/uit te zetten.
Zou dan zelfs ook storing geven wanneer alles in rust is ?!?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Watermeter



Bericht door TestCase »

Tja dat is volkomen logisch. Die watermeter electronica is heel gevoelig om correct te kunnen meten, elke verandering/aansluiting verstoort dat.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie