Door vloerluik gezakt

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
plotterwelt
Berichten: 156
Lid geworden op: za 06 apr 2019, 10:23
Locatie: Oss

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door plotterwelt »

Maak eens een paar foto,s ?
Ik verstevig goedkope tafels tegen doorzakken door er een alu U profiel onder te schroeven .
Daar zakt dan niks meer door.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door djurre1980 »

Ik zeg het maar weer: ik vind de camper veel te jong voor dit soort klachten.
Misschien eerst bij Hymer neerleggen, wellicht is er nog iets van coulance?
Kom op, die camper is amper 4 jaar oud!
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door Jan en Simonne »

Hymer doet niet aan coulance.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door isoplus »

Djurre zou eigenlijk eens een paar weken in een splinternieuwe integraal-camper moeten rijden, het maakt niet uit welk merk.
Coulance krijg je van de dealer die zich schaamt dat de fabriek het er zo bij laat zitten, van de fabriek krijg je garantie.
Dat is zeer gelimiteerd en onderhevig aan allerlei handige regels, handig voor de fabrikant :( wel te verstaan.
Hymer presteert het zelfs om garantie op een koplampunit af te wijzen omdat de camper geen vocht controle gehad heeft bij de dealer: lees de dealer heeft het controlebewijs niet ingevuld en afgemeld.
Het een had natuurlijk niets met het ander te maken!
Ik heb de bloemlezing van mijn correspondentie met Hymer Nederland tegelijk met de camper aan de nieuwe eigenaar overhandigd, achteraf jammer was wel leuk om af en toe uit te citeren.
Hymer Nederland is ter ziele dus zou ik er niemand kwaad mee doen en het is wel amusant, een weet ik er nog uit mijn hoofd.
Die ging ongeveer als volgt, als antwoord op mijn klacht dat de vulslang van de watertank niet tegen water kon nota bene.
"Hymer is een vooruitstrevende fabrikant van caravans en campers, wij trachten steeds voorop te lopen met nieuwe ontwikkelingen waarbij gewichtsbesparing een belangrijk onderdeel is.
U als klant profiteert daar van.
De door u geconstateerde gebreken (ik had een lijstje met maar 45 punten) zijn ons alle bekend, waar nodig zijn de dealers bekend met de modificaties.
Wij nodigen u uit om met onze vestiging in Papendrecht een afspraak te maken"
Ik heb daar toen vriendelijk voor bedankt omdat ik de camper bij de dealer gekocht had en ik vond dat de dealer de zaken, zonder kosten voor mij, diende te herstellen.
Er zaten immers nog kosten op van problemen die we in het buitenland hadden laten herstellen en die moest ik met de dealer oplossen.
Nou ja, nu gaat het beter omdat Hymer indien mogelijk niet met klanten direct in contact treed, je moet dus gewoon bij de dealer zijn en als dat een correcte is zal die het ook wel oplossen.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door willemzon »

Jan en Simonne schreef:
di 23 jul 2019, 15:08
Hymer doet niet aan coulance.
Klopt want vorig jaar was ik door de eerste gezakt maar hymer gaf niet thuis. Ik was nmlk in Düsseldorf op de beurs maar helaas.ik heb inmiddels twee nieuw gekocht en de derde gerepareerd door een paar houten deuvels er in te boren en te plakken en een paar schroeven er onder in gedraaid. Ik hoop dat het houdt maar ik ben bang van niet.
Gr willem
Laatst gewijzigd door willemzon op di 23 jul 2019, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door djurre1980 »

Ik blijf dat zeer triest vinden voor jullie.
Je koopt een nieuwe of bijna nieuwe camper van een A merk voor heel veel geld, maar hoeft niets meer te verwachten daarna.

Stom...
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door Jan en Simonne »

Ja, dat is inderdaad heel stom...
Maar dat mag niet al te hard gezegd worden hier.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door Marco Polo »

Zeker wel hoor ;-)
De collega’s van Hymer in het naburige Aulendorf zijn ook niet al te scheutig als het om coulance en zelfs garantie aangaat.
Maar wel dit jaar de gehele productie van 5200 wagens uitverkocht.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door willemzon »

Het is geen drama er zijn ergere dingen. Het ging mij er ook een beetje om of anderen daar ook last van hadden.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
sjam
Berichten: 400
Lid geworden op: di 27 feb 2007, 12:06
Locatie: steenwijk

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door sjam »

aan de onderzijde aluminium hoekprofiel schroeven.
tussen de losse delen wat lijmkit spuiten.
heb dit al meerdere malen met succes toegepast.
mobiele inbouwer van campeeraccessoires(cruise control,camera's,schotels,etc...)en erkend BEARLOCK inbouwer
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door willemzon »

sjam schreef:
vr 26 jul 2019, 20:18
aan de onderzijde aluminium hoekprofiel schroeven.
tussen de losse delen wat lijmkit spuiten.
heb dit al meerdere malen met succes toegepast.
Oké bedankt. Ik had het eea al gelijmt, maar zo'n hoekprofiel is ook een idee.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Repmac23
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 sep 2023, 12:44

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door Repmac23 »

Ook ik ben door het vloerluik gezakt bij de vuil en schoonwater tanks in de dubbele bodem van onzer Hymer B680, camper is nog geen 3 jaar oud en de dealer laat met "droge ogen" weten dat dit 300,00 Eurotjes gaat kosten, ik vind dit toch wel een tekortkoming/ontwerpfout als ik lees hoeveel gevallen er zijn en bespeur nergens dat Hymer niet van plan is om hier iets aan te doen, slechte zaak 😡
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door kampo »

Welkom.
Het is toch algemeen bekend dat fabriekscampers gebruik maken van lichte en goedkope materialen, slappe deurtjes en nog veel meer. Ik verschiet daar niet van. Daarbij denk ik dat Hymer nog niet de slechtste van de klas is.

Jammer dat het pas opvalt na 3 jaar want dat is net buiten de garantietermijn.
Je kan wel vragen om een tussenkomst natuurlijk en proberen te bewijzen dat je er heel voorzichtig mee bent omgesprongen.
Een andere mogelijkheid, wat velen doen zoals je hierboven kan lezen, is dit meteen zelf (laten) versterken of herstellen. Spaart je een hele discussie en misschien ook nog veel tijd. Succes.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Door vloerluik gezakt



Bericht door Pienmajer »

Ook bij mijn hymer (b678 uit 2016) waren de vloerluikjes van de schoon -en vuilwatertank zacht en ze bogen door.
Ik had al nieuwe besteld, maar deze teruggestuurd ivm kleurverschil.
Vervolgens heb ik de luikjes naar een meubelmaker gebracht. Deze heeft alle piepschuim verwijderd (twee lagen ook in de bovenste plank) en vervangen door hout. De luikjes zijn nu aanzienlijk zwaarder, maar wel weer stevig.
Van boven zie je er uiteraard niets van.
(Ik heb eerst een hoekprofiel er onder geschroeft, maar dat werkte bij mij niet, omdat het inwendige piepschuim zacht is geworden, althans zo lijkt het).
Plaats reactie