Motor geluidsisolatie?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Duco »

Moet het zonder stuurbekrachtiging doen maar gisteren in Leek zon deken opgehaald. Heb niks tegen de vrouw gezegd om een objectieve reactie te krijgen als we weggaan.
Gebruikersavatar
kellytom
Berichten: 70
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:11
Locatie: Linne
Contacteer:

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door kellytom »

Ben benieuwd
Gr
Tom
Samen zijn we slimmer dan alleen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door hathi »

Duco :thumbup: wel zo slim,en. het meest objectief,ook voor het Forum
Hans
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Duco »

Kom er net achter bij het vervangen van de achteruitrijcamera en scherm dat er onder de bestuurdersstoel een draaddoorvoer is gemaakt van 12 mm die niet is afgedicht.. zal het nog even zo laten anders weten we nog niet of de motordeken helpt. De camera was er ook zo opgeschroeft zonder even af te kitten dus denk dat de vorige eigenaar geen fan was van de kitspuit.

Mocht iemand nog belang hebben bij de Elro Park 5 camera en monitor deze zijn gratis af te halen.
Gebruikersavatar
douweh
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:32
Locatie: Nuenen

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door douweh »

Ik heb een 230 en heb een compleet geluidspakket geïnstalleerd van Noisekiller (incl. motordeken). De motordeken doet zeker wat maar verwacht geen wonderen, lawaai min een beetje is nog steeds lawaai. Wat bij ons het meeste geholpen heeft is het plaatsen van een kunststof bodemplaat onder de motor (€40 geloof ik). Ik denk dat er best veel herrie vanuit de motor via het wegdek naar de cabine kaatste, dat is nu een stuk minder. Als je al een bodemplaat hebt is dit natuurlijk nvt.
Concorde Compact 1999 -> Itineo SB720 2015
Gebruikersavatar
awaza
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door awaza »

Met een LOODdeken om kan je ook doorrijden naar Tsjernobyl.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Duco »

We zijn niet naar Tsjernobyl gereden maar hebben een proefritje gemaakt en het scheelt wel die deken maar om nou te zeggen dat ie stil is dat bij langer nog niet. Volgende stap gat onder de stoel dichtkitten en event. andere gaten dichtmaken. En aanbrengen van antidreun wat welliswaar zwaar is maar de resonantie van geluid enorm terug kan brengen.
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door pwhooftman »

Om te bepalen op welke plekken je anti dreun platen moet aanbrengen, klop ik altijd met mijn knokkels op het plaatwerk. Je hoort meteen welk plaatwerk dun is en resoneert (poing poing....) Zoals de zijkant van de instap'bakken' in de cabine en de deurpanelen (plakken aan de binnenkant van de deuren). Onder de vloermat in de cabine zit meestal al anti dreun, of de vloermat is al dik en zwaar, en dan helpt extra isolatie niet veel.

In mijn ervaring helpt het het beste om het bij de bron aan te pakken, dus de looddeken, en aanbrengen van absorptie isolatie tussen motor en schutbord (denk aan de hete uitlaat). Bij mijn vroegere Transit trok ik de isolatie helemaal door onder de cabine tot waar de opbouw begon, want er kwam ook flink geluid van onder.
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Toxiq »

Zoiets zou ik nog wel eens willen doen, hoe dat toe te passen om een renault master II heb ik nog niet gevonden, ik zat zelf te denken om met alubutyl te werken, geen idee of dat voldoende is

Ik volg die draadje met grote interesse
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Duco »

Ik gebruik ook alubutyl (reckhorn alubutyl: 2 mm) rolletje bij amazon besteld, makkelijk te verwerken alleen wel handschoenen gebruiken de alu randen kunnen behoorlijk scherp zijn. De deuren deden beng en doen nu zachtjes bof :-B Onder de camper wat dingen vastgezet die kunnen klapperen en nu aan het kijken waar ik daar iets kan doen. De entree kan ik nog niet isoleren omdat ik erachter kom dat ik die moet vernieuwen, project voor na de vakantie. Eerst staan alle kitranden op het dak nog op het programma moet wel zeggen dat de verleiding groot is om op meerdere punten tegelijk bezig te gaan.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Duco »

Gisteren weer een ritje gemaakt en we horen nu steeds meer andere geluiden boven het geluid van de motor uiit. Kastjes e.d. en dan niet van wat er in ligt, maar eens kijken hoe we dat oplossen. Wat betreft een bodemplaat voor een 1.9td heb ik alleen één gezien voor 89,- mocht iemand nog een goedkopere weten jou ik me aanbevolen!
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Toxiq »

Dan helpt die deken meer dan je denkt dat je nu de andere geluiden hoort :-B
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 949
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Duco »

In het kader van kwaad met kwaad bestrijden een paar 6x9 speakers in de deuren gebouwd, radio weer goed te verstaan. En sinds de motor op de gekste plaatsen uitvalt houden we van het geluid van een draaiende motor. Zo zie je maar, niks zo veranderlijk als een mens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maus1969
Berichten: 18
Lid geworden op: di 02 jan 2018, 13:35

Re: Motor geluidsisolatie?



Bericht door Maus1969 »

Ik heb recent ook een motordeken en isolatie met folie gedaan, maar het resultaat valt me tegen. (peugeot J5 , 1992)

Bodemplaat nog niet geprobeerd. Zie ook nog mogelijkheden om bij het stuurhuis nog te isoleren en zal de bovenstaande tips meenemen.
Plaats reactie