Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door trabbart »

Is het voorste vaste raam bovenin de alkoof van een Fiat Ducato 1989 nog ergens te koop nieuw ? De opbouw is Dethleffs .0
Foto van het net geplukt, is ongeveer gelijkaardige camper.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vast raam alkoof nog te verkrijgen, waar ?



Bericht door Kroppie »

indien niet meer te vinden:
bij mij was het ook stuk, raam verwijderd, gat dichtgemaakt , binnenzijde afgewerkt met een lap linoleum en aan de buitenkant een plaat polyester over de gehele voorkant geplakt.

overdag is de alkoof licht genoeg, en ik heb daar toch niks te zoeken en s,avonds komt er toch geen licht van buiten door want dan is het buiten ook donker, zo,n raam heeft voor mij dus geen enkel nut, en als het dan ook nog lek is, weg ermee.


viewtopic.php?f=1&t=8424200&start=13972

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door Hymerferry »

Boranka in de Weere (Noord Holland) heeft dit soort ramen nog staan. Alleen op do-vrij-zat open.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door frank_h »

Dit soort ramen zijn universeel en die kun je dus gewoon kopen. Precies dezelfde maat of iets groter. Kleiner kan uiteraard niet! Reken er wel op dat nieuwe best prijzig zijn. Met wat zoeken kun je geluk hebben.

Het probleem met dit soort ramen in de Alkoof is dat er door de rijwind veel druk op komt te staan, met als resultaat dat ze vaak gaan lekken. Ik zou je dus adviseren het gewoon dicht te maken. Eventueel plaats je aan de zijkant kleine schuifruitjes.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door myway »

Tja was dat maar waar frank_h die ramen zijn heeeeeel moeilijk aan te komen.
Maar als jij weet waar wil TS dat natuurlijk graag weten
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door frank_h »

Met even snel wat googelen vind ik inderdaad Boranka en ook op de Duitse Ebay staan er. Ik heb er geen ervaring mee, maar een camper/caravan zaak of schadehersteller zal er vast ook een ergens uit kunnen halen. Maar zoals ik al schreef voor de hoofdprijs.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door Kroppie »

wat is het nut/functie van dat raam, kan niet eens open.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door myway »

Dat kan de voorraam van mijn auto ook niet, maar het is wel makkelijk dat die er in zit
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door PaulBng »

Schijnt idd nodig te zijn.
Geloof het of niet, maar in mijn camper zat een sticker die duidelijk maakte dat je niet mocht rijden met de verduistering van de cabine dicht...

Met het verwijderen van dat raam in de alkoof ben je ook 's winters wat beter uit... Minder koud..
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13419
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Vast raam alkoof nog te verkrijgen: waar?



Bericht door hathi »

En vragen naar een kopraam,zonder de maat te vermelden,word wel heel moeilijk,mijn raam is b.v 157x28 cm,en tot nu toe moeilijk te vinden,zoals reeds vermeld werd,....ik houd me aanbevolen voor een reserve
Hans
Plaats reactie