Fietsen passen net niet in de garage :(

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door DigiBoy »

Bedoeling is om onze fietsen in de garage van de camper te stallen en had hiervoor het idee om de hoogte van het stuur naar beneden te brengen d.m.v. een verstelbare stuurpen.

Dus zoiets (verstelbare stuurpen).
Afbeelding

Helaas kan ik geen enkele verstelbare stuurpen vinden die lager gaat dan -10° waardoor de fietsen er in de hoogte net niet in kunnen :oops:
Aangezien we er alles aan willen doen om onze dure e-bikes op een eenvoudige manier in de garage te zetten, vraag ik me af of er een ander type verstelbare stuurpen bestaat, dan diegene die ik momenteel over het hoofd zie?

Een Stem twist is voor is ook geen oplossing, omdat door het wegdraaien van het stuur de hoogte alleen maar toeneemt.
Afbeelding

Dit type A-Head voorbouw staat standaard op onze fietsen gemonteerd.
Afbeelding

Bovendien staat het display Bosh intuvia voor de verstelbare stuurpen ook nog eens dik in de weg.
Afbeelding



De enige en laatste oplossing die ik momenteel nog voor ogen zie, is om het voorwiel van beide fietsen voor het stallen eruit te halen en de vork vast te zetten in een klem type Delta Bike Hitch. Ik vrees alleen wanneer mijn lieve partner het zal of moeten doen het met de oliedruk van de schijfremmen wel eens fout gaat lopen.

Delta Bike Hitch
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door Kroppie »

en het stuur eraf? is vaak maar 1 centrale bout, en anders die 2 klemboutjes van dat adapterstuk, kabels laten zitten en stuur opzij hangen/leggen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door Bob Diesel »

Banden leeg laten
Scheelt meer als je denkt
En houd je fit :idea: met oppompen :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door DigiBoy »

@kroppie
Dat idee was ook bij me opgekomen en intussen ook al eens toegepast.
Het feit is dat de fragiele boutjes en draadbussen niet bestand zijn om dit meermaals toe te passen.
Helaas geen oplossing om meermaals en in de vakantie bijna dagelijks je fietsstuur er af te halen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door Kroppie »

en plafond van de garage (plaatselijk)verhogen?, of gleuven in de vloer.

net wat belangrijker is , mooi of fietsen mee.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 19 jun 2019, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door DigiBoy »

Het plafond van de garage is niet in de hoogte regelbaar, daar zijn onze vaste bedjes de schuld van.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door hathi »

Een vierkant gat is meestal hoger,in de hoeken,dus ,dus de fietsen +- 30 graden kantelen,en schuin er in,ik roep maar wat,want ik ken jouw Camper,noch jouw fietsen,wat ik wel weet,is dat mijn Batavus stuur,in een handomdraai,onder het balhoofd kan wijzen?
Hans
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door Vertrokken2 »

Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door laika kreos 3009 »

De garage van onze vorige camper (hymer 674 CL) was ook niet hoog genoeg. De enige oplossing die echt hielp was het verwijderen van de voorwielen. Ik kwam in de praktijk 10 a 15 cm hoogte tekort. Dat los je met een andere stuurpen niet op. Ik heb twee standaardjes gekocht zoals te zien is op de foto en deze op een plankje gezet. De voorwielen elk in een eigen hoes. De fietsen staan mooi recht en nemen minder ruimt in. De schijfremmen hebben nooit problemen opgeleverd. Het in en uit de garage halen betekende voor mij, voor 2 e-bikes, 10 minuten werk. Inclusief het terugplaatsen van de wielen. Ik heb er 3 jaar gebruik van gemaakt. In de huidige garage kunnen de wielen in de vork blijven. Scheelt 5 minuten werk. De hoezen en de standaardjes heb ik afgelopen najaar verkocht via marktplaats. Daar kan ik niet mee helpen. Succes!

Groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door gjvonk »

Andere fietsen? Er zijn elektrische vouwfietsen te koop die qua comfort en gemak een full size e-bike al aardig benaderen: Shinga Lacros, Ebike20 design, ... tegenwoordig ook met verende voorvork. Die laten zich gemakkelijk in een lage garage plaatsen. Ga eens een proefrit maken in Schijndel (Shinga) of Bunschoten (Ebike20)...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door isoplus »

Als je een speedlifter op het balhoofd zet kan je het stuur 90 graden draaien en ook laten zakken.
Ik heb dat al eens eerder hier ergens gemeld toen er een draadje was over fietsen achterop een buscamper, dus even de zoekfunctie gebruiken op speedlifter.
Of kijk even op de website van: www. velo-de-ville.com dat is maar een voorbeeld "speedliftertwist"
Wij kochten die dingen bij Eltenerfahradprofi in Duitsland.
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door tomdejong »

https://www.youtube.com/watch?v=hEG7KnLZjvk

Deze heeft mijn vrouw en het stuur kan je helemaal naar beneden drukken, ook voorwaarts of achterwaarts, het was even zoeken maar het paste bij ons wel.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door DigiBoy »

@gobert
De regelbare voorbouw a-head die je gevonden hebt laat het stuur al dieper zakken dan -10.
Alleen gaf de fietsenmaker achter de hoek aan, dat de centrale bout waarmee je de helling van het stuur kan regelen niet afzonderlijk te bestellen is. Dit betekent sowieso een extra setje a-heads in de camper op voorraad leggen en nog een enkel thuis. Lijkt me op termijn niet de ideale oplossing te zijn.

@laika kreos
Ik zie deze klus best wel zitten hoor. Alleen is niet iedereen even handig, hè
Mijn partner die er soms ook wel eens zonder mij durft tussenuit knijpen, zie ik het niet goed komen met het geprul van spacers aan de schijfremmen, enz.. Ik verwacht hierna al vlug een telefoontje van, hè lieverd ik sta hier ergens in de xxx en heb het weer helemaal verknoeid, jij lost dat wel op hè... intussen doe ik wel een terrasje, doei.

@gjvonk
Deze dure en mooi goed bollende e-bike fietsen zijn nog geen jaartje jong om naar een andere e-bikes uit te kijken. Dat wordt dan sowieso een financiële grap.

@isoplus
Door het gebruik van een speedlifter en de schuine stand van de stuurpen komt het stuur schuin te staan, waardoor er een zijde van het stuur hoger komt te staan dan voorheen. Of je hebt het hier over een totaal ander concept? Kan je dit hier aub even toelichten?
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Fietsen passen net niet in de garage :(



Bericht door isoplus »

Jawel, de speedlifter waar ik het over heb wekt als volgt:
Je haalt een klem los en je stuur zakt naar beneden.
Als je dat wilt kan je een pen oplichten en je stuur kan dan dwars gezet worden ten opzichte van de voorvork.
Vandaar de naam speedlifter, immers je haalt je fiets uit de garage trekt het stuur omhoog op de gewenste maat en zet het stuur weer recht en de klem vast.
Het heeft niets te maken met het verstellen van de stand van het stuur, alleen hoogte en dwars of recht.
Ik ken jouw fiets niet, het kan zijn dat je een andere stuurpen moet kopen, nou ja als dat het probleem oplost.
Kijk even op het net, overigens moet een beetje fietsenmaker je hier probleemloos mee kunnen helpen.
Anders rij je even naar Elten en laat Rudy het voor je oplossen, waarschijnlijk kan je er op wachten, na afspraak.
Plaats reactie