Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
enschedem
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 04 mar 2012, 22:36
Locatie: Enschede

Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door enschedem »

Nadat ik onze waterpomp vandaag aanzette hoorde ik een kleine val. De pomp was losgeraakt van watertank waarop hij gemonteerd was. Toen ik de pomp weer vast wilde zetten viel mij op dat de pomp nooit met 4 bouten vastgezeten kan hebben; de moeren in de tank zaten verder uit elkaar dan de montagesteunen van de pomp. De montagesteunen van de pomp zaten ca. 9 cm uit elkaar, terwijl de montagemoeren op de tank ca. 10,5 cm uit elkaar zaten.

Nu vraag ik mij af; zijn er standaard maatvoeringen voor de montage van drukwaterpompen? En zo ja, zijn ca. 9cm en 10,5cm standaard maatvoeringen? En zijn er ook montagesteunen te krijgen om een 9cm pomp netjes op een 10,5cm tank te monteren?

Wie weet hier meer van.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Montage drukwaterpomp, afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door Kroppie »

plankje hout ertussen , en met verzonken schroefjes op de tank.dan ben je vrij in de maten van een willekeurige pomp

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door djurre1980 »

Mijn waterpomp (Shurflo) zit in het gootsteenkastje, kennelijk kan dat ook.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door Kroppie »

hij kan waar je hem wil ,als de draden en slangen maar lang genoeg zijn, en de plek groot genoeg..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door djurre1980 »

Maar binnen is op zich met winter kamperen niet verkeerd denk ik?
Anders is het water zo koud in je mond bij het tanden poetsen ;;-)
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door kampo »

Er zijn wel honderden modellen drukwaterpompen van klein tot heel groot.
Je kan toch niet verwachten dat die allemaal dezelfde bevestiging zouden hebben ...
Groeten Kampo
enschedem
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 04 mar 2012, 22:36
Locatie: Enschede

Re: Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door enschedem »

kampo schreef:Er zijn wel honderden modellen drukwaterpompen van klein tot heel groot.
Je kan toch niet verwachten dat die allemaal dezelfde bevestiging zouden hebben ...
Mwah... had gekund dat hier ook een standaard voor was. Maar als niet, dan maak ik inderdaad maar een plankje. Dank allen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Montage drukwaterpomp: afwijkingen in de montagesteunen



Bericht door Face »

Waarschijnlijk heeft er een Fiamma pomp opgezeten en zit er nu een Shurflo pomp op.
De maatvoering van de voet is toch iets verschillend van deze 2 pompen.Net wat Kroppie zegt is het op te lossen met een plaatje muliplex op de gaten van de tank en daar de pomp op schroeven. Zo had ik het bij de vorige camper ook opgelost.
Plaats reactie