Update Chausson panoramadak lekkage

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Kroppie »

optie 3 en dan heel duidelijk melden dat hun dealer dat zo gedaan heeft, en vooral ook de gedane opmerking melden, en heel duidelijk kenbaar maken dat je zuks niet pikt, en maatregelen verwacht.

vooral niet te lief zijn maar wel heel beleefd, en vooral heel duidelijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door solange »

Ben er inderdaad over aan t nadenken om het hele verhaal door te sturen naar de fabrikant. (Trigano frankrijk)
De dealer is inderdaad BSH in Baesweiler Aken. T is bij hen dat we de camper besteld hebben, afgehaald en ook garantie hebben.
De luifel hebben zij erop gezet. Die zat in het prijspakket (ook camera en zo) en is dus gemonteerd (afin...gemonteerd is een te mooi woord) door henzelf.
Ik denk dat ik best verslag uitbreng bij Trigano Frankrijk. Zij leveren de campers aan de dealers.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Ruud-572 »

Omg... nee, hier ga ik verder maar niets over zeggen. Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Houwe468
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 9:52
Locatie: Montfoort

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Houwe468 »

Kun je een update geven hoe het is gegaan nadat je bij je dealer bent geweest?
Zijn de klachten opgelost?

Groet Ton
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door the kapitein »

Hieruit merk je dus dat de camper wereld in korte tijd te snel gegroeid is. Waardoor er nu een gebrek is aan goede camperbedrijven met fabrieksondersteuning. Ze zitten duidelijk nog in de groei fase. En moeten nog leren dat de klant koning/koningin is.

Ik hoop dat het goed gekomen is.

Succes.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Eigenliklk vind ik persoongelijk dan toch dat U zeer snel met Uw klachten naar het forum gekomen bent en daar nu al zo een 6weken hevige en heftige commenaren en aanmaningen komen en rechtbijsstand erbij gehaald word.
U schrijft ik heb gisteren avond email gestuurd en nog geen antwoord want zaak is nog gesloten is nu nog geen 9 uur.
De mensen worden door een ieder al verbrand voor ze maar iets kunnen doen hebben.
U zelf heeft fout gemaakt door een slecht en of verkeerd gemonteerde luifel te accepetern.
U betaalde de rekening en reed weg.
Waarom toch niet gezegd, eerst herstellen en goed maken voor ik betaal, of wilde U dolgraag Uw nieuwe camper meenemen en nam de onnauwkeurigheid voor lief.
Dealer heeft goede wil nadien getoond door nieuw rubber te plaatsen alleen werkt dit niet effectief.
Jammer voor U dat het zo gelopen is.
Hoe het ook verkeerd gelopen is, ga naar de dealer met "open mind" en spreek al Uw grieven uit, zet ze eventueel samen met dealer op papier, spreek een datum af - hoe vervelend ook weer terug tegaan - en laat het goed afhandelen.
Kom dan terug met Uw verhaal en geef ons alleen een duidelijk verslag, dan kunnen wij met de z...erds ons een dan gefundeerde zegje zeggen.

In de hoop dat het voor U allemaal goed verloopt en U zure centjes U toch volop plezier gaan geven met de camper. Echt waar heel veel plezier.

mvgr Jaap van Duijn.

p.s .Op 30-05-2019 geheel nieuwe camper afgeleverd aan ons - 03-06-2019 lijstje per email aan dealer gestuurd met 18 punten met dingen die niet klopte, op en volgens afspraak 22-07-2019 camper ingeleverd en vandaag alle 18 punten, plus nog 4 extra (hadden wij niet bemerkt) verholpen.
Dit zonder geen een onvertogen woord, gewoon goed met elkaar overleggen en omgaan.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Face »

Hr van Duyn dit is waarschijnlijk bij uw dealer perfect verlopen. Niet alle dealers handelen de zaak klantvriendelijk af,en zijn ook in hun uitspraken niet klantvriendelijk zoals TS al aangaf!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door ducati 900 »

Was dit dezelfde dealer mijnheer van Duijn?
U hebt natuurlijk gelijk maar wat ik in dit geval lees en zie dan denk ik ook van moet dat nu zo, stom gekit,
vieze vingers overal enz.
Feit is dat er veel cowboys opstaan momenteel omdat de campermarkt zo booming is.
Als ik zo om me heen kijk en zie watvoor prijzen er voor repararies wordt gevraagd, en betaald....
Maar dat is toch de tendens, je ziet dat hier ook. Als het maar duur is dan moet het wel goed zijn,
goedkope oplossingen kunnen niet werken en ja met zo'n mentaliteit dan vraag je er ook om.
En natuurlijk er zijn ook goeie dealer, zonder twijfel mensen die er flink verstand van en aardigheid aan
hebben en goeie service leveren.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door jaap van duijn »

Heren Face en Ducati,

U blijft nogal vormelijk heb ik een gevoelige snaar geraakt nee toch, excuus was niet mijn opzet.
Bedoeling was TS te laten weten dat de dealer afgebrand word na zijn draadje en wij op het forum erop springen met onze commentaren en weet ik het. Dat hij eerst denkt voor aleer op het forum dit aan te kaarten.
Ik moet ook de dealer betalen net zoals iemand anders niets voor niets en hij wil er nog aan verdienen ook - gelijk heeft hij.
En zeker een heel goede en al jaren bestaande zaak met ook weer goed - en goed betaald - personeel, mensen werken en hebben eer van hun werk en maken er ook wat van. Daardoor is mijn rekening ook nooit de laagste denk en zou goedkoper kunnen bij beun de haas, maar beter?
Dit kan bij andere dealers anders zijn is mij zeker bekend.
Na alle komkommer en gezwam, zou ik het verhaal van de dealer willen horen, de man heeft 500% ook zijn rechten, naast zijn plichten.
En zoals eerder gezegd TS heeft de camper als zodanig geaccepteerd, dan proberen de zaak goed af te handelen, lukt dat niet dan kan altijd het forum discussie team ingeschakeld worden.

Dit gezegd hebbend U alleen vriendelijke groeten en een fijn weekeinde Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door ducati 900 »

Nee hoor geen gevoelige snaar, dat heb ik allang afgeleerd maar feit is dat er een hoop
snelle/ gladde jongens zich op de campermarkt begeeft.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door jaap van duijn »

@Ducati900

Misschien door mijn werk als hoofdwerktuigkundige op schepen ben ik een controle freak en zoals mijn mannen zeggen een zei..d.
Waarschijnlijk heb ik daarom ook in die 40 jaar nooit een mensen leven verloren, ja er zijn ongelukken gebeurd maar altijd kleine verwondingen.
Want we bespreken de werken vooraf en na gedane werken een nabeschouwing.
Zonder te wijzen en te roepen, bedoelde ik dan de camperaar zelf ook een grote verantwoording heeft wanneer hij op pad gaat.
Wist ik alles toen ik 16 was, neen natuurlijk niet, nu met 69 jaar nog niet en leer nog steeds bij, pik ik ook zaken op die hier op 't forum voorbij komen.
En ja er zijn nieuwe dealers en leveranciers bijgekomen, maar zijn dat er nu echt zoveel, er zijn bedrijven failliet gegaan zoals het door ons geroemde bedrijf en personeel van Campo in Sassenheim, personeel heeft ander werk gevonden en daar heeft die dealer weer zijn voordeel mee gedaan.
Besluit een ieder van ons kan zijn geld maar eenmaal uitgeven, we hebben daarmee ook een verantwoordelijkheid dit goed te beheren dacht ik.
Laten we het hierbij laten en wens ik alleen een fijne voortzetting van de zomer vakanties en reizen - Jaap van Duijn
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door solange »

UPDATE OVER ONZE CAMPER !!

Na een officiele klacht over de slecht geplaatste luifel heeft de dealer de luifel opnieuw onder handen genomen en het mooier afgewerkt. (zie foto's). Wat het lekkende dakraam betreft : We hebben een volledige nieuwe gekregen (van dometic deze keer) en dat werd bij hen getest op lekken. Uiteraard waren we voor éen keer blij met een stevig onweer vorige week en hebben we zelf ook kunnen constateren dat het nieuwe dak (tot nu toe) waterdicht is.
Voilà, na de dealer een beetje onder druk gezet te hebben, is alles uiteindelijk mooi opgelost. Ze hebben ook properder gewerkt (geen vieze vingers meer in de camper, want ook daar hadden we op gereklameerd).
De heer Jaap Van Duyn : Wij hebben wel degelijk bij afhalen van onze camper een serieuze opmerking gemaakt over de afwerking van de luifel. MAAR...zij hebben blijven volhouden dat het niet anders kon. Ok...kan van onze kant naïef geweest zijn, maar het was onze eerste camper en ja, we zijn vertrokken. Bij een tweede bezoek hebben we weer een opmerking gemaakt over die luifel en weer gezegd dat we dit niet ok vonden. Weer werden we afgescheept....En de derde keer hebben we een brief geschreven...en dat heeft dan uiteindelijk wel geholpen. Maar om nu te zeggen dat het onze schuld is, dat vind ik een tikje overdreven.
Al de anderen hier : Hartelijk dank voor jullie tips, meningen, enz...heeft ons enorm geholpen !
Groetjes uit Bollendorf,
Solange
Bijlagen
luifel aanpassing02.jpg
de verbeterde luifel
luifel aanpassing02.jpg (76.2 KiB) 307 keer bekeken
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door the kapitein »

Fijn dat het nu netjes is opgelost. Het kan dus wel

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door isoplus »

Jammer dat er vaak drie of nog meer malen geklaagd moet worden, schriftelijk is de beste manier daar voorkom je de wel/niet spelletjes mee.
Prima opgelost :thumbup:
Plaats reactie