Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
KiteFlupke
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door KiteFlupke »

4 injectoren in een cola flesje steken en je weet de opbrengst :)

bij common rail doen ze zo de retour testen maar jij kan proberen en ik leer bij. Best leuk topic geworden zo!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Kroppie »

dan weet je helemaal niets , die opbrengst is per slag zo weinig, en een colaflesje zo onnauwkeurig dat dat geen enkele zin heeft.
geeft alleen maar risico op diesel in je bloed , want ook op een afstandje nog best gevaarlijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Kroppie »

dan weet je helemaal niets , die opbrengst is per slag zo weinig, en een colaflesje zo onnauwkeurig dat dat geen enkele zin heeft.
geeft alleen maar risico op diesel in je bloed , want ook op een afstandje nog best gevaarlijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ducatojer
Berichten: 54
Lid geworden op: do 22 mar 2018, 13:02

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Ducatojer »

Kroppie schreef:KIJK je uit, die spuitnevel dringt met het grootste gemak door je huid en dat is in geval van, HEEL vervelend.

jos
Ik geloof dat het nog wel iets veiliger kanAfbeelding

Tis niet helemaal hoe het heurt.. Zeg maar

De man van bosch kunnen/konden dit wel beter.... Back to school

https://youtu.be/lPX54FXJ_g4
Ducatojer
Berichten: 54
Lid geworden op: do 22 mar 2018, 13:02

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Ducatojer »

KiteFlupke schreef:4 injectoren in een cola flesje steken en je weet de opbrengst :)

bij common rail doen ze zo de retour testen maar jij kan proberen en ik leer bij. Best leuk topic geworden zo!
Ga ik proberen.. Is ook gelijk veiliger daarom deze gisteren gehaald AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2419
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door pepon »

Heb als leerling dieselmonteur vroeger vaak meegekeken bij het testen van pompen. Komt toch meer bij kijken.
Gaat om geijkte milliliters bij geijkte toerentallen.

Leuk proefje maar zegt helemaal niets.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Kroppie »

en nog gevaarlijk ook.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ducatojer
Berichten: 54
Lid geworden op: do 22 mar 2018, 13:02

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Ducatojer »

Ik weet wel dat het nogal een gammel tesje is maar ik vind het gewoon leuk... Het maakt alleen best veel geluid... Dus ga geen opbrengt test doen ook omdat n niet betrouwbaar genoeg is..

Op het zicht doen alle verstuivers mee en hebben een nevel... Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat verstuiver 2 helemaal niks zou doen...

Morgen naar de specialisten...dan weten we het zeker
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Kroppie »

als de compressie te laag is in een cilinder , kan de verstuiver nog zo mooi nevelen, maar zal de verbranding nooit volledig zijn en ook later beginnen dan de andere cilinders wat het schudden en ook de dunne olie kan verklaren.

met compressie meten een keer meten als je wat smeerolie in de cilinder gespoten hebt, is de compressie dan hoger dan lekken de zuigerveren, maakt met olie geen verschil, dan kunnen het ook de kleppen zijn, maar een lektest wijst meer en duidelijker uit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
KiteFlupke
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door KiteFlupke »

cilinder 3 25 bar, rest 35 bar... zou daar in zoeken. Maar ik verdenk nog altijd de kleppen die tikken.

Tikkende injectie pompen, nog nooit gehad, wel lekkende, grijs rokende, gierende pompen,... maar met die oude pompen weinig last mee.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Fiat Ducaben to 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door dethleffsi6810 »

als ik het filmpje hoor van 12 juni dan loopt hij op 4 cylinders en loop hij mooi rond, behalve dat er een tik inzit.in een eerder filmpje loopt hij duidelijk niet op 4 cylinders.
ben benieuwd, maar geloof niet dat die tik van de inspuiting afkomt.
Theo
Ducatojer
Berichten: 54
Lid geworden op: do 22 mar 2018, 13:02

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Ducatojer »

Zou het zijn dat de verstuivers of 1 van de verstuivers zelf op en neer tikt door te dunne brandplaatjes of verbogen verstuiverbevestiging cq schroefdraad? Ik zit nu op t werk en dat schiet me ineens te binnen... Heeft iemand zoiets wel eens gezien?

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen



Bericht door Kroppie »

kwestie van goed nakijken/meten, diepte gat meten en lengte verstuiver +dikte pakking/brandplaatje, en dan moet het gat iets ondieper zijn en dus de verstuiver iets onder spanning staan als je hem vast zet.

en met dit soort moeilijk te vinden storingen, ga er van uit ALLES kan.

om te kijken of eentje of meerdere los zitten, klepdeksel er af, inspuitleidingen op de verstuiver los, en dan voelen of de verstuivers vast zitten

jos.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie