Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
4 injectoren in een cola flesje steken en je weet de opbrengst
bij common rail doen ze zo de retour testen maar jij kan proberen en ik leer bij. Best leuk topic geworden zo!
bij common rail doen ze zo de retour testen maar jij kan proberen en ik leer bij. Best leuk topic geworden zo!
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
dan weet je helemaal niets , die opbrengst is per slag zo weinig, en een colaflesje zo onnauwkeurig dat dat geen enkele zin heeft.
geeft alleen maar risico op diesel in je bloed , want ook op een afstandje nog best gevaarlijk.
jos
geeft alleen maar risico op diesel in je bloed , want ook op een afstandje nog best gevaarlijk.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
dan weet je helemaal niets , die opbrengst is per slag zo weinig, en een colaflesje zo onnauwkeurig dat dat geen enkele zin heeft.
geeft alleen maar risico op diesel in je bloed , want ook op een afstandje nog best gevaarlijk.
jos
geeft alleen maar risico op diesel in je bloed , want ook op een afstandje nog best gevaarlijk.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Ik geloof dat het nog wel iets veiliger kanKroppie schreef:KIJK je uit, die spuitnevel dringt met het grootste gemak door je huid en dat is in geval van, HEEL vervelend.
jos
Tis niet helemaal hoe het heurt.. Zeg maar
De man van bosch kunnen/konden dit wel beter.... Back to school
https://youtu.be/lPX54FXJ_g4
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Ga ik proberen.. Is ook gelijk veiliger daarom deze gisteren gehaaldKiteFlupke schreef:4 injectoren in een cola flesje steken en je weet de opbrengst
bij common rail doen ze zo de retour testen maar jij kan proberen en ik leer bij. Best leuk topic geworden zo!
- pepon
- Berichten: 2431
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Heb als leerling dieselmonteur vroeger vaak meegekeken bij het testen van pompen. Komt toch meer bij kijken.
Gaat om geijkte milliliters bij geijkte toerentallen.
Leuk proefje maar zegt helemaal niets.
Groet, Ron.
Gaat om geijkte milliliters bij geijkte toerentallen.
Leuk proefje maar zegt helemaal niets.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
en nog gevaarlijk ook.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Ik weet wel dat het nogal een gammel tesje is maar ik vind het gewoon leuk... Het maakt alleen best veel geluid... Dus ga geen opbrengt test doen ook omdat n niet betrouwbaar genoeg is..
Op het zicht doen alle verstuivers mee en hebben een nevel... Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat verstuiver 2 helemaal niks zou doen...
Morgen naar de specialisten...dan weten we het zeker
Op het zicht doen alle verstuivers mee en hebben een nevel... Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat verstuiver 2 helemaal niks zou doen...
Morgen naar de specialisten...dan weten we het zeker
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
als de compressie te laag is in een cilinder , kan de verstuiver nog zo mooi nevelen, maar zal de verbranding nooit volledig zijn en ook later beginnen dan de andere cilinders wat het schudden en ook de dunne olie kan verklaren.
met compressie meten een keer meten als je wat smeerolie in de cilinder gespoten hebt, is de compressie dan hoger dan lekken de zuigerveren, maakt met olie geen verschil, dan kunnen het ook de kleppen zijn, maar een lektest wijst meer en duidelijker uit.
jos
met compressie meten een keer meten als je wat smeerolie in de cilinder gespoten hebt, is de compressie dan hoger dan lekken de zuigerveren, maakt met olie geen verschil, dan kunnen het ook de kleppen zijn, maar een lektest wijst meer en duidelijker uit.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
cilinder 3 25 bar, rest 35 bar... zou daar in zoeken. Maar ik verdenk nog altijd de kleppen die tikken.
Tikkende injectie pompen, nog nooit gehad, wel lekkende, grijs rokende, gierende pompen,... maar met die oude pompen weinig last mee.
Tikkende injectie pompen, nog nooit gehad, wel lekkende, grijs rokende, gierende pompen,... maar met die oude pompen weinig last mee.
- dethleffsi6810
- Berichten: 248
- Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
- Locatie: brabant-valkenswaard
Re: Fiat Ducaben to 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
als ik het filmpje hoor van 12 juni dan loopt hij op 4 cylinders en loop hij mooi rond, behalve dat er een tik inzit.in een eerder filmpje loopt hij duidelijk niet op 4 cylinders.
ben benieuwd, maar geloof niet dat die tik van de inspuiting afkomt.
ben benieuwd, maar geloof niet dat die tik van de inspuiting afkomt.
Theo
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Zou het zijn dat de verstuivers of 1 van de verstuivers zelf op en neer tikt door te dunne brandplaatjes of verbogen verstuiverbevestiging cq schroefdraad? Ik zit nu op t werk en dat schiet me ineens te binnen... Heeft iemand zoiets wel eens gezien?
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
kwestie van goed nakijken/meten, diepte gat meten en lengte verstuiver +dikte pakking/brandplaatje, en dan moet het gat iets ondieper zijn en dus de verstuiver iets onder spanning staan als je hem vast zet.
en met dit soort moeilijk te vinden storingen, ga er van uit ALLES kan.
om te kijken of eentje of meerdere los zitten, klepdeksel er af, inspuitleidingen op de verstuiver los, en dan voelen of de verstuivers vast zitten
jos.
en met dit soort moeilijk te vinden storingen, ga er van uit ALLES kan.
om te kijken of eentje of meerdere los zitten, klepdeksel er af, inspuitleidingen op de verstuiver los, en dan voelen of de verstuivers vast zitten
jos.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything