Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
- seth_space
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Ik heb niet meer alles meegelezen,maar heb je de nokken van de nokkenas al gemeten?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Er zitten nu koperen afdichting ringen van circa 2mm dik onder de verstuivers.. Als ik naar originele afdichting zoek vind ik metalen brandplaatjes
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Indirect injectie. injector kop zit in voor verbrandingskamer, en bij een direct injectie motor zit verbrandingskamer in de zuiger.
Ook zou je dat snel zien aan de kop van de injector moest hem ergens tikken.
Brandplaatje lek... dan zie je zwarte aanslag en zie je ook aan brandplaatje zelf. Ook stinkt het dan binnen in de cabine.
Common rails zijn idd meestal rood koper, oudere motoren meestal ijzer en hebben een bovenkant. hoe het hier zit...? Ook iedere keer vervangen.
Wanneer heb je uw injectie pomp terug?
Ook zou je dat snel zien aan de kop van de injector moest hem ergens tikken.
Brandplaatje lek... dan zie je zwarte aanslag en zie je ook aan brandplaatje zelf. Ook stinkt het dan binnen in de cabine.
Common rails zijn idd meestal rood koper, oudere motoren meestal ijzer en hebben een bovenkant. hoe het hier zit...? Ook iedere keer vervangen.
Wanneer heb je uw injectie pomp terug?
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
bij mij(peugeot j5) zit onder de nozzle het brandplaatje en onder een rand aan de verstuiver een koperen ring.
een brandplaatje dicht op zich NIET af, dat zit er om de warmteoverdracht naar de nozzle wat te beperken
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
https://www.mijnautoonderdelen.nl/turbo ... Code=30335
staal dus. Nu nog het juiste aanhaalmoment vinden zegt of ook natte vinger werk. Met oude motoren pas ik het 2de toe.
staal dus. Nu nog het juiste aanhaalmoment vinden zegt of ook natte vinger werk. Met oude motoren pas ik het 2de toe.
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Heb je de slechte komstoters al vernieuwd.
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Helaas nog niet aan toe gekomen... Omdat de inspuitpomp niet goed vastzat en lekte vantussen het oliepomp huis.. Eerst dit aangepakt.. Distributie staat nu vast zodat deze niet verplaats... Eerst inspuitpomp terug inbouwen.. En de verstuivers en kijken of ze goed vast gaanPeter LMC schreef:Heb je de slechte komstoters al vernieuwd.
- dethleffsi6810
- Berichten: 248
- Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
- Locatie: brabant-valkenswaard
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
dit is toch nog een indirect ingespoten motor. er hoord dan de juiste dikte koperen ring om de verstuiver te zitten en onderin stalen brandplaatjes ,zoals jos zegt.
Theo
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Als er een verstuiver los zit klinkt dit als een lekkende uitlaat en dit zie je door roervorming rond de verstuiver normaal krijg je hem er dan ook niet goed meer uit
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
ik heb er ook bij gezegd dat ik een peugeot j5 heb, en dat is geen ducato.dethleffsi6810 schreef: ↑ma 17 jun 2019, 18:03dit is toch nog een indirect ingespoten motor. er hoord dan de juiste dikte koperen ring om de verstuiver te zitten en onderin stalen brandplaatjes ,zoals jos zegt.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Hallo allemaal, even een update... De inspuitpomp zit weer op zn plek... dit was op een kleine worsteling na eigenlijk zo gebeurd..
Echter nog steeds de tik....grrr
Die waarschijnlijk in de kop zit...maar misschien ook niet...
Alleen de kom/klepstoters vervangen heeft weinig zin... Omdat ook waar ze in passen slijpsporen heeft en daar kan ik pas bij als de klepveren er uit zijn..ook blijkt uit zo'n beetje alles wat ik los haal en in m'n handen krijg van deze motor dat deze in niet zo'n beste staat verkeerd...
Het even m'n buurman helpen... Is helaas nog geen succes... al heb ik er een hoop van geleerd...
Het duurt alleen te lang en de buren hebben binnenkort vakantie en willen met de camper weg...
Daarom is een gebruikt blok de oplossing en deze wordt deze week ingebouwd door een garage in de buurt..
Omdat ik toch wel benieuwd ben naar de tik en de oorzaak in het huidige blok.. Ga ik deze nog wel demonteren en misschien ook reviseren.... Maar dat is een project op zich...
Als ik de oorzaak ontdekt heb laat ik het zsm weten....
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties het meedenken en de tips
Echter nog steeds de tik....grrr
Die waarschijnlijk in de kop zit...maar misschien ook niet...
Alleen de kom/klepstoters vervangen heeft weinig zin... Omdat ook waar ze in passen slijpsporen heeft en daar kan ik pas bij als de klepveren er uit zijn..ook blijkt uit zo'n beetje alles wat ik los haal en in m'n handen krijg van deze motor dat deze in niet zo'n beste staat verkeerd...
Het even m'n buurman helpen... Is helaas nog geen succes... al heb ik er een hoop van geleerd...
Het duurt alleen te lang en de buren hebben binnenkort vakantie en willen met de camper weg...
Daarom is een gebruikt blok de oplossing en deze wordt deze week ingebouwd door een garage in de buurt..
Omdat ik toch wel benieuwd ben naar de tik en de oorzaak in het huidige blok.. Ga ik deze nog wel demonteren en misschien ook reviseren.... Maar dat is een project op zich...
Als ik de oorzaak ontdekt heb laat ik het zsm weten....
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties het meedenken en de tips
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
succes en bedankt voor het melden.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
thx voor terug koppeling. andere, gebruikte kop op steken zou ik doen.
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Fiat Ducato 2.5D 8144.67 (1988): tik in motor na distributie door garage vervangen
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.