Ford Transit koeluitdaging (1995)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
ronaldveen1984
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 19:04

Re: Ford Transit koeluitdaging (1995)



Bericht door ronaldveen1984 »

Heren thermostaat is vervangen, maar probleem nog steeds aanwezig,eland enig idee welke sensor de temperatuur meet? Er zitten 2sensoren op de thermostaat en 1 sensor ergens op het motorblok. De sensor op het motorblok heeft een enkele draad en de andere twee hebben twee draden?
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Transit 1995 koeluitdaging



Bericht door Meine »

Meine schreef:
wo 29 mei 2019, 19:52
De sensor zit van voor naar achter kijkend aan de linker kant van het zwarte plasic thermostaathuis, tegenover de slang die naar de bovenkant van de radiatier loopt.
Nog maar een keer dan.
ronaldveen1984
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 19:04

Re: Transit 1995 koeluitdaging



Bericht door ronaldveen1984 »

Meine schreef:
ma 08 jul 2019, 16:06
Meine schreef:
wo 29 mei 2019, 19:52
De sensor zit van voor naar achter kijkend aan de linker kant van het zwarte plasic thermostaathuis, tegenover de slang die naar de bovenkant van de radiatier loopt.
Nog maar een keer dan.
Volledig gemist maar super bedankt, nu ff de goeie zoeken en dan wissel ik die nog ff

Helaas, ook die was het niet, ik verwacht nu dat te steker van de sensor defect is. Deze is helaas niet te bestellen bij de Ford dealer. Iemand een idee waar die te verkrijgen is?
ronaldveen1984
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 19:04

Re: Ford Transit koeluitdaging (1995)



Bericht door ronaldveen1984 »

Thermostaat is vervangen en de sensor ook, helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik verdenk nu de stekken, helaas is die niet meer te verkrijgen bij de dealer. Iemand enig idee waar ik deze kan bestellen. :bang:
Gebruikersavatar
Speleonaut
Berichten: 49
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 21:25
Locatie: Noord Limburg

Re: Ford Transit koeluitdaging (1995)



Bericht door Speleonaut »

Gebruik een n contactspray of b.v. WD40 dit heeft mij al menig keer uit de problemen geholpen, kun je proberen of de klachten qua frequentie veranderen. Dan kan je rustig naar een stekker zoeken. Of losse schuifstekkertjes gebruiken.
Suc6
Gebruikersavatar
Dirk53
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 8:24

Re: Ford Transit koeluitdaging (1995)



Bericht door Dirk53 »

Ik weet niet of het mogelijk is bij de transit maar weet je zeker dat de thermostaat goed gemonteerd is. Ik bedoel niet verkeerd om dit zou ook de temperatuur schommelingen verklaren. Ik heb dit zelf wel eens meegemaakt toen ik nog als monteur werkzaam was.
ronaldveen1984
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 19:04

Re: Ford Transit koeluitdaging (1995)



Bericht door ronaldveen1984 »

Dirk53 schreef:
vr 13 sep 2019, 7:21
Ik weet niet of het mogelijk is bij de transit maar weet je zeker dat de thermostaat goed gemonteerd is. Ik bedoel niet verkeerd om dit zou ook de temperatuur schommelingen verklaren. Ik heb dit zelf wel eens meegemaakt toen ik nog als monteur werkzaam was.
Hoe is het mogelijk om de thermostaat verkeerd te monteren? Drukt hem er netjes en met beleid in en draaid het thermostaathuis weer in elkaar toch?
Gebruikersavatar
Dirk53
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 8:24

Re: Ford Transit koeluitdaging (1995)



Bericht door Dirk53 »

Aan een thermostaat zit een soort van buisje wat door de temperatuur het klepje open duwt. Dit moet aan de kant van de motor zitten en er bestaan inderdaad thermostaat huizen waarbij je ze verkeerd om kan monteren. De thermostaat zal dan te laat openen maar als hij open gaat dan ook helemaal. Heel snel zal er dan koude koelvloeistof door de motor gaan waardoor de thermostaat weer sluit en het proces weer van voor af aan begint. Zoals ik al vermelde in mijn eerdere bericht ik weet niet of het bij de transit mogelijk is om hem verkeerd om te monteren, maar ik heb het in de praktijk toch een keer meegemaakt. Niet bij een Transit overigens ik weet ook niet meer wat voor auto het wel was.

https://www.gatestechzone.com/nl/montage/thermostaten Lees hier even met name stap 7
Plaats reactie