rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Beste lezers,
Ben zojuist van vakantie terug uit Frankrijk en daar over nogal wat wegen met de nodige gaten, bulten en wegdek reparaties gereden. Vooral op dat soort wegen hoorde ik aan de stuurzijde een rammelend geluid wat ik nog niet kan thuis brengen. Op goede gladde wegen was dat rammelend geluid vrijwel niet hoorbaar.
Vorig jaar zijn de schokbrekers en veren vervagen (veerpoten) dus kan ik mij niet voorstellen dat daar het probleem ligt. Nu denk ik zelf aan de rubbers van de draagarm, maar dat kan ik pas vrijdag zien als da camper op de brug gaat.
Wellicht zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie, dus zijn serieuze suggesties van harte welkom.
Alvast bedankt, Rinus
Ben zojuist van vakantie terug uit Frankrijk en daar over nogal wat wegen met de nodige gaten, bulten en wegdek reparaties gereden. Vooral op dat soort wegen hoorde ik aan de stuurzijde een rammelend geluid wat ik nog niet kan thuis brengen. Op goede gladde wegen was dat rammelend geluid vrijwel niet hoorbaar.
Vorig jaar zijn de schokbrekers en veren vervagen (veerpoten) dus kan ik mij niet voorstellen dat daar het probleem ligt. Nu denk ik zelf aan de rubbers van de draagarm, maar dat kan ik pas vrijdag zien als da camper op de brug gaat.
Wellicht zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie, dus zijn serieuze suggesties van harte welkom.
Alvast bedankt, Rinus
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Had een soortgelijke klacht begin dit jaar.
Was een wiellager die na 16 jaar speling had.
Alleen was het bij mij rechtsvoor.
Even op de krik en het wiel bewegen.
Duidelijk voelbaar.
Vr gr Sietze
Was een wiellager die na 16 jaar speling had.
Alleen was het bij mij rechtsvoor.
Even op de krik en het wiel bewegen.
Duidelijk voelbaar.
Vr gr Sietze
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Ik denk bijna 100% je veerpoot lager. Deze wordt vaak niet vervangen en door montage van nieuwe veerpoten/schokbrekers gaat het daar vaak mis.
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
fuseekogel?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
De stangen in de deur!
Zelf net opgelost na weken zoeken!
En ik maar denken dat elk moment het wiel eronderuit zou vallen!
Zelf net opgelost na weken zoeken!
En ik maar denken dat elk moment het wiel eronderuit zou vallen!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Van de week de deur bekleding verwijderd en de stangen gecontroleerd, alles zat vast. Gelijk wat armaflex in de deur geplakt. Vandaag de camper op de brug gehad, alle punten in de draag arm en wiellager waren in orde. Blijf alleen nog over het demonteren van de veerpoot over.
Heb ik nog wel een vraag: hoe monteer je het lager? met de open kant omhoog of juist omlaag. Zelf denk ik in mijn simpele redenatie de open kant naar beneden zodat er geen water in kan komen. Tot zover een ieder bedankt voor het meedenken.
Rinus.
Heb ik nog wel een vraag: hoe monteer je het lager? met de open kant omhoog of juist omlaag. Zelf denk ik in mijn simpele redenatie de open kant naar beneden zodat er geen water in kan komen. Tot zover een ieder bedankt voor het meedenken.
Rinus.
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
hoe om kun je toch aan de andere kant zien, en aan de oude, aan welke kant de afdrukken van de lagerplaat en de stang zitten zijn meestal duidelijk zichtbaar, en goed dik in watervast vet zetten straks kom je er niet meer bij.(watersportwinkel schroefas vet)
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Hallo Kroppie,
Ik vind toch iets te simpel gesteld. Ga natuurlijk niet een veerpoot demonteren om te kijken hoe het lager zit. Ook het kijken hoe het oude lager zit is toch niet helemaal mijn idee. Stel dat het oude lager verkeerd zit, dan zou ik hem opnieuw verkeerd monteren. Vandaar mijn vraag.
m.v.g. Rinus
Ik vind toch iets te simpel gesteld. Ga natuurlijk niet een veerpoot demonteren om te kijken hoe het lager zit. Ook het kijken hoe het oude lager zit is toch niet helemaal mijn idee. Stel dat het oude lager verkeerd zit, dan zou ik hem opnieuw verkeerd monteren. Vandaar mijn vraag.
m.v.g. Rinus
- plotterwelt
- Berichten: 156
- Lid geworden op: za 06 apr 2019, 10:23
- Locatie: Oss
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Bij mijn Ford waren de stabi's defect , hier schokbrekers al gedaan op advies .
Eerst een Duitse leerling van een Ford garage gaf de tip van de stabi's
Mvg Johan
Eerst een Duitse leerling van een Ford garage gaf de tip van de stabi's
Mvg Johan
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
ik vernieuw veerpoot lagers altijd per 2 , net als veren, schokdempers, remschijven, remblokken, e.d, vandaar.
en door het lager goed te bekijken kun je ook zien van welke richting de belasting moet komen, weet je dat dan weet je ook hoe om, is dat allemaal niet te zien, dan zodanig dat er zo min mogelijk vuil en vocht in komt.
jos
en door het lager goed te bekijken kun je ook zien van welke richting de belasting moet komen, weet je dat dan weet je ook hoe om, is dat allemaal niet te zien, dan zodanig dat er zo min mogelijk vuil en vocht in komt.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Weer zo'n topic waarin TS eerst de vraag dropt, en daarna pas onderzoek pleegtrinuss schreef: ↑za 01 jun 2019, 19:55Hallo Kroppie,
Ik vind toch iets te simpel gesteld. Ga natuurlijk niet een veerpoot demonteren om te kijken hoe het lager zit. Ook het kijken hoe het oude lager zit is toch niet helemaal mijn idee. Stel dat het oude lager verkeerd zit, dan zou ik hem opnieuw verkeerd monteren. Vandaar mijn vraag.
m.v.g. Rinus
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Weer zo'n topic waarin TS eerst de vraag dropt, en daarna pas onderzoek pleegt
Snap niet wat er mis is aan mijn vraag stelling, maar dat zal wel aan mijn opleiding te danken zijn.
Zoals ik al aangaf zijn vorig jaar de schokbrekers, veren en lagers vernieuwd. Het is dus best mogelijk dat het ook niet in het lager zit. Mijn vraag over het lager is gewoon om te weten hoe.
Ik wil het hier maar bij houden.
Snap niet wat er mis is aan mijn vraag stelling, maar dat zal wel aan mijn opleiding te danken zijn.
Zoals ik al aangaf zijn vorig jaar de schokbrekers, veren en lagers vernieuwd. Het is dus best mogelijk dat het ook niet in het lager zit. Mijn vraag over het lager is gewoon om te weten hoe.
Ik wil het hier maar bij houden.
Re: rammelend geluid linksvoor bij Fiat Ducato 230
Ik bedoel: hoe kan je nu vragen wat er loos is, als je het zelf niet eens weet.
Op die manier krijg je allerlei goedbedoelde oplossingen waar je niks mee kan
Op die manier krijg je allerlei goedbedoelde oplossingen waar je niks mee kan