Meter van diesel gaat niet van zijn plaats

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Chrisje1963
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 14:38

Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Chrisje1963 »

Hallo,ik heb een fiat ducato 2500 td van 1991.ik heb probleem met de dieselmeter,als ik hem voltank slaat hij wel uit maar als 100 km heb gereden gaat hij schommellen plus minus 150 km gereden valt die weg op no diesel .als ik op het punt ben dat ik zou moetten gaan tanken gaat het lampje wel branden .waar zou ik moetten gaan zoekken.groetjes chrisje ;;-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Kroppie »

ik denk dat het in het tankgever element zit, maar dat zit helaas IN de tank, en om er bij te komen moet de tank er onderuit, is niet moeilijk maar wel vervelende klus,

en het is daarvoor handig om de tank zo leeg mogelijk te rijden, ivm gewicht, zit helaas geen aftapmogelijkheid op.

auto opkrikken , hitteschild verwijderen, vulslang losnemen, andere slangen losmaken(markeren welke slang waar zit), en de draden losmaken(ook markeren) , en de tank zit op de hoeken met 4 m8 moeren vast(sleutel 13), dan de tank laten zakken en dan kun je bij het element, VOOR het losmaken van het element moertjes sleutel 8, de plek markeren zodat het in dezelfde stand weer terug komt, bij noodzaak nieuw element dan markering overnemen
indien nieuw element nodig en in nederland niet te vinden

https://www.axel-augustin.de/shop2/Fiat ... 76785.html

succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
vanwoerden
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 25 jun 2008, 20:37
Locatie: Dronten

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door vanwoerden »

volgens mij kun je aan de bestuurders kant onder de vloer mat de tank meter verwijderen en de gehele meter met vlotter er uit halen. vaak is het een massa probleem.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Aloys »

Tegenwoordig wel, maar bij een auto uit 1991?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door dieseltje+ »

@van woerden
Niet bij een Fiat Ducato met bouwjaar 91.

De enige manier is zoals Kroppie (jos) heeft beschreven.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Kroppie »

vanwoerden schreef:
ma 20 mei 2019, 20:49
volgens mij kun je aan de bestuurders kant onder de vloer mat de tank meter verwijderen en de gehele meter met vlotter er uit halen. vaak is het een massa probleem.
tank zit aan de passagiers(rechterkant) van de auto, en er zit absoluut geen luikje in de vloer, helaas.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door helex »

Bij de 230 zit er een stabilisator voor het vloeistofniveau naast de relais onder het dashboardkastje. Misschien hier de contacten een keer schoonmaken?

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door dieseltje+ »

Is een 280/290 type
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Chrisje1963
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 14:38

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Chrisje1963 »

Het type is 290 thanx alvast
Chrisje1963
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 14:38

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Chrisje1963 »

Kroppie schreef:
ma 20 mei 2019, 20:21
ik denk dat het in het tankgever element zit, maar dat zit helaas IN de tank, en om er bij te komen moet de tank er onderuit, is niet moeilijk maar wel vervelende klus,

en het is daarvoor handig om de tank zo leeg mogelijk te rijden, ivm gewicht, zit helaas geen aftapmogelijkheid op.

auto opkrikken , hitteschild verwijderen, vulslang losnemen, andere slangen losmaken(markeren welke slang waar zit), en de draden losmaken(ook markeren) , en de tank zit op de hoeken met 4 m8 moeren vast(sleutel 13), dan de tank laten zakken en dan kun je bij het element, VOOR het losmaken van het element moertjes sleutel 8, de plek markeren zodat het in dezelfde stand weer terug komt, bij noodzaak nieuw element dan markering overnemen
indien nieuw element nodig en in nederland niet te vinden

https://www.axel-augustin.de/shop2/Fiat ... 76785.html

succes

jos
Oke thanx zal een klus zijn zowat u beschrijft is al het andere is bij mijn camper niet van toepassing zoals luikje in de vloer .maar gaat zeker lukken.groetjes chrisje
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Kroppie »

nog iets , als je bang bent dat de tank te zwaar is voor je om te laten zakken, de tank zit op 4 hoeken vast met m8 bouten, vervang diagonaal 2 bouten door een stuk draadstang van gewenste lengte met 2 vleugelmoeren, dan kun je de tank heel rustig naar beneden draaien/laten zakken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Chrisje1963
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 14:38

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door Chrisje1963 »

Oke thanx allemaal. Dan de tank er maar is onderuit halen :roll:
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Meter van diesel gaat niet van zijn plaats



Bericht door saagstree »

Bij onze oude camper was het een Massa probleem bij dashboard.
geniet van elk vrij uurtje
Plaats reactie