Niesmann & Bischoff Clou: schommelende camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
wouti
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 20:19

Re: Niesmann & Bischoff Clou: schommelende camper

Bericht door wouti » di 21 mei 2019, 20:32

Wij rijden met een hymer s660 op een 412 chassis. Als we ergens staan laten we stelpoten zakken.
Kuilen in een zandpad bv moeten minder dan stapvoets, drempels moeten ook erg voorzichtig,
Rijden doet'ie fantastisch strak! Vorige camper stond op een fiat, die was veel onrustiger bij wind en onverwachte manoeuvres.

hathi
Berichten: 6867
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Niesmann & Bischoff Clou: schommelende camper

Bericht door hathi » wo 22 mei 2019, 0:42

Wout,een 412 is een geheel ander chassis,vergeleken,met waar het hier over gaat (410) maar jouw probleem hoorde bij de 1 e serie sprinters,het verenpakket werd achter onder het chassis bevestigt,en voor kreeg deze mc pherson poten,en dat gaf in het begin problemen, maar is door Mercedes al direct opgelost ,met zwaardere stabilisators en voor een zwaarder veerblad
Hans

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 2910
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Niesmann & Bischoff Clou: schommelende camper

Bericht door seth_space » wo 22 mei 2019, 10:05

Een veerblad aan de voorzijde ipv McPherson???
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”

Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 5166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contact:

Re: Niesmann & Bischoff Clou: schommelende camper

Bericht door Peter LMC » wo 22 mei 2019, 10:50

Een Mc Pherson kan met en zonder veer zijn.
Sprinter heeft een dwarsgeplaatst veerblad.
Deze ligt op de onderste draagarm.
Hieraan vast zit de Schokbrekerpoot (en fusee) naar boven vast aan het chassis.

Plaats reactie