Deur uitdeuken

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Deur uitdeuken



Bericht door AdCoertjens »

Beste mensen, Ik heb een vraag. Wij zijn in het bezit van een Burstner Aviano 640i / 2009. Daar zit aan de bestuurders kant een deur en aan de rechter kant een deur, over deze deur gaat het, wij hebben de camper gebruikt gekocht, ons is toen niet op gevallen dat er een aantal, 3 of 4 deuken in deze deur zaten, in de verkoopruimte stond de deur iedere keer open zodat je het niet zag, misschien dom van ons om niet aan de buitenkanten van de deur te kijken, met de camper ophalen ook niet gezien, oké, het is eenmaal zo. Het is net of er de deuken er met vuistslagen zijn in gebracht, het valt ook niet erg op maar als je van een bepaalde kant komt aan lopen zie je het, in het begin dachten wij , oké, maar op een gegeven moment ga je je er aan ergeren. Mijn vraag, de deur is van aluminium beplating, is dit uit te deuken, heeft iemand ervaring met uitdeuken. Het is een deur zonder raam, misschien is er een raam in te zetten, dan zijn de deuken ook weg, dan moet wel de binnenkant aan gepast worden, wat zou een nieuwe deur kosten ? en een gebruikte deur zal niet meevallen om daar aan te komen. Heeft iemand hier ervaring mee, ik hoor het graag van jullie.
Met vriendelijke groet, Ad
Laatst gewijzigd door AdCoertjens op zo 12 mei 2019, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Deur uitdeuken



Bericht door Hoofdnoorman »

Dag Ad,

Ik denk dat ik wel iemand weet.
Alleen heb ik het telefoonnummer waarvan ik niet helemaal zeker van ben. Die stuur ik in een PB zometeen.
De man heet Raymond en heeft een caravan/camper herstelbedrijf. Hij zit ook niet zo heel ver van je af.
Hij verkoopt nieuwe deuren voor ongeveer 185 euro. Ze kosten normaal rond de 1000 euro. Het is de moeite waard om daar even heen te rijden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Deur uitdeuken



Bericht door AdCoertjens »

Rudi, dank je voor je bericht, ik zie graag het bericht via pb komen, dan zal ik zeker daar contact mee op nemen, de prijs voor een deur is ook niet verkeerd natuurlijk, weet jij waar het bedrijf ergens zit ?

Rudi bedankt, Mvg. Ad
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Deur uitdeuken



Bericht door bertt »

Hoogstwaarschijnlijk ben jij de enigste die het ziet omdat je het weet? :wink:
Ik heb het met mijn Carthago, was af fabriek, een spatbord (kunststof) wat door warmte of kou een ietsje naar binnen is "geklapt", wel een vergoeding voor gekregen, maar niemand behalve ik ziet het. Mooi zo gelaten.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Deur uitdeuken



Bericht door AdCoertjens »

Rudy, ik heb je pb-tje gelezen, wij zijn nu nog op pad met de camper, als ik iets heb ondernomen laat ik het je weten. Mvg. Ad
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Deur uitdeuken



Bericht door Hymerferry »

Het bedrijf zit net onder Antwerpen, ik heb er ook een deur gekocht voor ons nieuw te bouwen casco. Ik heb nu ook een Burstner opbouw (2004) en alle deuren die hij 6 weken geleden had staan zijn smaller dan de huidige Burstner-deur, gaat maar om een cm of 2 maar die kom je wel tekort. Goed meten dus.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Deur uitdeuken



Bericht door appellover »

Nieuwe deur voor Challenger 1315€ ex montage en striping.
Dus ff zoeken loont de moeite.



Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Deur uitdeuken



Bericht door Hoofdnoorman »

Zou je niet eens even een foto kunnen plaatsen.
Dan kunnen we even goed kijken en misschien is er wel een idee.
Ook kunnen deuken er uit getrokken worden.
Ik heb daar wel een setje voor.
Je lijmt een paddenstoel in de deuk en trekt het er uit. Zeker met dit aluminium.
Het zal een uurtje werk zijn, maar het kan lonen. Je hoeft dan verder niets te lakken o.i.d.

https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... l&_sacat=0

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Deur uitdeuken



Bericht door AdCoertjens »

Dank jullie voor de reacties, ik ga er een foto van maken en proberen te plaatsen, is het zo dat de aluminium beplating van de deur op een isolatie foamplaat is gelijmd ? en daardoor er moeilijker uit te halen is, ik heb namelijk ook een zuignap, zo een die glaszetters gebruiken, van ongeveer 10 cm doorsnee, op de deuk gezet en er een flinke ruk aan gegeven maar zonder resultaat, daarom denk ik dat de aluminium beplating verlijmd is. Na onze vakantie ga ik het nogmaals proberen. Gr. Ad
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Deur uitdeuken



Bericht door AdCoertjens »

Dank jullie voor de reacties, ik ga er een foto van maken en proberen te plaatsen, is het zo dat de aluminium beplating van de deur op een isolatie foamplaat is gelijmd ? en daardoor er moeilijker uit te halen is, ik heb namelijk ook een zuignap, zo een die glaszetters gebruiken, van ongeveer 10 cm doorsnee, op de deuk gezet en er een flinke ruk aan gegeven maar zonder resultaat, daarom denk ik dat de aluminium beplating verlijmd is. Na onze vakantie ga ik het nogmaals proberen. Gr. Ad
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Deur uitdeuken



Bericht door Hoofdnoorman »

Tsja, als het zulke grote deuken zijn.
Niet dat het echt heel makkelijk is, maar de deur kan er eventueel uit, de rand losgemaakt worden en de aluplaat losgesneden. Hierna moet die plaat toch redelijk vlak te krijgen zijn en dan herlijmen.

Maar eerst eens een foto aub.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Deur uitdeuken



Bericht door AdCoertjens »

Hallo Rudy, ik heb er 'n foto van gemaakt, de deuk in de ronde cirkel is het duidelijkst, in de verticale omcirkeling zitten ook 3 deuken, deze vallen bij een bepaalde lichtval beter op, ik hoop dat je er een beeld van kan krijgen. Mvg. Ad
IMG_1724.JPG
IMG_1724.JPG (134.57 KiB) 732 keer bekeken
IMG_1723.JPG
IMG_1723.JPG (131.34 KiB) 732 keer bekeken
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Deur uitdeuken



Bericht door hathi »

Zo,n grote deuken,in Aluminium sandwich deurplaat worden niet uitgedeukt,..hooguit Een plaat over geplaatst/ gelijmd ,maar omdat dit zo duur is,word de deur bijna altijd vernieuwd,.....

PS er is echter een nieuw procedé,voor grote campers met vlakke wanden,maar dat is te veel om dit hier goed uit te leggen,en zeker niet van toepassing op een deur
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Deur uitdeuken



Bericht door Kroppie »

een goede en goedkope mogelijkheid is laten zitten en niet op letten, je hebt een camper om van te genieten , en niet om naar te kijken, wat meestal nog door een ander gedaan word ook, mijn mening tenminste.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie