Koelkast doet het niet op gas

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door Kroppie »

vanaf de gasfles kraan tot en met het inwendige van de keolkast heb je verschillende verbindingen, kraan op de fles open en dan stuk voor stuk bij de fles beginnend controleren of er bij elke verbinding gas is, tot je bij een verbinding komt waar je geen gas hebt, BINGO, is dat een kastje met zowel gasleidingen als elektradraadjes, dan controleren of er stroom op die draadjes staat, stroom, dan is ws dat kastje stuk, geen stroom dan zoeken waarom niet , (zekering, aan/uit knop uit of stuk, of draadbreuk of slecht contact.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door myway »

Nog maar een keer de vraag.
myway schreef:Heb je de sproeier er af gehad?
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door Denja »

Kroppie schreef:
ma 17 jun 2019, 17:55
vanaf de gasfles kraan tot en met het inwendige van de keolkast heb je verschillende verbindingen, kraan op de fles open en dan stuk voor stuk bij de fles beginnend controleren of er bij elke verbinding gas is, tot je bij een verbinding komt waar je geen gas hebt

jos
Dit begint toch ietwat mijn petje te boven te gaan hoor Jos.

[quote=myway schreef:
Heb je de sproeier er af gehad?[/quote]
Ja natuurlijk dit is toch iets wat je gelijk doet als je het brandertje kuist.
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door Kroppie »

Denja schreef:
di 18 jun 2019, 8:44
Kroppie schreef:
ma 17 jun 2019, 17:55
vanaf de gasfles kraan tot en met het inwendige van de keolkast heb je verschillende verbindingen, kraan op de fles open en dan stuk voor stuk bij de fles beginnend controleren of er bij elke verbinding gas is, tot je bij een verbinding komt waar je geen gas hebt

jos
Dit begint toch ietwat mijn petje te boven te gaan hoor Jos.
dat is niets meer dan systematisch zoeken naar een oorzaak, jammer dat je dat niet ziet zitten, misschien met hulp van iemand.
succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door Joske »

Denja schreef:
ma 17 jun 2019, 17:47
.........tussen de leiding dus voor de brander zit zo een blokje ik weet niet de benaming.de leiding gaat erg in en eruit en er hangen stroomkabeltjes aan zou dit blokje misschien stuk zijn........
Tik eens met de achterkant van een schroevendraaier op dat blokje. Dat kan inwendig vastzitten.
Is al eerder aan de orde geweest, maar heb je de koelkast gereset? (zie manual)
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door Denja »

Even gaan tikken en ja hoor ze brand weer :thumbup: @Joske dit was de gouden tip waarvoor dank :bow: Hoe je een reset doet vind ik in manuel nergens iets over terug weet iemand hoe je dit doet?
Ook Jos(Kroppie) en de andere forumleden wil ik bedanken om het mee denken :thumbup:
Hopelijk gaat het en blijft het nu allemaal goed werken dan heeft mijn hard labeur toch nog iets opgebracht :lol3:
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Koelkast doet het niet op gas



Bericht door Joske »

Denja schreef:
di 18 jun 2019, 18:10
... Hoe je een reset doet vind ik in manuel nergens iets over terug weet iemand hoe je dit doet?...
Reset is bij jouw koelkast dus niet van toepassing.
Een kennis van mij had koelkastproblemen na het wisselen van de fles. Bleek uiteindelijk dat er een reset nodig was. RTFM :bang: :bang: :bang:
Overigens een vrij nieuwe camper.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie