Buscamper glijdt van leveler blok

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door 2lions »

Hebben wij weer: Een set froli leveler oprij blokken met niveaus aangeschaft en bij gebruik blijkt de buscamper langzaam maar zeker er vanaf te rijden.
Eerst de werkwijze: We zoeken een mooie plek op gras, dan leggen we de froli's tegen de banden en dan in de achteruitversnelling. Tot zover weinig bijzonders. Als we zo vlak mogelijk staan handrem erop en versnelling blijft in de achterruit want daar zit immers de bearlock op.

Handrem er weer af want de stoelen moeten nog gedraaid worden, en dan gaan we stootsgewijs weer van de blokken af.
Balen dus! Ook na meerdere pogingen hetzelfde resultaat. Het lijkt wel of de koppelingsplaten het gewicht van de camper niet kunnen tegenhouden of iets met compressie. Wie het weet mag het zeggen. Of er moeten ervaringsdeskundigen hier op het forum zitten met een aha Erlebnis .

Henk.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: buscamper glijd van leveler blok



Bericht door leftlanebandit »

Moderne turbo motoren hebben niet zo'n hoge compressie als atmosferische motoren vandaar dat de motor het gewicht niet tegen houdt.
Handrem nog wat verlagen of een balkje tussen rempedaal en stoelconsole plaatsen zodat deze ingetrapt blijft

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: buscamper glijd van leveler blok



Bericht door vmax »

neem dan ook deze https://www.google.nl/url?q=https://m.y ... Kmp4_0vFYK dan heb je dat nooit

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door Aloys »

Goeie tip van Bob!
Bij de inbouw heb ik één van de 2 bouten van de handrem aan de console eruit gedraaid,
de handrem verder voorover gekanteld en een nieuw gat geboord in de console waar nu die
tweede bout in zit. Levert verder geen problemen op...

Ben even wezen kijken, voor de deur. Het is anders, er zit nog een dikke staalplaat tussen.
Daar heb ik een extra gat in geboord, zodat ie verder voorover kon kantelen. De bouten
en de schroefdraad in de console zijn dus NIET veranderd.
Gewoon bij de voorste bout een nieuw gat geboord, 1 a 2 cm erboven. Nu kan de handrem
verder voorover kantelen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door rijschoollucassen »

Zodra de eerste as op de blokken staat, even een paar keggen achter de wielen van de andere as leggen. Dan kan de handrem er gewoon af blijven. Doe ik sowieso als ik ergens wat langer blijf staan. Aan de keggen heb ik koorden gemaakt naar aanleiding van een minder prettige ervaring met de vingers van mijn partner. Als ik weer weg ga, zet ik met behulp van een paar elastieken en twee haringen de keggen onder spanning. Klein beetje het blok op en de keggen springen vanzelf weg.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad keggen van kunststof ligt in gewicht bij DeWit een euro of 7 tip van Jaap met koord ivm vingers is een hele goeie. Die keggen zijn ook handig als je op een helling parkeerd.

Gr. Aad
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door 2lions »

Zeker een goeie tip. Dus het probleem is eigenlijk de compressie die wat aan de lage kant is. En er zijn er meer die er mee te maken hebben.
Die truc met de keggen spreekt me wel aan. Daarnaast na enig speurwerk ben ik een ronde keg tegen gekomen van Froli. Zijn daar ook ervaringen mee.
Het lijkt me op het eerste gezicht een goed alternatief.

Henk.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door isoplus »

Die ronde keggen gaan je probleem niet oplossen, immers je heb geklooi met de handrem dus dat zou je op moeten lossen als je dat al wilt.
Ik heb de camper nooit op de handrem als die langere tijd stil staat, gewoon keggen voor en achter één van de wielen en het ding gaat nergens heen.
De betere oplossing zijn die opblaasbare kunststof kussens, moet je wel de zware kwaliteit nemen, is ook beter voor je banden en de hoogte is prima te regelen.
Ik gebruik die dingen sinds een jaar en wil niets anders meer, met een kleine luchtcompressor en een 12 volt 15 amp. contactdoos, in de meeste campers al aanwezig op het dashboard, zet je dan de bus recht.
Je rijdt naar de plek waar je wilt staan, legt de kussens voor de wielen die omhoog moeten, rijdt op de kussens en pompt de kussens op.
Geen gedoe met vingers ergens onder of tussen, geen grote keggen die je in een bus-camper slecht kan opbergen, na gebruik vouw je de kussens op en bergt die weg.
Er is een hele discussie over die dingen geweest hier, ik dacht dat Jos(Kroppie) ze zelf gemaakt had van brandslangen.
Voor twee zware kussens moet je rekenen op 190,00 euro(als je ze koopt).
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door kampertjes »

Bij mij draait de stoel ook als de handrem aangetrokken is. Staat ie wel goed afgesteld? Hoe losser hoe verder de handel omhoog moet lijkt mij.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door Karelkaywa »

Gebruik altijd keggen achter de wielen die niet op de blokken staan. Om de stoelen te draaien kan de handrem er nooit op, die gebruik ik dan ook niet. Gebruik de keggen ook wel als ik schuin geparkeerd sta. Berg ze op onder de bestuurdersstoel zodat ik ze altijd bij de hand heb. Daar liggen in een bakje ook 2 korte waterslangen met diverse koppelingen zodat niet altijd de achterdeuren direct open moeten.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door Cee Pee »

Ik weet niet wel auto type er onder je camper zit maar bij onze Ducato 244 kun je de voorstoelen gewoon draaien als de handrem erop staat.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door 2lions »

Dat met die opblaaskussens weet ik. Een tijdje gebruikt maar het geheel blijft enigszins deinen, waar we geen van beiden tegen kunnen.
Camper is Ducato 250, met handrem die i.d.d behoorlijk omhoog getrokken moet worden.
Dat met die keggen snap ik, maar in ons geval moesten we beide wielen aan één kant omhoog zien te krijgen wat keggen iets lastiger maakt.
Van het zelfde merk zie ik dat Froli ook keggen heeft die je in de leveler zelf prikt, dat lijkt me ook een oplossing. Kan er niks meer verschuiven.

Henk.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door Aloys »

Cee Pee schreef:
di 23 apr 2019, 15:12
Ik weet niet wel auto type er onder je camper zit maar bij onze Ducato 244 kun je de voorstoelen gewoon draaien als de handrem erop staat.
Dat zit 'm in het type draaistoel of de console, niet in het type auto.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Buscamper glijdt van leveler blok



Bericht door Joske »

Aloys schreef:
di 23 apr 2019, 16:38
Dat zit 'm in het type draaistoel of de console, niet in het type auto.
Nou Alois, ik heb ook een 244 en herken het probleem niet. Heb jij geen model 250? (merk Peugeot!)
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie