Chausson Titanium 627GA

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Chausson Titanium 627GA



Bericht door solange »

Hallo,

Wij zijn sinds een paar dagen de fiere nieuwe eigenaars van een Chausson titanium 627GA. We hebben al zoveel mogelijk zelf uitgevonden (de dealer in Duitsland heeft niet echt in detail een rondleiding gegeven). Nu ja, beetje uittesten, veel lezen en oefening baart kunst...en dan lukt het wel :-)
Eén ding vinden we echter niet. Als wij met de sleutel (Ford Transit) de deuren openen gaan de cabinedeuren open, alsook de camperdeur. Dat is op zich wel handig, maar na minder dan een minuut sluiten die ook automatisch. Als je binnen zit is dat geen probleem, bij het bewegen van de klink gaan ze terug open...maar stel dat je sleutel binnen ligt, je gaat even buiten, gooit de deur dicht...dan sta je buiten zonder sleutel.
Heeft er iemand een idee of dit te omzeilen is ? Op een camping of camperplaats kan ik me niet voorstellen dat je constant met de sleutel in je broekzak loopt... ::S
Alvast bedankt !
groetjes,
Solange
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Chausson titanium 627GA



Bericht door kampertjes »

Ook als deur open geweest is? Dat hoort niet. Alleen bij ontgrendelen en niet openen hoort de boel na 1 minuut weer op slot te gaan.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Chausson titanium 627GA



Bericht door appellover »

Solange ,
Is normaal hoor ,na openen direkt even de deur open en sluiten.
Bij mijn Citroen Cactus is hetzelfde hoor.

Tip :
Reservesleutel van de gasbun op geheim plekje buiten plakken en dan portier sleutel in de gasbun.Bij nood kun je naar binnen.
Ben door schade en schande wijs .


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Chausson titanium 627GA



Bericht door Peter LMC »

Gebeurd dit ook als je alleen door de cabine deur naar binnen gaat.
Kan me voorstellen dat de camperdeur geen deurschakelaar voor het binnenlichtje heeft.
Dan weet de elektronica niet of er iemand binnen gekomen is en gaat de boel weer op slot.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Chausson titanium 627GA



Bericht door Camperic »

appellover schreef:
di 09 apr 2019, 18:09
Tip :
Reservesleutel van de gasbun op geheim plekje buiten plakken en dan portier sleutel in de gasbun.Bij nood kun je naar binnen.
Lijkt me onhandig als de gasbun een andere sleutel heeft. Bij onze camper is dat gelukkig dezelfde sleutel als voor de deur van cabine en opbouw. Ergens een reserve sleutel van buiten bereikbaar en goed verborgen plaatsen is echter een goede tip :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Chausson Titanium 627GA



Bericht door appellover »

Is bij ons ook hoor ,opbouwdeur,luiken,gasbun is dezelfde sleutel .
Maar de Ford cabine en motorkap is andere sleutel met de startonderbreker en afstandbediening.Deze wordt opgeladen tijdens rijden dus je moet soms wisselen zodat ze allebei ,ook de reserve,opgeladen worden.

Ons gebeurde het ,heel afgelegen plek,de cabine op slot,en onze hond sprong tegen de deur omdat hij ook naar buiten wilde,en het slot van opbouw gaat heel makkelijk op slot met knipje.
Wij buiten ,honden en sleutel binnen ,hond begrijpt natuurlijk niet dat hij het knipje weer naar beneden moet doen.
Was hele klus om via garage naar binnen te komen.
Sinds die dag reserve sleutel op geheim plekje.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door solange »

Bedankt allemaal voor de reacties !
Hm...nog even nadenken hoe ik dat praktisch ga aanpakken. Een reservesleutel ergens verstoppen vind ik misschien wat gevaarlijk...
Dus dan maar een gewoonte van maken om altijd de sleutel op zak te hebben....
En we hebben geen hond :-) Die kan dus de knip al niet naar beneden doen :-)
Groetjes uit Bollendorf,
Solange
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door gjvonk »

Je zou eventueel nog bij een bouwmarkt een sleutel kluisje kunnen kopen met een cijferslot en die b.v. aan een sleepoog hangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door solange »

Dat is een idee ! Bedankt voor deze tip :-)
We moeten nog veel leren hé...camper is toch nog wat anders dan caravane of tent :-)
groetjes,
solange
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door Camperic »

Aan sleepoog lijkt me te duidelijk aanwezig. Loop eens rustig rond de camper, dan bedenk je vast wel een goede plek voor een kleine sleutel 😉

Veel plezier in die mooie omgeving!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
ego204
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 jul 2011, 13:45
Locatie: Zuid Limburg

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door ego204 »

Dat is mij in Lillehammer gebeurd. Een windvlaag en dicht was de camper. En de Noorse wegenwacht, drie man sterk, konden hem niet open krijgen. Uiteindelijk de vergrendeling van het raam in de deur uitgeboord. Sindsdien heb ik afdoende maatregelen genomen.
Ik vermoed wel dat in het menu van de auto een instelling kan worden gekozen waarbij vergrendeling na openen niet mogelijk is. Maar zeker ben ik daar niet van.
Jan W
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Chausson titanium 627GA



Bericht door Peter LMC »

Peter LMC schreef:
di 09 apr 2019, 18:24
Gebeurd dit ook als je alleen door de cabine deur naar binnen gaat.
Kan me voorstellen dat de camperdeur geen deurschakelaar voor het binnenlichtje heeft.
Dan weet de elektronica niet of er iemand binnen gekomen is en gaat de boel weer op slot.
Ik had een vraag gesteld aan TS :!:
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door Face »

Zou ook gaan voor een sleutelkluisje vast onder bodem beetje kit erachter en vastschroeven.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Chausson Titanium 627GA



Bericht door gjvonk »

Kan, maar zorg dan dat het ding niet zwaar kan vervuilen...De truc met een sleutelkluisje aan het sleepoog heb ik ook maar 'gejat' van surfers aan de Franse en Portugese westkust. Als ze hem openmaken om hun autosleutel te pakken, nemen ze het kluisje meteen mee naar binnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie