Gaskachel probleem
Gaskachel probleem
Hallo,
Ik heb het volgende probleem(pje)
Mijn gaskachel gaat steeds uit als ik de luchtverwaming er bij aan doe. Als ik deze niet aan doe blijft de kachel gewoon branden. Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Ik heb het volgende probleem(pje)
Mijn gaskachel gaat steeds uit als ik de luchtverwaming er bij aan doe. Als ik deze niet aan doe blijft de kachel gewoon branden. Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Re: gaskachel
Ik wrijf de hele avond al over de glazen bol, maar zie nog steeds geen merk- en typenaam opdoemen.
Over welk merk en type kachel heb je vragen?
Over welk merk en type kachel heb je vragen?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: gaskachel
Kan het zijn dat de luchtstroom van de ventilator te hard staat of niet goed afgesteld en dus de vlam uitblaast.
Onderweg naar (t)huis
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Gaskachel probleem
Hal eerst de kap er eens af en maak alles schoon.
Het verbaast me altijd wat een stof en troep er onder zit.
Het verbaast me altijd wat een stof en troep er onder zit.
Re: Gaskachel probleem
Hoi,
Hte gaat om een trumatic SL3002
Ik heb de kap er af gehad en alles stof vrij gemaakt. Ook heb ik de voeler in de kachel schoongemaakt. Ben onder de camper geweest en het kapje wat daar onder zit schoon gemakt. Ook heb ik hier de pijpjes voor de luchtaanvoer schoongemaakt. Dat de aanwaaier niet goed is afgesteld kan ik me voorstellen. Hoe kan ik dit controleren??
Hte gaat om een trumatic SL3002
Ik heb de kap er af gehad en alles stof vrij gemaakt. Ook heb ik de voeler in de kachel schoongemaakt. Ben onder de camper geweest en het kapje wat daar onder zit schoon gemakt. Ook heb ik hier de pijpjes voor de luchtaanvoer schoongemaakt. Dat de aanwaaier niet goed is afgesteld kan ik me voorstellen. Hoe kan ik dit controleren??
Re: Gaskachel probleem
Welke kant stroom de lucht op als je de ventilator van de luchtverwarming aanzet? Neem een wollen/katoenen draadje of een smal reepje papier en houdt het bij de ventilator als je die aanzet. Luchtstroom moet wel van de brander vandaan zijn.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Gaskachel probleem
123kus heeft het over luchtverwarming en aanwaaier. Dan neem ik aan dat er een geforceerde luchtstroom is.
Maak hem eens schoon en vooral de luchtverwarming vanaf 3:15 : https://youtu.be/5yO71Rb9xp0
Let op de aansluitingen van de ventilator! Hij moet van de kachel wegzuigen en niet blazen.
Maak hem eens schoon en vooral de luchtverwarming vanaf 3:15 : https://youtu.be/5yO71Rb9xp0
Let op de aansluitingen van de ventilator! Hij moet van de kachel wegzuigen en niet blazen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Gaskachel probleem
Wat heeft de ventilator met het branden van deze kachel te maken.
Helemaal niets.
Helemaal niets.
Re: Gaskachel probleem
Ik denk dat ik er achter ben.
De kachel vraagt 3 millibar gasdruk en krijgt 5 milibar. Nu had ik het zelfde probleem met de koelkast en heb voor de koelkast een omvormer gezet naar 3 milibar.
Mijn vraag is nu....
Kan ik op de gasfles een omvormer zetten van drie millibar.? Krijg ik dan geen probleem met de koelkast?
De kachel vraagt 3 millibar gasdruk en krijgt 5 milibar. Nu had ik het zelfde probleem met de koelkast en heb voor de koelkast een omvormer gezet naar 3 milibar.
Mijn vraag is nu....
Kan ik op de gasfles een omvormer zetten van drie millibar.? Krijg ik dan geen probleem met de koelkast?
Re: Gaskachel probleem
ik denk dat ik zeker weet dat u bij de millibar waarden een nulletje vergeten bent.
en voor de rest , dat ligt er aan wat de koelkast vraagt, maar gelukkig er zijn regelaars van 50millibar naar 30 millibar dus die komt dan tussen de huidige regelaar en de kachel en de kk blijft dan zoals het is .
jos
en voor de rest , dat ligt er aan wat de koelkast vraagt, maar gelukkig er zijn regelaars van 50millibar naar 30 millibar dus die komt dan tussen de huidige regelaar en de kachel en de kk blijft dan zoals het is .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Gaskachel probleem
Ben ik toch benieuwd wat je allemaal aan het doen bent met je gasinstallatie.
Want een apparaat besluit niet zo maar om over te schakelen van 50 mbar naar 30 mbar. Dus?
Andere koelkast en nu een andere kachel terwijl de oorspronkelijk installatie 50 mbar was?
Daarnaast heeft je oplossing nu niets te maken met je beschrijving van het probleem in de start van dit topic. Aanzetten luchtverwarming doet niets met de gasdruk.
Want een apparaat besluit niet zo maar om over te schakelen van 50 mbar naar 30 mbar. Dus?
Andere koelkast en nu een andere kachel terwijl de oorspronkelijk installatie 50 mbar was?
Daarnaast heeft je oplossing nu niets te maken met je beschrijving van het probleem in de start van dit topic. Aanzetten luchtverwarming doet niets met de gasdruk.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Gaskachel probleem
Onze trumatic c3400 slaat niet meer aan alleen de ventilator gaat wel draaien en zo s'avonds nog prima en 's morgens niet meer,wat kan ik weer doen om warmte te krijgen en te douchen.