scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
Re: scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
Ben eruit , via de leverancier nagevraagd bij Victron en dat gaat niet werken ook de orion TR smart dc/dc is nog niet geschikt voor laden van een AGM accu zegt men, is nog in testfase? dus maar gekozen voor een CTEK D250SA voordeel dat hier ook een zonnepaneeltje op kan....
Re: scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
Alleen is die Ctek ook een vrij lage zonnepaneel spanning. (Max 23V)
Voor mij is die afgevallen, omdat ik een 'normaal' paneel ga gebruiken (60-cells welke een open spanning heeft van 40V)
Als je een kleiner paneel neemt, of meerdere parallel, is dat natuurlijk geen beperkende factor, maar wel even iets om rekening mee te houden.
Voor mij is die afgevallen, omdat ik een 'normaal' paneel ga gebruiken (60-cells welke een open spanning heeft van 40V)
Als je een kleiner paneel neemt, of meerdere parallel, is dat natuurlijk geen beperkende factor, maar wel even iets om rekening mee te houden.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
info komt bij victron zelf vandaan zij adviseerden de TS400 maar die vind ik te duur voor mijn toepassing
Re: scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
Het lijkt mij sterk dat dit bij Victron uit Almere komt.
Was dat niet topsystems/stroomwinkel
Die verkopen natuurlijk liever hun ts400
Kijk eens op Victron connect app kun je zien hoe je de Orion 12/12-18 helemaal kunt instellen als lader voor diverse accusoorten.
Was dat niet topsystems/stroomwinkel
Die verkopen natuurlijk liever hun ts400
Kijk eens op Victron connect app kun je zien hoe je de Orion 12/12-18 helemaal kunt instellen als lader voor diverse accusoorten.
Re: scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
Zo een orion geisoleerde charger versie van 18A is de goedkoopste en heel geschikt voor je T5.
Dat je je moet inlezen werd al verteld
Dat je je moet inlezen werd al verteld
Groeten Kampo
scheidingsrelais Volkswagen T5/Euro5?
Over de nieuwe 12/12-30 smart werd verteld dat die wel 80 graden heet werd.
Dat leek mij wel heel sterk en ben hem gaan testen.
De temperatuur werd wel hoog, ik heb op de koelribben 55 graden gemeten en toen werd er door de beveiliging ingegrepen, wat wil zeggen dat het laden kort wordt onderbroken en de stroom naar beneden werd gebracht.
Wat ook opviel was dat hij tot 37 Amp kon laden.
Die temperatuur is geen enkel probleem als je je aan de inbouw voorschriften houdt, er zitten natuur niet voor niets flinke koelribben op.
Dat leek mij wel heel sterk en ben hem gaan testen.
De temperatuur werd wel hoog, ik heb op de koelribben 55 graden gemeten en toen werd er door de beveiliging ingegrepen, wat wil zeggen dat het laden kort wordt onderbroken en de stroom naar beneden werd gebracht.
Wat ook opviel was dat hij tot 37 Amp kon laden.
Die temperatuur is geen enkel probleem als je je aan de inbouw voorschriften houdt, er zitten natuur niet voor niets flinke koelribben op.