Chinese compressorkoelkast

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Chinese compressorkoelkast



Bericht door Purk »

Ha allen,
Op de zelfbouw pagina lees ik een heel stuk over een goedgope dieselkachel.
Nu is onze waeco koelkast wat aan t haperen, dus ik dacht, ook eens chinees te kijken naar een koelkast.

Heeft iemand ervaring met https://nl.aliexpress.com/item/2016-72L ... Title=true. Of iets soortgelijks.

En zo ja, wat zijn de ervaringen? Zowel met verschepen als met de werking.

Ik heb gezocht op compressor koelkast 12v op Alieexpress.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese Compressor koelkast



Bericht door Kroppie »

verzendkosten gezien?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Chinese Compressor koelkast



Bericht door veetee »

Dat linkje van je: ding kost € 292 en verzendkosten € 365... kun je hier ook een mooie van kopen. :DD
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Chinese Compressor koelkast



Bericht door 't Busje »

De "Totale prijs: US $734.68", circa € 650 komt in de richting van een Waeco compressor koelkast van 70 liter (€ 699 bij De Wit).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese Compressor koelkast



Bericht door Kroppie »

en mag dat koelmiddel r134 hier nog gebruikt worden? m.a.w. komt ie hier het land in ?, zo nee krijg je dan je geld incl verzendkosten terug

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Aloys »

En er komen vast nog 21% BTW én invoerrechten overheen... :crazy:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door de Jonckheer »

Is idd niet interessant tenzij je hem misschien bij een Chinees kunt kopen met een magazijn in Duitsland, dan heb je die kosten allemaal niet of in ieder geval veel minder.
Als je €700 voor een koelkast te duur vind (wat het ook is), is daar de mogelijkheid van een 230 volt huis koelkast op een omvormer. Te samen een stuk goedkoper en die koelkast is ook meteen een stuk beter, ongeacht welke je koopt. Er is al veel over geschreven en er zijn er hier die dat al een poos gebruiken, waaronder ikzelf.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Marco Polo »

Kroppie schreef:en mag dat koelmiddel r134 hier nog gebruikt worden? m.a.w. komt ie hier het land in ?, zo nee krijg je dan je geld incl verzendkosten terug
https://uitfaseren.engie-services.nl/de ... -r410.html
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Kaatjeka »

Ik kocht vorige week een Exquisit absorptiekoelkast voor € 325,- alhier: https://www.thijsstoel.nl/ (link naar de advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr maar hij heeft gewoon meerdere nieuwe staan)
Gewoon in Nederland. Gewoon met garantie. Misschien een tip voor je?
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Kroppie »

hier een keukenkoelkast op de omvormer, omvormer en accu had ik al, en de koelkast kostte bij bcc iets van 150 euro.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Purk »

Kaatjeka schreef:
vr 08 mar 2019, 11:30
Ik kocht vorige week een Exquisit absorptiekoelkast voor € 325,- alhier: https://www.thijsstoel.nl/ (link naar de advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr maar hij heeft gewoon meerdere nieuwe staan)
Gewoon in Nederland. Gewoon met garantie. Misschien een tip voor je?
Dank. Ik heb geen gas aan boord en wil tevens iets meer dan absorbtie aan kan (vaak 15 graden onder omgevingstemp.)
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Purk »

de Jonckheer schreef:
vr 08 mar 2019, 8:22
Is idd niet interessant tenzij je hem misschien bij een Chinees kunt kopen met een magazijn in Duitsland, dan heb je die kosten allemaal niet of in ieder geval veel minder.
Als je €700 voor een koelkast te duur vind (wat het ook is), is daar de mogelijkheid van een 230 volt huis koelkast op een omvormer. Te samen een stuk goedkoper en die koelkast is ook meteen een stuk beter, ongeacht welke je koopt. Er is al veel over geschreven en er zijn er hier die dat al een poos gebruiken, waaronder ikzelf.
Maar hie zit dat met verbruik? Accu’s en zonnepanelen heb ik, maar hoeveel trekt zo’n ‘gewone’ koelkast?
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door Purk »

Dank allen. Het zal wel weer Waeco worden, hoewel de service momenteel erg slecht is. Voor je bij Dometic iemand vindt die snapt hoe t werkt ben je weer een half uur beltijd kwijt en het is lastig een goede reparateur te vinden.
Groet.
greyfox
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:13
Locatie: Echternach / Luxemburg

Re: Chinese compressorkoelkast



Bericht door greyfox »

purk:
ik weet niet welk model Waeco je hebt. maar kijk bv. eens op google naar een Vitrifrigo (c 130) of Isotherm (Freeline 115) of Engel (CK 100).
deze zijn allemaal goedkoper als de Waeco (nu Dometic) en volgens mij zeker gelijkwaardig dan wel beter.
greyfox
Plaats reactie