Ik wilde mijn oude gasklep meenemen naar mijn hollandse/ Brabantse profesionel fiat garage.
Maar dat ging niet zonder slag of stoot>> ik moest €54,00 betalen
De spaanse vertaling kwam neer op recyclen of reviseren.
Maar is dat normaal??? Bij ons betaal je toch alleen als je de oude sloffen achterlaat??
Ik had het nog niet eerder meegemaakt maar ik vind het toch vreemd.
Als je een oud vehikel achterlaat bij de sloop, dan je toch nog een paar centen terug of moet je daar ook nog betalen.
Gr Gerrit
Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
dat ding is toch van jou?, er zit waarschijnlijk een handige harry die die dingen repareerd en weer plaatst.
opeisen dat ding recyclen kun je zelf ook (in de kliko)
jos
opeisen dat ding recyclen kun je zelf ook (in de kliko)
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
Het is niet ongebruikelijk te betalen voor gereviseerde onderdelen waarbij de afspraak is dat de oude weer wordt ingeleverd.
Zoals bij bijvoorbeeld; motorblokken, ECU´s, roetfilters etc.
In Nederland heet dat statiegeld.
In Duitsland: Im Austasch verfahren.
Zo zal ieder land zijn eigen terminologie hebben.
Uiteraard dient dat wel duidelijk vermeld te zijn op een offerte, prijsafspraak of factuur.
In alle andere gevallen vrees ik dat het een oude truc is om de prijs een beetje op te krikken.
Zoals bij bijvoorbeeld; motorblokken, ECU´s, roetfilters etc.
In Nederland heet dat statiegeld.
In Duitsland: Im Austasch verfahren.
Zo zal ieder land zijn eigen terminologie hebben.
Uiteraard dient dat wel duidelijk vermeld te zijn op een offerte, prijsafspraak of factuur.
In alle andere gevallen vrees ik dat het een oude truc is om de prijs een beetje op te krikken.
Paul.
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
Ik heb ook eens een oude dynamo ingeruild voor een gereviseerde.
Mijn oude zullen ze weer reviseren neem ik aan.
Dergelijke constructies worden inderdaad wel meer gebruikt.
Mijn oude zullen ze weer reviseren neem ik aan.
Dergelijke constructies worden inderdaad wel meer gebruikt.
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
maar dan hoort dat van te voren gemeld te worden , dat je de oude in moet leveren, niet achteraf, zeggen dat je de oude terug mag kopen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
Is al lang aan de gang. Lijkt wel of ze het niet goed willen/kunnen maken. Zo is er weer werkgelegenheid alsook een goede verdienste aan te behalen.
viewtopic.php?f=3&t=8434795&p=1084746&h ... 8#p1084746
viewtopic.php?f=3&t=8434795&p=1084746&h ... 8#p1084746
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
wij hebben deze storing ook gehad. Na een lange rit en dan bij nagenoeg stationair draaien van de motor viel hij in de storing. Uitlezen bracht deze storing naar voren. Soms gin het weer weg en soms kwam het terug.
Goede raad is duur, althans als je het volgens de fiat normen gaat doen. Een nieuwe monteren, met een ( zoveelste) aanpassing, kosten ruim 600 tot 800 euro. Hetzelfde geldt voor de EGR klep. reken maar dat deze bij deze milieuaanpassing ook aan de beurt komt. Met alle respect voor het milieu hoor, maar je maakt het niet beter door het roet terug in de motor te geleiden door deze gasklep en de egr klep. Want dat is wat ze doen; op het moment dat je veel roet krijgt, deze terug de motor in laten gaan. Die roet blijft in de motor overal zitten en zorgt ervoor dat die twee kleppen vast komen te zitten. Liefste met wat vocht erbij zoals in het gasklephuis ( in italie hebben ze geen vocht denk ik) dat wil wel koeken.
Ik heb deze week mijn motor naar een chiptuner gebracht; deze heeft beide uit de software geprogrammeerd. Deze man programmeerd op de chip in plaats van via de OSB. Dat betekent dat het niet zichtbaar is, aangezien dat 2 losse- lees dezelfde - programma's bevat. Daarnaast heeft hij er 20 pk bijgezet en zoals de meeste het niet doen; op het moment dat beide in een apk aan de osb worden uitgelezen geeft hij als test "OK" aan. DAt betekent dat hij softwarematig aangeeft dat alles in orde is. Daarmee hoef je niet naar de, niet van gevaren uitgesloten "vol-last test".
Natuurlijk heb ik begrip voor het milieu, echt wel. Deze noodoplossingen met kleppen dragen daar m.i. niet aan bij. het is de wijze van meten die je zo kan omzeilen, de totale roetproduktie niet. Die wordt afgewenteld op de kleine man, die mag hem in zijn motorblok opvangen. Een motorblok dat dadelijk net zoveel roet bevat als dat hij geproduceerd zo hebben.
Goede raad is duur, althans als je het volgens de fiat normen gaat doen. Een nieuwe monteren, met een ( zoveelste) aanpassing, kosten ruim 600 tot 800 euro. Hetzelfde geldt voor de EGR klep. reken maar dat deze bij deze milieuaanpassing ook aan de beurt komt. Met alle respect voor het milieu hoor, maar je maakt het niet beter door het roet terug in de motor te geleiden door deze gasklep en de egr klep. Want dat is wat ze doen; op het moment dat je veel roet krijgt, deze terug de motor in laten gaan. Die roet blijft in de motor overal zitten en zorgt ervoor dat die twee kleppen vast komen te zitten. Liefste met wat vocht erbij zoals in het gasklephuis ( in italie hebben ze geen vocht denk ik) dat wil wel koeken.
Ik heb deze week mijn motor naar een chiptuner gebracht; deze heeft beide uit de software geprogrammeerd. Deze man programmeerd op de chip in plaats van via de OSB. Dat betekent dat het niet zichtbaar is, aangezien dat 2 losse- lees dezelfde - programma's bevat. Daarnaast heeft hij er 20 pk bijgezet en zoals de meeste het niet doen; op het moment dat beide in een apk aan de osb worden uitgelezen geeft hij als test "OK" aan. DAt betekent dat hij softwarematig aangeeft dat alles in orde is. Daarmee hoef je niet naar de, niet van gevaren uitgesloten "vol-last test".
Natuurlijk heb ik begrip voor het milieu, echt wel. Deze noodoplossingen met kleppen dragen daar m.i. niet aan bij. het is de wijze van meten die je zo kan omzeilen, de totale roetproduktie niet. Die wordt afgewenteld op de kleine man, die mag hem in zijn motorblok opvangen. Een motorblok dat dadelijk net zoveel roet bevat als dat hij geproduceerd zo hebben.
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
Helemaal eens met bovenstaande schrijver,die in het kort,de hele sjoemelware affaire van VW en andere autofabrikanten beschrijft,wat natuurlijk een gevolg is van te hoge eisen stellen in te korte tijd,met dit als gevolg
Hans
Re: Gasklep is vernieuwd maar storing PO 638 blijft
Gewoon een vraag :
Ik had zo´n zelfde storing met mijn Suzuki, hij stotterde wel eens maar ineens heel erg en sloeg bijna af en het motorlampje ging branden.
Het bleek de TPS te zijn, sensor vervangen en het probleem was over.
Nu zie ik op de foto´s zo´n zelfde soort sensor zitten.
Is dat het probleem geweest en is deze storing te vergelijken met de storing die ik had ?
Ik had zo´n zelfde storing met mijn Suzuki, hij stotterde wel eens maar ineens heel erg en sloeg bijna af en het motorlampje ging branden.
Het bleek de TPS te zijn, sensor vervangen en het probleem was over.
Nu zie ik op de foto´s zo´n zelfde soort sensor zitten.
Is dat het probleem geweest en is deze storing te vergelijken met de storing die ik had ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie