Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Misschien lekt die accu wel rook.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Als je een TDI ducato motor hebt zoek dan eerst eens op vlamstart. Na een uur lezen weet je alles en hoeven we niet allemaal weer dezelfde verhalen te typen zoals de afgelopen 15 jaar.
Succes
Succes
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15350
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Als ik het zo eens lees, is het probleem ontstaan na plaatsing van de nieuwe accu.
Nu heb ik een Ducato 290 van ongeveer dezelfde leeftijd.
Boven de accu, tegen schutbord, zit bij mij een grijs kastje wat de vlamstart regelt, een soort relais dus. Ik heb reden om aan te nemen dat ook bij ander soort startinrichting hier een relais zal zitten o.i.d.
Nu zou het zo maar kunnen zijn dat je, met het monteren van die nieuwe accu, wat draden/stekkers/of aansluitingen hebt losgetrokken. Kijk daar eens na.
Nu heb ik een Ducato 290 van ongeveer dezelfde leeftijd.
Boven de accu, tegen schutbord, zit bij mij een grijs kastje wat de vlamstart regelt, een soort relais dus. Ik heb reden om aan te nemen dat ook bij ander soort startinrichting hier een relais zal zitten o.i.d.
Nu zou het zo maar kunnen zijn dat je, met het monteren van die nieuwe accu, wat draden/stekkers/of aansluitingen hebt losgetrokken. Kijk daar eens na.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Als dit een motorversie is met gloeibougies en die zijn niet recent vervangen, dan zou ik dat eens testen. Nieuwe gloeibougies kosten niet veel, als de huidige oud zijn zal hij sowieso beter starten en vervangen is goed zelf te doen. Als het een vlamstart is, is het een ander verhaal natuurlijk dan zijn er geen gloeibougies.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
VOOR je die gloeiers gaat losdraaien de motor goed warmdraaien , dan gaan ze wat makkelijker los, en zitten ze erg vast dan niet proberen met een ruk ze los te draaien maar voorzichtig beetje heen en weren, en je hebt een goede ringsleutel 11 nodig, is wel wat lastiger om met warme motor te sleutelen maar een afgebroken gloeier is nog lastiger.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Wel vlamstart; geen vlamstart.
wel een turbo diesel; geen turbodiesel
I.p.v. gelijk maar de gloeibougies te gaan vervangen kun je eerst eens met een voltmeter gaan meten of er wel spanning op de gloeibougies (indien geen vlamstart) komt te staan als je de contactsleutel naar de eerste stand omdraait.
wel een turbo diesel; geen turbodiesel
Wat is het nu eigenlijk??danlee0 schreef:Is een Citroen 2.5 Dethleff 1994
I.p.v. gelijk maar de gloeibougies te gaan vervangen kun je eerst eens met een voltmeter gaan meten of er wel spanning op de gloeibougies (indien geen vlamstart) komt te staan als je de contactsleutel naar de eerste stand omdraait.
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Inderdaad eerst meten.
en dan pas weten , wat er stuk is.
En als een motor gloeibougie's heeft dan heeft deze geen vlamstarter.
Recent hier op de parking een camper met een soort gelijk probleem.
Bleek, na veel meten, er alleen een slecht contact in een stekker te zitten.
Contacten schoongemaakt en ingespoten met contactspray en probleem opgelost.
en dan pas weten , wat er stuk is.
En als een motor gloeibougie's heeft dan heeft deze geen vlamstarter.
Recent hier op de parking een camper met een soort gelijk probleem.
Bleek, na veel meten, er alleen een slecht contact in een stekker te zitten.
Contacten schoongemaakt en ingespoten met contactspray en probleem opgelost.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
een citroen 2,5 ltr blok van dat bouwjaar heeft zowel voor de turbo (motorcode U25/673) als voor de niet turbo uitvoering (code U25/661) dezelfde gloeiinstallatie met 4 gloeistiften.
en met meten!, sommige types sloten hebben 3 standen 1e, contact aan, 2e, gloeien en na een korte tijd stopt het gloeien dus liefst met z,n 2en meten !!, een gloeien aan zetten en de ander meteen meten, 3e, starten, dus weet wat je meet.
jos
en met meten!, sommige types sloten hebben 3 standen 1e, contact aan, 2e, gloeien en na een korte tijd stopt het gloeien dus liefst met z,n 2en meten !!, een gloeien aan zetten en de ander meteen meten, 3e, starten, dus weet wat je meet.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Als je de draadjes van de gloeibougie's losneemt kun je de weerstand over de gloeibougie meten. Die moet bij alle vier vrijwel hetzelfde zijn. Oneindige weerstand betekent een kapotte gloeibougie.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
witte rook is water(damp)
grijze rook is ONverbrande diesel
zwarte rook is onvolledig VERbrande diesel (roet)
blauwe rook is verbrande olie
geen van bovenstaande geldt voor jouw situatie, omdat je schrijft dat het na een tijdje ophoud met roken
Arie
grijze rook is ONverbrande diesel
zwarte rook is onvolledig VERbrande diesel (roet)
blauwe rook is verbrande olie
geen van bovenstaande geldt voor jouw situatie, omdat je schrijft dat het na een tijdje ophoud met roken
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
kan dus grijze rook zijn, door een niet werkende gloeispiraal gaat betreffende cilinder pas meewerken en dus diesel verbranden als de temperatuur in de verbrandingskamer hoog genoeg is, maar tot die tijd word er wel diesel ingespoten maar niet verbrand.
ook door mij genoemde lekke membraan kan grijze rook geven, is ook onverbrande diesel
jos
ook door mij genoemde lekke membraan kan grijze rook geven, is ook onverbrande diesel
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Ik weet niet wanneer die aan gaat. Onze camper heeft net als wij niks met de winter. Camper gaat half oktober de stalling in en komt daar medio april weer uit. Scheelt mooi 6 x 70 euri's en daar kan ik weer een mooi eind van tuffen.
Als jij zegt dat de vlamstart aan gaat bij -4 dan geloof ik je direct. Ik ben de vlamstart nog niet nodig geweest dus.
Ik had ergens gelezen meen ik en daar ben ik niet zeker van dat die bij min 8 moest helpen.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
mijn herinnering zegt +4 graden, beneden die temp zou die in werking moeten gaan, maar vergeten gaat steeds beter, dus onder voorbehoud
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything