Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19102
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Dit vraagt om wat verduidelijking...
Dethleffs maakt geen motoren, dus is het een Mercedes, of een Fiat Ducato?
Na de nieuwe accu opeens veel rook. Uit de accu of uit de uitlaat?
Lijkt een domme vraag, maar je schrijft ook: "Misschien accu onderzoeken op lekstroom!"
En onderzoeken op lekstroom staat los van eventuele rook uit de uitlaat, lijkt mij.
Op de foto zie ik geen rook, ook niet welk merk auto eronder zit. Voegt dus weinig toe...
Dethleffs maakt geen motoren, dus is het een Mercedes, of een Fiat Ducato?
Na de nieuwe accu opeens veel rook. Uit de accu of uit de uitlaat?
Lijkt een domme vraag, maar je schrijft ook: "Misschien accu onderzoeken op lekstroom!"
En onderzoeken op lekstroom staat los van eventuele rook uit de uitlaat, lijkt mij.
Op de foto zie ik geen rook, ook niet welk merk auto eronder zit. Voegt dus weinig toe...
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Gloei bougies controleren.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Inderdaad, je koude start inrichting zal niet goed werken.
Zie je wel een gloeispiraal symbool op het dashbord oplichten als je gaat starten en wacht je wel tot dat uitgaat voordat je echt start.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zie je wel een gloeispiraal symbool op het dashbord oplichten als je gaat starten en wacht je wel tot dat uitgaat voordat je echt start.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Rookte hij met de oude accu ook zo?
Met dit weer (onder vriespunt) zal de gloeiprocedure veel langer worden, wacht je tot het gloeiindicatorlampje uit gaat?
Met dit weer (onder vriespunt) zal de gloeiprocedure veel langer worden, wacht je tot het gloeiindicatorlampje uit gaat?
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Wat voor merk/type aandrijflijn ligt er in de camper
Fiat of Peugeot of Mercedes of ,of.
Fiat of Peugeot of Mercedes of ,of.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Ik gok op een Citroën 2,5d
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Gloeibougie, vlamstart ............tja wat heeft hij nou???
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
In een ander topic heeft TS het over een Citroën 2,5 TD
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Als het met vlamstart is (en daar ga ik vanuit).
Op contact, dan moet het oranje lampje van de vlamstart een aantal seconden knipperen.
Als het lampje uit gaat dan starten,en kan hij nog wel even zwarte rook uitstoten.
En zoals gezegd treed de vlamstart in bij ongeveer +4 graden.
Op contact, dan moet het oranje lampje van de vlamstart een aantal seconden knipperen.
Als het lampje uit gaat dan starten,en kan hij nog wel even zwarte rook uitstoten.
En zoals gezegd treed de vlamstart in bij ongeveer +4 graden.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
een citroen 2,5 td heeft geen vlamstart maar gewoon gloeistiften, die kunnen stuk zijn, of het relais kan stuk zijn ,of het kan aan het contactslot liggen wat in de stand gloeien niet doorverbind, OF het kan ook nog aan een lek membraan in de drukdoos op de brandstofpomp liggen, dan kan het gebeuren en zeker als de auto iets naar voren overhelt op een helling b.v. dat er wat diesel in het spruitstuk lekt bij stilstand, zo je ziet er zijn div mogelijkheden.
maar eerst willen we weten wat voor een merk en type auto.!!!
jos
maar eerst willen we weten wat voor een merk en type auto.!!!
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Is dit zo +4, volgens mij staat in het boekje dat die pas bij -8 gaat werken of heb ik het mis.tvdsande schreef: ↑di 22 jan 2019, 11:41Als het met vlamstart is (en daar ga ik vanuit).
Op contact, dan moet het oranje lampje van de vlamstart een aantal seconden knipperen.
Als het lampje uit gaat dan starten,en kan hij nog wel even zwarte rook uitstoten.
En zoals gezegd treed de vlamstart in bij ongeveer +4 graden.
TS heeft een Citroen maar mijn Ducato 2.5 TD rookt bij de start ook meer dan de baas. Zwart/ grijze wolken maar dat duurt maar even. Inderdaad een minuutje of zo
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Het zou best kunnen Japie ,de 2.5 td van 1992 die ik had ging al heel vroeg aan.
Moest natuurlijk -4 zijn.
Moest natuurlijk -4 zijn.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
maar 1 ding is zeker , de accu onderzoeken op lekstroom is hier totaal onnodig.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything