Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Jacques
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Jacques, je bent weer geweldig. Bij + 2 graden dus, wel plus of min 2. Ik dacht pas bij -8. Ik moet mij aansluiten bij Jos zijn woorden, onthouden wordt minder vergeten steeds beter. heeft niks met leeftijd te maken, komt door de zure regen.
IS dat ook voor Ducato of is dit voor de PSA motoren? Niet dat het wat uitmaakt, als het te koud is dan zal dit wel in werking treden hoop ik.
IS dat ook voor Ducato of is dit voor de PSA motoren? Niet dat het wat uitmaakt, als het te koud is dan zal dit wel in werking treden hoop ik.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
@Japie
Als je alles leest en (onthoudt ) heeft TS een Citroen 2.5L D, wel of geen turbo maakt bij de Citroen niet uit. Beide GEEN vlamstart maar gloeibougies.
Bovenstaande berichten van Jos en Jacques hebben alleen betreking op de werking van de vlamstart die Fiat, dus de Ducato gebruikt voor de Turbo motoren. Was even een zijweggetje indien TS wel een Fiat zou hebben.
@Jacques
Dank voor de bijdrage/lage.
Voor mij nuttige info.
Als je alles leest en (onthoudt ) heeft TS een Citroen 2.5L D, wel of geen turbo maakt bij de Citroen niet uit. Beide GEEN vlamstart maar gloeibougies.
Bovenstaande berichten van Jos en Jacques hebben alleen betreking op de werking van de vlamstart die Fiat, dus de Ducato gebruikt voor de Turbo motoren. Was even een zijweggetje indien TS wel een Fiat zou hebben.
@Jacques
Dank voor de bijdrage/lage.
Voor mij nuttige info.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Als de gloeibougies er uit geweest zijn had je in een gang compressie kunnen meten, slecht en rokend aanslaan zou ook op een compressieprobleem kunnen duiden.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Dus u geeft graag geld uit zonder andere dingen eerst even op goede werking te controleren.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
135 euro... ik was iets van 20 euro kwijt en een uurtje sleutelen.
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
20 € voor 4 gloeibougies?
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Ja... heb ze van iemand overgekocht die er voor zijn td had gekocht en er toen achter kwam dat die vlamstart had...
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Dan is dat toch een verhaaltje waar niemand wat aan heeft? Dat was jouw voordeel, ts komt daar niet verder mee. Die 135 euro vind ik een normale prijs voor het laten plaatsen van nieuwe gloeibougies inclusief de gloeibougies zelf.
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Dit is echt een top monteur want het is 100% waar dat je compressie verlies kan zien / horen aan de motorloop. Hij hoort en ziet gelijk wat de koude motor doet / mankeert als je daar met een warme motor aan komt.Hij zegt Waarom zou ik de compressie meten als daar geen reden voor is.
De motor loopt niet uit balans of schokt.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Met dat uurloon van 30 euro had hij voor een tientje die compressie gemeten. Voor die prijs had ik het zelf altijd willen weten, het zegt ook in algemene zin iets over de staat van je motor. Maar gelukkig weet je monteur het beter. Vaak hebben monteurs in die prijsklasse ook geen compressiemeter voor diesels, misschien was dat het wel.
Laatst gewijzigd door Meine op do 24 jan 2019, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Een motor is net een mens.
Er zijn gevallen bekend van diverse, zéér gezonde, mensen welke plotseling de pijp aan Maarten geven.
En ik ben/was een monteur. Een hele goede, al zeg ik het zelf, echter iets minder bekend met dieselmotoren. In vele gevallen doet dit niets ter zake, maar het gezwam dat een monteur aan het lopen van een motor hoort dat er geen onderzoeken behoeven te worden gepleegd, slaat als een tang op een varken.
Ja, een monteur kan zeggen; "De motor loopt als een zonnetje!" Dit betekent helaas niet dat er ergens iets mis kan zijn. Veel diagnoses kun je slechts stellen door nader onderzoek.
Het is de grootste flauwekul dat iemand kan zeggen dat er geen kleppen gesteld behoeven te worden.
Eveneens is het onzin dat iemand kan horen of er mogelijk ergens een cilinder compressieverlies heeft, tenzij het erg slecht is geworden. Tevens is het nog altijd zo dat ook alle cilinders tegelijkertijd schade hebben opgelopen en een verminderde compressie einddruk hebben.
Natuurlijk speelt de ervaring van een monteur in de desbetreffende motor een hele grote rol bij het diagnosticeren. Dit zal ik niet ontkennen. Echter, het eerste wat iedere monteur leert, in welk vakgebied dan ook, is "Meten is weten".
En, als hij dan toch meent te kunnen stellen dat er geen vervolgstappen nodig zijn, dan zal hij er zeker geen moeite mee hebben zich garant te stellen voor zijn diagnose. In dat geval is dit wel een goede monteur.
Er zijn gevallen bekend van diverse, zéér gezonde, mensen welke plotseling de pijp aan Maarten geven.
En ik ben/was een monteur. Een hele goede, al zeg ik het zelf, echter iets minder bekend met dieselmotoren. In vele gevallen doet dit niets ter zake, maar het gezwam dat een monteur aan het lopen van een motor hoort dat er geen onderzoeken behoeven te worden gepleegd, slaat als een tang op een varken.
Ja, een monteur kan zeggen; "De motor loopt als een zonnetje!" Dit betekent helaas niet dat er ergens iets mis kan zijn. Veel diagnoses kun je slechts stellen door nader onderzoek.
Het is de grootste flauwekul dat iemand kan zeggen dat er geen kleppen gesteld behoeven te worden.
Eveneens is het onzin dat iemand kan horen of er mogelijk ergens een cilinder compressieverlies heeft, tenzij het erg slecht is geworden. Tevens is het nog altijd zo dat ook alle cilinders tegelijkertijd schade hebben opgelopen en een verminderde compressie einddruk hebben.
Natuurlijk speelt de ervaring van een monteur in de desbetreffende motor een hele grote rol bij het diagnosticeren. Dit zal ik niet ontkennen. Echter, het eerste wat iedere monteur leert, in welk vakgebied dan ook, is "Meten is weten".
En, als hij dan toch meent te kunnen stellen dat er geen vervolgstappen nodig zijn, dan zal hij er zeker geen moeite mee hebben zich garant te stellen voor zijn diagnose. In dat geval is dit wel een goede monteur.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Dethleffs 2.5 (1994) rookt als een gek bij start
Waarschuwingslampje van een verstopt luchtfilter.
Toch niet zo'n goeie monteur.
Toch niet zo'n goeie monteur.