Waar is dit te bestellen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Waar is dit te bestellen?



Bericht door Arie55 »

je kan de kop van de schroef wegboren. Nadeel is wel dat het kantel stukje naar beneden zal vallen als je de kookplaat afneemt. Een gruwel om dat er weer uit te vissen.
Als de kookplaat een waterafvoer heeft, maak VOORdat je de plaat optilt, deze ene schroef helemaal los. Het weer vast maken lukt door met een klein schroeven draaiertje het kunststof de goede kant op de duwen/te geleiden. De schroef bekt wel weer en is lang genoeg hiervoor.
En als je de kookplaat pakweg een cm of 10 gelicht hebt, kan je de gasleidingen losmaken met sleutel 14 en 17. Veel meegeven doet die gasleiding niet.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Waar is dit te bestellen?



Bericht door pepon »

Kroppie schreef:
ma 14 jan 2019, 10:30
ze hebben veel en kunnen veel leveren, ook goede service!.

jos
Tja, en dit mag dus niet.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Emaricus
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 15 feb 2010, 14:47
Locatie: HEESCH

Re: Waar is dit te bestellen?



Bericht door Emaricus »

Joepie, de schroef losmaken is gelukt.
Twee dagen geleden flink ingespoten met kruipolie en laten rusten.
Met een passende schroevendraaier de schroevendraaier in het schroefgat ‘geslagen’. Met veel druk op de schroevendraaier voorzichtig losdraaien en er kwam beweging in.
FAB08BAF-B4D3-402A-8C26-E53871068397.jpeg
FAB08BAF-B4D3-402A-8C26-E53871068397.jpeg (184.41 KiB) 276 keer bekeken
Nu een nieuwe passende schroef erbij zoeken en het kan weer een keer in de camper gemonteerd worden.
Groetjes, Emaricus.

Techniek kan heel leuk zijn, het is handig dat je hierbij geen twee linkerhanden hebt.
Als je het wilt kun je veel. Als je het snapt is het handig.

Het is fijn dat moeder de vrouw ook met de camper mee wil, hoef je niet alleen.
Gebruikersavatar
Emaricus
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 15 feb 2010, 14:47
Locatie: HEESCH

Re: Waar is dit te bestellen?



Bericht door Emaricus »

Arie55 schreef:
di 15 jan 2019, 22:47
je kan de kop van de schroef wegboren. Nadeel is wel dat het kantel stukje naar beneden zal vallen als je de kookplaat afneemt. Een gruwel om dat er weer uit te vissen.
Als de kookplaat een waterafvoer heeft, maak VOORdat je de plaat optilt, deze ene schroef helemaal los. Het weer vast maken lukt door met een klein schroeven draaiertje het kunststof de goede kant op de duwen/te geleiden. De schroef bekt wel weer en is lang genoeg hiervoor.
En als je de kookplaat pakweg een cm of 10 gelicht hebt, kan je de gasleidingen losmaken met sleutel 14 en 17. Veel meegeven doet die gasleiding niet.

Arie
Drie schroeven van de kookplaat kreeg ik los in de camper. De kookplaat heb ik eruit gekregen met de 4e schroef nog vast.

Voorzichtig had ik de kookplaat iets omhoog getild, kon ik de electriciteits- en gasleiding losmaken en de kookplaat met de nog vastzittende 4e ‘klem’ er uit halen.

Als ze alle 4 vastgeroest waren had ik ze alle 4 losgeboord en vervangen.

Nu heeft het me alleen wat tijd gekost wat ik nu genoeg heb omdat ik niet meer voor ‘de kost’ moet werken.
Laatst gewijzigd door Emaricus op wo 16 jan 2019, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Emaricus.

Techniek kan heel leuk zijn, het is handig dat je hierbij geen twee linkerhanden hebt.
Als je het wilt kun je veel. Als je het snapt is het handig.

Het is fijn dat moeder de vrouw ook met de camper mee wil, hoef je niet alleen.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Waar is dit te bestellen?



Bericht door bupozaanstad »

Mooi, kruipolie doet wonderen ;-) ;-)
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waar is dit te bestellen?



Bericht door Kroppie »

en vooral de inwerktijd van kruipolie, uurtje is echt veel te kort, reken idd in dagen met regelmatig insmeren/spuiten.
EN een goed passende schroevendraaier!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie