Storing Truma Combi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
dreams
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 11:49

Re: Storing Truma combi



Bericht door dreams »

goedenavond Johan, nu weet ik dat de ledjes een code afgeven door te knipperen snel en langzaam met een tussen pauze voor het begin.
nu heb ik de lijst met fout codes 11 pagina` s probeer ze eens te tellen voorbeeld uit de lijst s,s,s,l,s,l,s,s betekend water temperatuur sensor buiten de toleranties. wellicht kun je het door geven dan kijk ik in de lijst. wil hem wel delen weet alleen hoe te plaatsen op de site. gr jos :sick:
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Storing Truma combi



Bericht door Sandor Gora »

Johan Roos schreef:
za 12 jan 2019, 21:24
Op de boiler zelf branden de normale led-lichtjes en geen knipperende rode lampjes
Het ledje op de boiler/kachel zelf geeft geen bijzondere signalen af, zei TS.
Het gaat blijkbaar echt alleen om het rode lichtje in de bedieningsknop, dat blijft branden.
Ik zou haast denken aan vals contactje ergens?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Storing Truma combi



Bericht door seth_space »

@dreams, de ledjes waar jij op doelt zitten op de print van de truma. In begin van topic foto 2 daar zie je ze branden.
Bij een fout gaan die met een bepaald ritme knipperen en da tkun je inderdaad opzoeken op je lijst.
Tip, maak een filmpje met je smartphone om op je gemak te kunnen tellen.

In dit geval gaat het daar dus niet over. Zie foto 1.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Storing Truma combi



Bericht door Sandor Gora »

voor de goeie orde en met dank aan seth_space, hier staat de lijst met Truma "morse"-codes:
https://dealernew.truma.com/downloadcen ... 9_0_en.pdf
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Johan Roos
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 18:44

Re: Storing Truma combi



Bericht door Johan Roos »

ja het is puur de knop die het rode licht geeft. Staat niets over in de handleiding als die continue brandt. Alleen de knippercodes etc maar daar heb ik helaas niets aan. Laten bellen met NL-importeur (ik zit zelf nl met de camper in USA) maar die weet het ook niet. Zekering in zowel 2e accu als bij de printplaat er uit gehaald en teruggeplaatst maar dat helpt ook niet. Blijft dus zeer vreemd.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Storing Truma combi



Bericht door jan- »

Ik kan nergens de storingscode lijst vinden. Er worden hier op het forum verschillende links gezet, maar die werken niet meer.
Bij mij gaat na een minuut of 10 de kachel/boiler uit. Op het bedieningspaneel brandt dan rechts de groene LED en links een knipperende oranje LED die de volgende code geeft: Knippert 9x in ong 9 sec. dan weer 5 sec uit en dan weer 9x knipperen enz. In de standaard gebruiksaanwijzing komt deze storing niet voor.

LPG fles is nog half vol. Heeft het hiervoor altijd goed gedaan. Ik ben benieuwd of de code ergens te vinden is. Bouwjaar van de camper is 2012.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Storing Truma combi



Bericht door Sandor Gora »

Hmmm, de lijst met "morsecodes" zie ik inderdaad niet meer. 🥺

Heeft iemand die opgeslagen?

Hier is een link naar Truma self-service. Daar eens zoeken?
https://dealernew.truma.com/int/en/serv ... ductFamily
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Storing Truma combi



Bericht door Sandor Gora »

Na even zoeken gevonden op m'n eigen PC, maar is een PDF, kan ik hier niet uploaden.
Als je me in een PB je e-mail stuurt, kan ik het aan je sturen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Storing Truma Combi



Bericht door seth_space »

Voor het archief is hier de foutcode lijst nog te raadplegen.
https://www.slideshare.net/tmcleisure/t ... mc-leisure

S=short
L=long
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Storing Truma Combi



Bericht door jan- »

Bedankt seth_space voor de link. Handig om het onderweg op te kunnen zoeken.

Ik denk overigens dat het een gasprobleem is geweest. Ik ken mijn nieuwe LPG tank nog niet goed en weet niet wanneer die nu leeg is. Ik dacht dat hij nog half vol was, maar ik kon 23L LPG tanken. En ik denk nu dat hij leeg is geweest.

Ik had de storingscode op het bedieningspaneel afgelezen, maar dat is blijkbaar een andere code, dan op bij de kachelaansluiting. Jammer dat ze dat niet hetzelfde houden. Nu moet je onderweg allerlei capriolen uithalen om dat te kunnen lezen. Die codes kon ik ook niet vinden in de standaard manual. Daar wordt zelfs niet uitgelegd dat je op de kachel zelf ook nog een andere storingscode uit kan uitlezen. Zelfs niet in het hoofdstuk verhelpen van storingen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Storing Truma Combi



Bericht door jan- »

Ik ben weer thuis en met een opnieuw gevulde LPG tank heeft de Truma Combi het prima gedaan. Wel gerealiseerd dat het handig is om goede documentatie voor onderweg bij je te hebben.

En ik heb ondertussen mijn foutcode gevonden! Ik moest die van het bedieningspaneel hebben. Gewoon op de Truma site te vinden: https://www.truma.com/dam/jcr:0e5fbb18- ... 22_NL_.pdf
Gele LED knippert 9 x: gasfles leeg.
Ik had een paar kilo aan documentatie bij mijn camper, maar deze miste dus nog.
Ik heb hieronder nog een schermafbeelding geplaatst voor het geval de link niet meer werkt.

Documentatie staat op https://www.truma.com/nl/nl/service/zel ... bi-heaters
"Truma CP classic" is Control Panel met de 2 draai schakelaars die ik heb.

Het lijkt me ook handig om de uitgebreide morse foutcodes bij de aansluitingen op de Truma Combi zelf te hebben. Sandor Gora had mij nog een PDF gemaild met foutcodes hiervan (tot foutcode nr 33) die weer heel anders waren dan die in de link van seth_space (tot foutcode nr 858!). Die lijst van Sandor Gora heb ik nog op een andere site van Truma gevonden:
https://www.truma.net/sites/default/fil ... -us-en.pdf
De vraag is nu welke ik moet hebben voor een Truma Combi uit 2012?
Bijlagen
Screenshot 2023-03-03 at 12-32-43 34020-01389_GA_CP_classic_00_0522_NL_-1.pdf.png
Screenshot 2023-03-03 at 12-32-43 34020-01389_GA_CP_classic_00_0522_NL_-1.pdf.png (250.81 KiB) 450 keer bekeken
Screenshot 2023-03-03 at 12-33-11 34020-01389_GA_CP_classic_00_0522_NL_-1.pdf.png
Screenshot 2023-03-03 at 12-33-11 34020-01389_GA_CP_classic_00_0522_NL_-1.pdf.png (355.21 KiB) 450 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Storing Truma Combi



Bericht door pepon »

Misschien iets voor de "Handleidingen" hier op het forum?
viewtopic.php?t=8429098

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Storing Truma Combi



Bericht door jaap van duijn »

@J an-,

Moderne tijd een stick met daarop alles gescand aan instructie boeken.
IK heb er een van Ydisk en is groot 250Gb, alles er op kan in de apple telefoon, maar ook USB C en de normale USB.
Een tas met ondertussen 6.75Kg aan boekwerken nu thuis en kan ik overal en onderweg de boeken lezen, op telefoon, ipad of zelfs de TV in de camper.
Je denkt alles te weten maar na bijna 4 jaar met deze camper en dacht 44000Km onder weg te zijn nog geregeld kijken ergens in :).

Succes en groet Jaap van Duijn
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Storing Truma Combi



Bericht door Arie55 »

Als je dacht dat de tank leeg was geweest, had je kooktoestel het ook niet gedaan.

@Jaap
wees voorzichtig met het usb spul; dat betekend netjes afsluiten en er goed van vergewisen dat die ook afgesloten is. Heb door gemakzucht heel wat keren sticks en harddisken verknalt. Enige oplossing was formateren. Je bent wel je data kwijt.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie