Ford Transit Nugget Westfalia (1994) mist wat delen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
ronaldreinds
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 20:25

Ford Transit Nugget Westfalia (1994) mist wat delen



Bericht door ronaldreinds »

Hallo

Ik heb een 1994 Transit Nugget Westfalia gekocht en nu mis ik een paar onderdelen. Ik zou graag willen weten hoe bepaalde dingen eruit zien en eventueel afmetingen en foto's zien.
Ik heb gehoord dat de krik rechts voor onder de motorkap hoort te zitten. maar welke? en hoe zit hij daar?
Er is een tafelverlenger die onder de achter stoelen past, ongeveer 45 bij 67 cm. maar hoe ziet hij eruit? en welke zijn de exacte afmetingen?
Onder het bed deel dat achterin zit kan de slinger om her reservewiel te laten zakken, die heb ik maar, er zitten nog een stel haken en een klem achteraan. waarvoor? en Wat?
Ik heb niet alle gordijnen en dat slaapt niet erg prettig. Kan iemand de maten en waar de drukknoppen moeten zitten vertellen?
Het is een oude Transit CL. Ik heb het onderhoudsboekje ook niet. Iemnad een idee?

Ik dank alvast alle reageerders

Ronald
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Ford Transit Nugget Westfalia (1994) mist wat delen



Bericht door staal571 »

Ik denk dat je deze vraag beter op het nederlandse nugget forum kunt stellen of eventueel als duits geen probleem is op het duitse forum, op het nederlandse forum is tamelijk rustig, maar het duitse nugget forum wordt veel gebruikt dagelijks zijn er nieuwe berichten.

Gr Peter
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford Transit Nugget Westfalia (1994) mist wat delen



Bericht door Meine »

Wat moet je met een nieuw (leeg) onderhoudsboekje? Een aanrader is de Haynes 3019, het service en repairmanual voor de MK4 en MK5. ISBN 1859605869. Dit boek is zowel nieuw als gebruikt nog goed verkrijgbaar, o.a. bij bol.com.
Zijn die haken en de klem misschien voor de schaarkrik, die bij de wagen hoort?
ronaldreinds
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 20:25

Re: Ford Transit Nugget Westfalia (1994) mist wat delen



Bericht door ronaldreinds »

Hallo, en bedankt voor de reacties
Ik heb dat boek van Haynes inmiddels maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Hij vertelt over een pompkrik of een schaarkrik. Een oude monteur vertelde dat de krik onder de motorkap zat aan de overkant van de accu. Daar is een lege ruimte. Hij wist niet meer wat voor. Aan de ruimte te zien was het een pompkrik.
Ik heb mij inmiddels op beide fora van nuggets geabonneerd.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford Transit Nugget Westfalia (1994) mist wat delen



Bericht door Meine »

Als het om het autogedeelte gaat is het Engelse Ford Transit forum alwetend. Volgens mij zit er een schaarkrik bij die met dezelfde stang bediend wordt als van de reserveband lift. Bij veel uitvoeringen zit aan de linker kant onder de motorkap de 2e accu, vaak ook de huishoud accu.
Plaats reactie